Bedre sent enn aldri.

Medlem
17. okt. 2011
Innlegg
314
Sted
Oslo
I dag fikk jeg en stor overraskelse. En etterlengtet overraskelse.

Det hele startet for omtrent 2 år siden. Dette var tidlig vår og jeg var ute etter årets sommerklokke. Jeg drømte om noe lekkert på armen som jeg kunne nyte ved siden av en kald pils.

Og plutselig fant jeg den utkårede.. Uret var fra et mikrobrand og var enda ikke satt i produksjon. Jeg leste meg opp på produsent samt forventningene og la inn en liten slant som depositum. Planen var at jeg skulle ha klokken Juni 2012.

Tiden gikk og sommeren var plutselig forbi. Jeg var som mange andre forventningsfulle mennesker lovet en klokke, men problemer i produksjonen førte til stadig flere forsinkelser. Jeg bestemte meg for å smøre meg med tålmodighet og lot tiden gå. Jeg la merke til at noen begynte å motta klokkene sine, samtidig som forventningene til andre kjøpere steg. Sommeren 2013 nærmet seg. Jeg hadde hatt noe kommunikasjon med produsenten og han hadde forsikret meg om at uret skulle være klart til sommeren. Jeg gledet meg enormt og hadde tidligere bestemt meg for å ikke handle flere ur i mellomtiden, men heller glede meg til denne skulle komme på plass. Jeg visste jo at det kunne være vanlig med forsinkelser ved slike kjøp, men nå var tiden inne.

Sommeren gikk atter en gang og jeg begynte å bli en smule skeptisk og irritert. Selger sluttet å svare. Ikke bare meg, men alle andre på WUS-forumet. Han var sporløst forsvunnet. Jeg ga opp. Irritert, men litt klokere. Nå hadde jeg bestemt meg for at denne produsenten måtte ha gått under, det var mislykket og pengene var tapt. Jeg leste om andre kjøpere som hadde fått pengene refundert ved å kontakte Paypal, kredittkortselskap osv. Alt tydet på at jeg aldri kom til å få den klokken jeg ønsket meg.

Men en kveld nå i Høst sitter jeg og blar gjennom WUS og kommer fram til en tråd der det blir postet bilder av de som faktisk har fått klokkene sine. Det går lang tid mellom hver gang, men jeg ser at en klokke har blitt levert for bare et par mnd siden. En smule irritert sender jeg en kort og presis e-post der jeg etterspør klokken min. Uten forvetninger om noe svar, dette hadde jeg jo gjort flere ganger før.

Rett før jul dukker det opp en e-post. Klokken min er klar for utsending. Det følger naturlig med en beklagelse, men jeg er en smule sjokkert i å det hele tatt høre fra selger. Pakken blir sendt fra California og ivrig har jeg fulgt med på USPS før det dukket opp noe på døren i dag.

00EB6E14-45D1-48A4-B671-949F603A5C6F_zpsudb77t2t.jpg


Her kommer den etterlengtede unboxingen!

2877CF11-B8EE-4025-A793-FCE43D19AD0E_zpsygxeqvw9.jpg


7DCEE6E2-A62B-4057-B3D3-4C8449B6D827_zpsy3avdc2a.jpg


E59C5D64-78B0-49C3-993C-7A56B8B8DE37_zpspgjnpk4o.jpg


Hva kan det være?? :)




28CE2747-00C9-47BA-8A5F-48C2972EF19F_zpshj5ffdjs.jpg


Jo, endelig er jeg den heldige eieren av Olivier Bronze Diver.

Jeg hadde også bestilt en Isofrane som allerede var montert.

C0BD13B5-3401-4103-8BBD-4E4AA52C2AC1_zps8tzinvny.jpg


En solid sak med sine 45mm.

86E85CEA-7DA6-447B-92EC-5024C0DC0C02_zpsinatqtrr.jpg


En ekstra bezel følger også med.

43ED5D68-9BCF-4102-A964-A2A0B0261754_zpsrfaoh0sz.jpg


Og selvfølgelig noen obligatoriske WS.


DE42542B-5AA0-467C-9652-46DA6F665B21_zps6iyqveqd.jpg


BC09FD46-AE47-494B-922C-6CA299C46159_zpsyp2qdsfh.jpg


3090337F-2723-407E-90AA-3BD628F89DF0_zpsgoyevjre.jpg


Og ett med den andre bezelen. Jeg må si jeg liker begge meget godt.

0ACF8526-42A9-4DDD-BEDC-494D6DC4EA7B_zpsbbftfgg1.jpg


Dette var en herlig start på nye året. Jeg er utrolig glad og samtidig lettet for at denne endelig kom i havn.
Nå gleder jeg meg bare til sommeren og viten av at jeg allerede har min sommerklokke klar. Men jeg må nok ærlig innrømme at den får nok litt tid på håndleddet før det.

Godt nytt år!
 
Kul story! Og veldig tøff klokke! Grattis! :)
Jeg likte den sorte bezelen best.

Hvor kom du over denne produsenten?
 
Det var en stilig variasjon innen bronsetemaet.
Kanskje på tide å prøve seg på en slik :)

Kanskje noen av dere eierne kan svare på om det lukter skolekorps av disse klokkene ? Vil helst unngå flashback :cool:
 
@JonasB - grattis med denne, husker jeg fulgte med på siden og hadde lyst på en med tror også du eller @Eirik nevnt at du hadde lagt en bestilling, er for mine egne nerver sin skyld glad at jeg ikke bestilte ;)
Grattis med nytt og godt å ha den i hus!
 
Redigert av en moderator:
Takk alle sammen! Det er forresten et ETA urverk i denne.

Klokken føles veldig god på armen. Den er massiv, men føles bra.

Må si jeg meg enig med at svart bezel er det stiligste, men jeg tror jeg vil gi den litt tid med bronze-bezel også. Blir fett når patinan kommer.
 
Gratulerer og nyt den. Tror jeg en gang på WUS skrev at du skulle få gleden av unboxingen her inne og det fikk du:D. Har tidligere lagt ut et par bilder under dagens klokke.
Ganske utrolig historie rundt disse klokkene.
Min kom ganske fort i mai etter at jeg hadde opprettet sak for refusjon mot kredittkortselskapet. Fikk aldri svar på mail før det. Hadde bestilt med sort skive, som deg, men fikk brun. Er bra fornøyd med det, og klage hadde vel også vært nytteløst.
Vet ikke om du har fått målt nøyaktigheten på din? Min har knapt avvik over flere dagers bruk.
 
Gratulerer og nyt den. Tror jeg en gang på WUS skrev at du skulle få gleden av unboxingen her inne og det fikk du:D. Har tidligere lagt ut et par bilder under dagens klokke.
Ganske utrolig historie rundt disse klokkene.
Min kom ganske fort i mai etter at jeg hadde opprettet sak for refusjon mot kredittkortselskapet. Fikk aldri svar på mail før det. Hadde bestilt med sort skive, som deg, men fikk brun. Er bra fornøyd med det, og klage hadde vel også vært nytteløst.
Vet ikke om du har fått målt nøyaktigheten på din? Min har knapt avvik over flere dagers bruk.

Takk for sist Goshin! Og takk for æren av å unboxe. Det er en utrolig histore med mye blandede følelser, men jeg er veldig glad for at du også fikk klokken din tilslutt. Jeg må jo si at jeg synes den brune skiven også er veldig tiltalende. Jeg har hatt den omtrent 24 timer, så har ikke fått testet så mye, men kan komme tilbake med en oppdatering senere!