Bilklokker

IWCAMG.jpg

Hærlig:)
 
Morsom oversikt over temaet. Kilde: SIGnature. Co-branding Worth Mentioning

LUXURY AUTOMOTIVE WATCH CO-BRANDING COLLABORATIONS

Marque/Model Watchmaker
Alfa Romeo
8C Competizione: Giuliano Mazzuoli
Aston Martin: Jaeger-LeCoultre
Austin Healey: Frederique Constant
Bentley Motor Cars: Breitling
Bugatti: Parmigiani Fleurier
Ferrari: Hublot (previously Officine Panerai and Girard-Perregaux)
e2emuty7.jpg

ype7yme3.jpg

Lamborghini: Blancpain
Maserati: Audemars Piguet
Peugeot SR1: Bell & Ross
Porsche: Porsche Design/Eterna (previously IWC)
Spyker Spyker/Expression d’Artistes International
Volkswagen VW. Volkswagen Design/Fortis

Rolls Royce hadde tidligere et samarbeid med Corum:
vagahapy.jpg


men nå er det visst VC som gjelder
anu6ypu7.jpg
 
Nå tar jeg og trekker dette ned et par hakk, kvalitetsmessig. Når jeg var yngre og litt mer naiv, ble jeg lurt til en sånn her.


IMG_0161_zpsf71dc7b3.jpg




Denne har jeg desverre enda, for jeg har ikke hjerte eller samvittighet til og selge den til en mulig stakkars sjel. Så den ender vel opp som spikerstål en dag.
 
Nå tar jeg og trekker dette ned et par hakk, kvalitetsmessig. Når jeg var yngre og litt mer naiv, ble jeg lurt til en sånn her.


IMG_0161_zpsf71dc7b3.jpg




Denne har jeg desverre enda, for jeg har ikke hjerte eller samvittighet til og selge den til en mulig stakkars sjel. Så den ender vel opp som spikerstål en dag.

Har den to datovisninger?
 
Jeg kunne veldig gjerne ha tenkt meg denne jeg da, siden vi er inne på Bilrelaterte klokker. Selvom dette er jo hyllest til den beste F1 fører noensinne.


385707_418463328225932_338976941_n_zps503d8195.png



Hublot Ayrton Senna edition.
 
Jo det stemmer samt endel eldre britiske sportsbiler. Men er lekkert i en vintage Ferrari syns jeg :)
 
Morris Cooper mk1

Made in Britain, i alle fall neste...

Jeg må dele denne med dere. Dette er klokken som jeg har på jobben. Det er instrumentpanelet fra en gammel 60'talls Morris Cooper MK1. Den gamle Minien jeg skrudde på trengte noen deler. Min var en Cooper-S, og jeg trengte speedometer til 200 km/t. Det ble litt frem og tilbake med delen og jeg hadde en speedometerklokke tilovers. Hva kan man så gjøre med en slik speedometer KLOKKE?

Sekundviseren er den originale speedometernålen. Urverket? IKEA til 49,50. Ikke noen eksklusive saker her! Derimot det har gått i mange år!

(Håper linken virker...)


:cool:
 
Har nå fått denne Jaeger klokka tilbake fra urmaker Lian etter ett år med venting.
Litt gøy at de måtte ta i bruk noe av utstillingen i vinduet i butikken, der 100 år gamle urmakerverktøy står utstilt.
De måtte blant annet dreie en ny balanseaksling.
Den er nå nyoverhalt/servet og klar for bruk. Bruk? Hvor da? Dette er en bilklokke på 88mm fra rundt 30’ tallet. Med fult opptrekk går den 8 dager. Må vel finne en passende bil da.
Om noen har noe info om denne klokka, er jeg takknemlig.
Noen bilder.

IMG_7009.jpeg
IMG_7010.jpeg
IMG_7017.jpeg
IMG_7006.jpeg
IMG_7004.jpeg
IMG_7016.jpeg