Behold vs flippe?

Heftos

Støttemedlem
Medlem
5. aug. 2018
Innlegg
700
Sted
Norge
Først og fremst, jeg er helt ny her etter å ha emigrert fra et annet klokkeforum så tilgi meg dersom jeg legger ut dette på feil sted. Jeg er også veldig glad for å ha signet opp, da jeg finner mye bra lesning her.

Så, til mitt dilemma som jeg gjerne skulle hatt litt hjelp med. Jeg kjøpte mitt første mekaniske ur nytt for snart ti år siden, et Tag Heuer Carrera Cal. 16. Jeg har brukt uret daglig i flere år, så har naturligvis noen følelser knyttet til det. Allikevel, ettersom samlingen min har vokst så får det så og si aldri armtid. Også føler jeg at jeg har vokst litt fra det, om dere skjønner. Bør jeg beholde det, eller flippe? Det er ikke alt for lenge siden jeg hadde en full service på det, og jeg ville nok ikke vært komfortabel med å la det gå for under 15’.

F3094831-79E8-4309-9EBC-4DD3DAF7E70A.jpeg


Noen råd?
 
Keep it! Kul klokke som fortjener armtid, så ta heller og flip noe av det nye du har så den får armtid. Om noe, så ta og invester i et sort datohjul.
 
  • Liker
Reaksjoner: Heftos
Jeg ville nok ha solgt. Jeg solgte selv min første mekaniske klokke, en Speedmaster Professional, for noen år siden. Klokken hadde da vært i mitt eie i ca 6 år, men jeg hadde helt sluttet å bruke den, og ville heller ha inn noe nytt. Noen ganger angrer jeg litt, men så minner jeg meg på hvorfor jeg solgte, og at jeg nå har klokker som jeg liker bedre, bl.a. finansiert med salget av denne, og så fortsetter jeg med livet mitt.
 
Redigert:
Behold den!
Helt klart. Uret har en historisk verdi for deg som første ordentlige klokke. I tillegg så er dette en utrolig flott klokke. (Selv har jeg ofte, veldig ofte, hatt lyst på en slik.)

Du vil uten tvil falle tilbake til å gi den lang Arktis igjen. slikt skjer plutselig og uventet.

Ikke selg!

8
 
  • Liker
Reaksjoner: Heftos
Du vil få godt begrunnede forslag om å beholde og om å selge. Forslagene begrunnes ofte med forslagstillerens følelser, økonomi og så videre, men det bør være dine følelser og din økonomi som avgjør hva du gjør.
Hvis er usikker på det kan du legge ut en salgsannonse, kjenne etter hvordan det føles og høre om noen er villige til å betale det du syntes du bør få for den.
 
Du vil få godt begrunnede forslag om å beholde og om å selge. Forslagene begrunnes ofte med forslagstillerens følelser, økonomi og så videre, men det bør være dine følelser og din økonomi som avgjør hva du gjør.
Hvis er usikker på det kan du legge ut en salgsannonse, kjenne etter hvordan det føles og høre om noen er villige til å betale det du syntes du bør få for den.

+1
 
  • Liker
Reaksjoner: Heftos
Du vil få godt begrunnede forslag om å beholde og om å selge. Forslagene begrunnes ofte med forslagstillerens følelser, økonomi og så videre, men det bør være dine følelser og din økonomi som avgjør hva du gjør.
Hvis er usikker på det kan du legge ut en salgsannonse, kjenne etter hvordan det føles og høre om noen er villige til å betale det du syntes du bør få for den.

Selvfølgelig "fasiten" dette. Klokker er og blir følelsen.

Fine klokker har en annenhåndsverdi.
Av en eller annen rar årsak er TH ikke så populære som andre merker. (Jeg kan ikke forstå hvorfor!). Men alle klokker kan realiseres i Norske Olje Kroner og legge inn i en finere klokke. Da ender det opp i "Hva har du mest lyst på". Har man tanker om en ønsket verdi, så er det bare å se om markedet er enig.

Selv ville jeg beholdt en så lekker Carrera, men slik er markedet.

8
 
  • Liker
Reaksjoner: Hugo Cabret og Heftos
Takk for alle svar, jeg tror nok det ender med behold. Jeg er i utgangangspunktet ikke en flipper, bare litt rastløs på å få kloa i neste på listen..
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Skjønner den taper konkurransen om armtid, men synes allikevel den kompletterer samlingen din på en god måte. Ganske forskjellig fra de to andre du har.

Behold den!
 
  • Liker
Reaksjoner: Heftos
Skjønner den taper konkurransen om armtid, men synes allikevel den kompletterer samlingen din på en god måte. Ganske forskjellig fra de to andre du har.

Behold den!

Takk! Jo mer jeg tenker på det jo sikrere blir jeg. Går for behold!
 
Behold den. Du har en flott samling. Slik jeg ser det har du en flippeklokke og det er den grønne. Det er den vanligste i samlingen din og den du vil generere mest for ved salg om en tenker innkjøpspris vs potensiell salgspris. TAGen er et minne og en flott sporty klokke. IWCen din mest eksklusiv og svært flott. Ikke noe man ser på hvermannsen. Ja muligens bortsett fra vår egen @Hvermansen da.
 
Hvis du angrer blir den sikkert vanskelig, om ikke umulig å få tilbake.
I forhold til hva du kan forvente å få for den på brukten ville jeg gjettet på at affeksjonsverdien er større.
Behold den.:)
 
Tøff konkurranse om Arktis, @Heftos. Men der har du tre lekre og forskjellige klokker. Hver til sitt bruk, behov og ikke minst; humør. Fin bredde.

8
 
  • Liker
Reaksjoner: Heftos