Baselworld 2019 - Rykter, spekulasjoner og lanseringer

Syns rehaut størrelse på bildet minner veldig om standard BB...

Var det jeg også syntes.. (BB58 vs BB)

BS-Tudor-Black-Bay-58-review-05.jpg
 
Tudor "får ikke lov" å lage en passe liten Submariner, fordi Rolex og Tudor samkjører Submariner i år - på samme måte som de samkjørte GMT i fjor.
  • Tudor utgir, på samme måte som BBB, en Submariner - som er for stor
  • Rolex utgir ny Submariner uten maxi-case
  • Tudor oppnår enda mer popularitet
  • Rolex øker prisene jevnt over for å skape et skarpere segmentskille fra "lillebror", som øker i popularitet og markedsandeler der Omega og andre opererer
Eller noe slikt. :)
 
Spennende! Pliiis ikke føkk dette opp Tudor...

Vis vedlegg 136754

Det er ihvertfall lett å se de klassiske gripehakkene til en Submariner på siden av bezelen. Jeg tviler sterkt på at Tudor bare slenger denne på BB58-kassen og sier seg fornøyd med det. Lukter Submariner-relansering lang vei. Spørsmålet blir heller om de holder den under 40mm...

Blir spennende å se. Ikke lenge til det braker løs nå. :)
 
Hvorfor skulle ikke en relansert Tudor Sub kunne leve fint parallelt med Rolex’ Sub? De taler til to vidt forskjellige typer WIS, og de har jo sameksistert tidligere?

Loevhagen har gode tanker om det ser jeg.
Det gir ikke mening at de skal slippe det som effektivt vil være en billigere versjon av suben slik markedet er i dag. For 5+ år siden hadde jeg hatt større tro på at det kunne ha fungert, men selv da er jeg usikker på om det hadde fått grønt lys i toppetasjen hos Rolex.

Én ting jeg ikke har tenkt på dog er at de kanskje tar en side ut fra Omega sin bok, som per i dag er en 5000 sider over tre bind med teksten "LE" side opp og side ned.
Tudor Submariner LE 50 year anniversary?
 
  • Liker
Reaksjoner: Ruos
Det blir vel noen fine Rolex i år også vel? Tilgangen er vel like håpløs som antatt. :)
 
Morsomt at de har malt sort over venstre side av skiven slik at vi ikke skal kunne se hva slags timemarkør den har. Det samme har de gjort over lugsene slik at kasseformen ikke skal røpes.

Jeg tenker som så at bare det faktum at de har gjort dette er et sterkt tegn på at den ikke har BB58-kassen, men at det blir en Submariner. De vet at dette er en av tingene fansen er mest spent på, og skjuler det for å spare på overraskelsen. Tror jeg, da.

Ser heller ikke noe tegn til cyclops, så jeg vil tippe den ikke har dato.

c55b36720f077e08cf16e7e21debc404.jpg





Mon tro...

attachment.php
 
Redigert:
Da blir spørsmålet: Får Tudor tillatelse av storebror Rolex til å introdusere en egen Submariner som fast innslag i katalogen? Disse eksisterte jo sammen før, så det er vel ikke helt utenkelig at storebror og lillebror kan bli enige om dette igjen?

Hva gjelder plasseringen i modellhierarkiet sammen med Black Bay, så tror jeg en eventuell Tudor Sub vil bli priset rundt 55,000kr. Dette plasserer den et stykke under en Rolex Submariner, men også godt over deres egen Black Bay slik at den forblir en tydelig innstegsmodell blant dykkerklokkene.

Hva tror dere?
 
  • Liker
Reaksjoner: eidehelg og Preacher
Morsomt hvordan de har malt inn sort over venstre side av skiven slik at vi ikke skal kunne se hva slags timemarkør den har. Det samme har de gjort over lugsene slik at kasseformen ikke skal røpes.

Jeg tenker som så at bare det faktum at de har gjort dette er et sterkt tegn på at den ikke har BB58-kassen, men at det blir en Submariner. De vet at dette er en av tingene fansen er mest spent på, og skjuler det for å spare på overraskelsen.

Ser heller ikke noe tegn til cyclops, så jeg vil tippe den ikke har dato.
Mon tro...

attachment.php
65EBDD33-B28D-444E-B71A-B4F68F156851.png
 
Da blir spørsmålet: Får Tudor tillatelse av storebror Rolex til å introdusere en egen Submariner som fast innslag i katalogen? Disse eksisterte jo sammen før, så det er vel ikke helt utenkelig at storebror og lillebror kan bli enige om dette igjen?

Hva gjelder plasseringen i modellhierarkiet sammen med Black Bay, så tror jeg en eventuell Tudor Sub vil bli priset rundt 55,000kr. Dette plasserer den et stykke under en Rolex Submariner, men også godt over deres egen Black Bay slik at den forblir en tydelig innstegsmodell blant dykkerklokkene.

Hva tror dere?
At jeg vil få en alvorlig grunn til å omdisponere noen midler... Ting kan jo tyde på at de går i den retningen, spennende det her! Vet det er delte meninger om hvor lurt det er, men for egen del krysser jeg fingrene og håper det kommer en Tudor Sub.
 
  • Liker
Reaksjoner: Ruos og Kohe321
Ren TudorSUB i klassisk Oysterkasse under 41mm er drømmescenario for noen og enhver. Titan i tillegg enda bedre. Da hadde jeg vurdert diver igjen av annet merke enn BP.

Det blir vel gjerne en dæsj SUB referanser klasket på en BB kasse.

Tudor er for meg uansett et friskt pust om dagen.
 
Da blir spørsmålet: Får Tudor tillatelse av storebror Rolex til å introdusere en egen Submariner som fast innslag i katalogen? Disse eksisterte jo sammen før, så det er vel ikke helt utenkelig at storebror og lillebror kan bli enige om dette igjen?

Hva gjelder plasseringen i modellhierarkiet sammen med Black Bay, så tror jeg en eventuell Tudor Sub vil bli priset rundt 55,000kr. Dette plasserer den et stykke under en Rolex Submariner, men også godt over deres egen Black Bay slik at den forblir en tydelig innstegsmodell blant dykkerklokkene.

Hva tror dere?
Hva blir modellnavnet tro?
BB Sub?
BB Mariner?
BB95?
 
Hva blir modellnavnet tro?
BB Sub?
BB Mariner?
BB95?

Om dette er en Submariner slik det ser ut, så tror jeg ikke at Black Bay blir en del av navnet. Tror i så fall at Tudor ønsker to modellserier som er tydelig distinkt fra hverandre.

Men vi får se! Om noen få dager får vi svaret. :D
 
  • Liker
Reaksjoner: Ruos