Har overhodet ikke noe forhold til VW.Så du mener det er bedre å kjøpe VW som har sterk tilknytting til Statseide SAIC?
Elmotorene til vw kommer i kasser fra saic i kina og blir montert i bilene på fabrikken i tyskland.
Kjøp Morgan om dere er redd for kineserene!
Spot on! Bare det å kjøpe en bil som heter BYD (Build your dreams) frastøter meg. Og selvsagt kjøper man ikke bil fra et totalitært regime som Kina. Skal man først ha noe fra østen, så kjøp heller koreansk eller japansk.Vis vedlegg 363952
På hvilken måte mener du at dette ikke er statseid? Det er absolutt ingenting som heter privat næringsliv i totalitære regimer. Det ligger i sakens natur. De er bare private så lenge de gjør som staten sier.
Å kjøpe kinabil sender fullstendig feil signaler uavhengig av kvalitet. Spesielt når de åpenbart synes at Russland er spiselige og har de samme vyene som Putin angående Taiwan.
Jeg ville ikke blitt sett død engang i noe sånt.
Så du mener det er bedre å kjøpe VW som har sterk tilknytting til Statseide SAIC?
Elmotorene til vw kommer i kasser fra saic i kina og blir montert i bilene på fabrikken i tyskland.
Hva med andre varer produsert i Kina?
Tror det var en 22 model jeg var borti.denne hadde saic motorHer bommer du. Muligens var det slik i starten, men i dag produseres elmotorene for det europeiske markedet i fabrikken i Kassel.
Mye eller «alt» er jo laget i kina.Hva med andre varer produsert
Jeg har ikke noe problem med Asia, jeg har et problem med Regimer som støtter oppunder undertrykkelse og krig. Samt knebling av ytringsfrihet og egne verdier.Tror det var en 22 model jeg var borti.denne hadde saic motor
Mye eller «alt» er jo laget i kina.
Lenge siden jeg har hatt mobil som er produsert i europa.før kunne en kjøpe det.
Prøver å kjøpe norske produkter,men er vanskelig både fyrstikkmerke jeg bruker og kjøkkenventilatoren jeg kjøpte i 2022 trodde jeg var norsk prod.men neida….
Ellers driter jeg i opprinnelse
Mye hat mot Kinabiler, også fra meg, men har vi egentlig gode motargumenter? Hva taler imot f.eks. BYD Tang?
Den er 20 år gammel så det er vel relativt fort gjort. De har vel ikke gjort annet enn å kopiere vestlige biler i 18 av de.Ikke kjøpt så mye russisk de siste åra.Men boikotterer en russiske varer så taper den russiske stat penger.Men er jo en del uskyldige som må lide også.Ikke deres feil at de er født i feil land.
Om dere hadde giddi å lese dere opp på BYD sin historie,før dere spyr ut diverse kommentarerer så hadde dere visst at BYD fremdeles eies delvis av grunnleggerene.amerikanske invistorer og div andre(ikke noe kinesisk stat)
De skal også bygge fabrikk i europa)
Men å kjøpe kina produsert Tesla synes dere ok?
Enig. Fullstendig uaktuelt med Tesla også. Mest pga Musk og elendig kvalitet. Men også det overnevnte.Nei, absolutt ikke. Har ikke allverden til overs for Musk heller, så holder meg langt borte fra både Tesla og alt av bilmerker som holder til eller produseres i Kina.