Bilklokker

Medlem
20. okt. 2010
Innlegg
506
Sted
Asker
Foreslår en tråd (beklager hvis den skulle finnes allerede) som viser klokker som markedsføres sammen med et bilmerke
Det er sjelden i de sammenhengene at både bil og klokke er like lekre men i dette tilfelle er det slik synes jeg.

Først klokka - en Mazzuolis Contagiri (noen som kjenner det merket)
mazzuoli_contagiri_alfaromeo_8c.jpg

Klokka kom i 2007 (noen som har sett en brukt?) og skiva er en kopi av Alfa'ens turteller, derab navnet 'Contagiri'. Materialet er ellers hvitt gull og karbon. Den begrensede nummerserien stemmer overens med bilens ...

så bilen - en Alfa Romeo 8C
giuliano_mazzuoli_alfaromeo_8c.jpg


skulle dette bli for ekslusivt finnes klokka også i mindre eksklusiv versjon i stål. Like lekker synes jeg.
mazzuoli_contagiri_alfaromeo.jpg
 
Hentet fra tråden "Rariteter og kuriosa"

Denne ble markedsført som original ettermarkedsdel til Ford A-modell i første halvdel av 30-årene.
Det er en Westclox, mest kjent for vekkerklokker og store ur til offentlig bruk, som er montert i et sotfarget speil. Dette erstattet det originale innvendige speilet i A-modellen og vips, så hadde man en klokke i bilen. Den har snoropptrekk og det finnes en utvendig justering av hastigheten. Om klokken skulle gå feil :D

Litt på siden av trådstarters intensjoner, perhaps, men det er nå engang en klokke og den ble markedsført til en bestemt bilmodell.

Klokken er ny (LNIB/NOS) og den ligger i originalesken med tags, instruksjoner og garantiseddel. Et klenodium.

010-1.jpg


013-2.jpg



Her ser man snortrekket som er på undersiden av klokken, "kronen" og justeringshendelen for nøyaktighet.

016.jpg
 
En IWC Ingenieur som jeg knipset i en Mercedes AMG. Husker ikke helt hvem modell det var.

Bilde064.jpg


Sorry for dårlig bilde folkens, vintage mobilkamera;)
 
Armin Strom

Armin Strom, en liten klokkeprodusent fra Biel som sponser Formel 1 teamet Marussia Virgin Racing nøyer seg ikke med å plassere en logo på skiva, de benytter hichtech overskuddsmetall fra motorene i sin klokkeproduksjon
armin_strom_racing_one_week.jpg

armin_strom_racing_motorenteile.jpg

armin_strom_racing_bruecke.jpg

Vet ikke hvor mye den koster, men det ser utrolig lekkert ut synes jeg
 
Blancpain og Lamborghini _________________
DSC_1219.jpg

8885F-1203-52B_front.png


Ferrari og Hublot,
Hublot-GZ-20111121.jpg

som har tatt over fra Panerai som samarbeidpartner med Ferrari
images
som igjen tok over fra GP
images
 
Denne klokken fulgte med ved kjøp av Porsche Cayenne.
Beklager dårlige bilder. Om det er ønskelig så kan jeg ta noen ordentlige bilder :)

1499c5b7.jpg

3aaec8a3.jpg

8653b72f.jpg
 
Representerer ikke ett enkelt bilmerke, men absolutt en bilklokke.
Remmens mønster er likt med det som er på Dunlop Racing dekk.
Det dekket er eneste tillatte (hvertfall i Norge) på biler inntil 1965 i historisk racing.
16-8457-3001.jpg