Bilpleie

Redigert av en moderator:
Erfaring med OPT Bilpleie / Handz On

Jeg har kjøpt meg iPad på fire hjul og tenkte å gi den en nybilsshine. Er det noen her inne som har gjort seg erfaringer med OPT Bilpleie på Ramstadsletta eller Handz On i Sandvika evnt Vika?

Det er spesielt Premiumpakke fra OPT (http://opt.no/tjenester/9) og Autoglym LifeShine fra Handz On jeg vurderer (http://www.handzon.no/Produkter/ProdukterSandvika/Polering/tabid/829/language/nb-NO/Default.aspx).

En sak som taler i OPTs favør er at de bruker ansatte på arbeidsmarkedstiltak, i motsetning til arbeidskraft smuglet inn i lukket container som virker å være bransjens foretrukne rekrutteringvei.
 
Jeg frekventerer også dcn.no regelmessig og koser meg med polering av bilene mine. Var en periode jeg var veldig aktiv, men dette har nå roet seg betraktelig. Men fortsatt gir jeg bilene mine en real runde vær vår med prickbort, iron-x(begge avfetting, ene for asfalt andre for metallpartikler), clay og DA polering med enten scholl produkter eller meguires UC, før det blir voksing med swissvax scuderia. Ellers i året så blir det voksing ca annenhver måned og vaskes alltid riktig med skumkanon, vaskevotter, bøtter med gritguard og microfiber tørkehåndklær. Om vinteren pleier jeg og påføre ett lag med meguires ultimate Quick wax eller Sonax hurtigvoks etter vask. Her er ett lite bilde fra siste runde med polering for ca en med siden.
eda1ae571df2ca1d198a638f5c22745b_zpsu9cia8a7.jpg
og ett bilde av Enzo fra han var nypolert i fjor :)
2f349f3dea9b3c65eaa5a67e61bd3cea_zpsiaodpbbr.jpg
 
Uff DCN hadde litt for mange gode råd og tips. Kortet ryker på noen høvdinger på Scandicshine nå som jeg hvordan bilene skal vaskes. Foam cannon, prickbort, surfex HD, gritguard. Vokser og felgrens etc etc
 
  • Liker
Reaksjoner: Sindregb og Preacher
Haha, velkommen til nok et asyl - hvor de andre er verre :p
Du kommer aldri til å bli den samme igjen. Parkerer lengst vekk uansett hvor elendig været er, hyler og bærer deg om noen er borti bilen, får ukontrollert puls når unger veiver med alskens drit rundt den nyvaskete bilen etc.. Listen er lang ;)

Haha!! Uff ja enda en "hobby" som fruen ikke skjønner. Men hoi så gøy med skinnende bil
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Fant ut at jeg har en mer en halvfull boks Swisswax Concorso, fikk kaffen i halsen når jeg sjekket prisen, den hadde jeg glemt ut.... Om noen er intr, send meg en PM
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Hvor bør jeg kjøpe AutoGlym-produkter?
Jeg er ikke ute etter å bygge god relasjon til AD eller tips om mirakelmidler til 100-tusener.
Finnes en anbefalt nettbutikk med gode priser?
Eller er eks bilpleiekongen kurant?
 
Eg handlar Autoglym i butikk hos Bilxtra, men har ikkje sjekka prisar.
Mogleg du finn produkta billigare på nett...
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Bilpleiekongen er som regel veldig rimelig. Hvis du er NAF-medlem, så har de gode tilbud i nettbutikken sin.
 
Redigert:
Gikk til innkjøp av DA maskin og diverse Rupes pass og produkter i går. Har foreløpig bare testet litt, men min bil som har en del riper og sår her og der har respondert bra på korrigerende behandling. Vurderer å teste Rupes UHS systemet for å slippe å ha så mange ulike pads og polisher.
 
Gikk til innkjøp av DA maskin og diverse Rupes pass og produkter i går. Har foreløpig bare testet litt, men min bil som har en del riper og sår her og der har respondert bra på korrigerende behandling. Vurderer å teste Rupes UHS systemet for å slippe å ha så mange ulike pads og polisher.
Gratulerer med bra polermaskin. UHS er kjempefint som en enstegs løsning om du har bil med hard lakk. Hva slags bil og farge har du?
 
Våren ser ut til å være ankommet og det betyr bilvask på gårdsplassen. Etter ett hyggelig besøk hos Bernhard på Bas Shop, ser det ut til at bilparken kommer til å få det helt greit fremover. Turtle wax er tydeligvis ikke «the shit» lenger, eller det har kanskje sldri vært det?!

Geek-o-rama nå altså, også på bilvaskemidler, hvor skal dette ende!?


C6F6A341-8D3F-4407-8B2F-A5BBC4F88425.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher og Raymond75
Våren ser ut til å være ankommet og det betyr bilvask på gårdsplassen. Etter ett hyggelig besøk hos Bernhard på Bas Shop, ser det ut til at bilparken kommer til å få det helt greit fremover. Turtle wax er tydeligvis ikke «the shit» lenger, eller det har kanskje sldri vært det?!

Geek-o-rama nå altså, også på bilvaskemidler, hvor skal dette ende!?


Vis vedlegg 139552

Ser ut som de er rustet for et riktig så godt resultat!;)
(25år i bransjen):rolleyes:
 
Ser ut som de er rustet for et riktig så godt resultat!;)
(25år i bransjen):rolleyes:

Hvis det er bra nok for Bernhard, så tror jeg det duger for meg også..! Dette er miksen av produkter han selv benytter ved behandlinger, så det bør duge for en hobbyvasker.

Fyren er jaggu flink, leverte fra meg en tilsynelatende pen i3 med 35 kilometer på telleren, altså akkurat rullet ut av salgshallen. Må si jeg fikk litt hakeslepp når jeg kom for å hente bilen 4 dager senere! Tror ikke det er mulig å få mer ut av en standardlakk på en serieprodusert bil.

Så nå må jeg prøve å ta vare på håndtverket han har lagt i denne bilen og da er jo kun det beste godt nokz
 
  • Liker
Reaksjoner: Raymond75 og Preacher
Hvis det er bra nok for Bernhard, så tror jeg det duger for meg også..! Dette er miksen av produkter han selv benytter ved behandlinger, så det bør duge for en hobbyvasker.

Fyren er jaggu flink, leverte fra meg en tilsynelatende pen i3 med 35 kilometer på telleren, altså akkurat rullet ut av salgshallen. Må si jeg fikk litt hakeslepp når jeg kom for å hente bilen 4 dager senere! Tror ikke det er mulig å få mer ut av en standardlakk på en serieprodusert bil.

Så nå må jeg prøve å ta vare på håndtverket han har lagt i denne bilen og da er jo kun det beste godt nokz

Høres bra ut!:)