Baselworld 2018

Hvilket merke følge du tettest under Baselworld?

  • Rolex

    Stemmer: 122 54,0%
  • Omega

    Stemmer: 19 8,4%
  • Seiko

    Stemmer: 20 8,8%
  • Zenith

    Stemmer: 5 2,2%
  • TAG Heuer

    Stemmer: 1 0,4%
  • Hublot

    Stemmer: 1 0,4%
  • Patek

    Stemmer: 13 5,8%
  • Breitling

    Stemmer: 7 3,1%
  • Annet merke

    Stemmer: 38 16,8%

  • Antall stemmer
    226
Uansett: Panerai 40mm blir litt som en Hummer med Mini spesifikasjoner... Brrrrr, jeg spyr...
Hvilket urverk skulle Panerai bruke da?
Lille P4000 som sitter i 42mm Radiomir er allerede 31mm i diameter: ikke akkurat som et 2824-2 ETA som er 25,6mm...
Nei, Panerai er Panerai og 42mm var utviklet fordi det asiatisk markedet var største i verden og der bor bare små nisser. 42mm er allerede for langt vekk fra Panerai sin DNA.
Kan du ikke tåle en 42mm Panerai, kan du sikkert kjøpe en annen klokke.
 
@Hammerfjord , sjølv om eg synest panerai er tøft i mastodontsize så må eg vel berre innsjå at noke kverdagsklokke blir det aldri . 42mm derimot og man har et alternativ til feks Rolex og andre sportsklokker i denne kategorien. At gæmlisene i paneristiforbundet ser rødt og ikkje tåler den gjer jo den berre endå kulere ;)
 
@Hammerfjord , sjølv om eg synest panerai er tøft i mastodontsize så må eg vel berre innsjå at noke kverdagsklokke blir det aldri . 42mm derimot og man har et alternativ til feks Rolex og andre sportsklokker i denne kategorien. At gæmlisene i paneristiforbundet ser rødt og ikkje tåler den gjer jo den berre endå kulere ;)
Når blir man egentlig definert som «gæmlis», ved en gitt alder - eller når en 47mm Panerai er blitt det foretrukne hverdagsuret?
 
@Hammerfjord , sjølv om eg synest panerai er tøft i mastodontsize så må eg vel berre innsjå at noke kverdagsklokke blir det aldri . 42mm derimot og man har et alternativ til feks Rolex og andre sportsklokker i denne kategorien. At gæmlisene i paneristiforbundet ser rødt og ikkje tåler den gjer jo den berre endå kulere ;)

Jeg hører mikroen popper popcorn i det fjerne :p
 
@Gin , en kan vel være gammal ung for det er vel ikkje nødvendigvis aldersbestemt . Men er stort sett slike som syns alt nytt er fælt, alt var bedre før osv osv ;)

Btw; har ingen ting i mot 47mm klokker . Eg har jo av sorten sjølv.
 
  • Liker
Reaksjoner: Flyman
@Hammerfjord , sjølv om eg synest panerai er tøft i mastodontsize så må eg vel berre innsjå at noke kverdagsklokke blir det aldri . 42mm derimot og man har et alternativ til feks Rolex og andre sportsklokker i denne kategorien. At gæmlisene i paneristiforbundet ser rødt og ikkje tåler den gjer jo den berre endå kulere ;)

44mm er ikke noe problem som hverdagsklokke for min del og er egentlig i det Panerai har hovedsakelig produsert gjennom årene.
Som vanlig, alt handler om størrelsen din.
 
44mm er ikke noe problem som hverdagsklokke for min del og er egentlig i det Panerai har hovedsakelig produsert gjennom årene.
Som vanlig, alt handler om størrelsen din.

Eg liker når produsenter også tør å prøve nye ideer, og ikkje kun holde seg innenfor faste a4 rammer opptegnet av paneristienes borgerskap. Panerai anarkist ;)
 
@Hammerfjord PS ; en del nye pam (også i 42mm) bruker p.9010. . Som forteller vel at der er mykje luft i dei større versjonane ;)

P9010 er også et lite urverk 31mm som P4000 eller 13 3/4 Lignes.
De nye in-house urverk som har mest Panerai DNA er ikke automatikk.
P3000 er mer av det som erstatter de eldre ETA eller Cortebert/Rolex urverk og er 16,5 Lignes eller 36,6mm, akkurat som disse Unitas/ETA 6497-2 Panerai brukte før de gikk in-house.
 
Eg liker når produsenter også tør å prøve nye ideer, og ikkje kun holde seg innenfor faste a4 rammer opptegnet av paneristienes borgerskap. Panerai anarkist ;)

Nye ideer?
Der snakker vi mest om å tilpasse seg til det asiatisk markedet(aka småfolk land) for å selge mer klokker...
Panerai trengte ikke å gå under 44mm i Vesten eller hadde det allerede vært gjort i 1993 når de kom tilbake.
 
Jeg tror også Breitling kommer tilbake med full styrke.
https://monochrome-watches.com/breitling-navitimer-8-b01-chronograph-review-specs-price/
Breitling-Navitimer-8-B01-Review-7.jpg
 
Nye urverk i Rolex sine sportsmodeller hadde vært noe! Og gitt prisen disse begynner å koste så er det kanskje på sin plass også. De som sitter i nå er litt i groveste laget for klokker i dette prisleiet.
 
Redigert:
Nye urverk i Rolex sine sportsmodeller hadde vært noe! Og gitt prisen disse begynner å koste så er det kanskje på sin plass også. De som sitter i nå er kanskje litt i groveste laget for klokker i dette prisleiet.

Enig. 3255 er noe jeg kan kalle som et urverk på riktig høyde til Rolex sin reputasjon.
Ikke at de tidligere er dårlige men nå kommer vi til innovasjoner som begrunner litt mer prisen.
Fortsatt mener jeg at dette skulle ha skjedd i 2015 når Rolex lanserte 3255 på Basel og faktisk med litt mer "spiselige 2015 priser".
 
  • Liker
Reaksjoner: Kohe321
Rolex slapp en teaser på Instagram for en time siden hvor de viser frem en jubilee lenke. Forslag til hva den kommer til å sitte på?
 
  • Liker
Reaksjoner: Andreassr
image.jpg
Omega har sluppet en teaser på Insta, jeg regner med det er denne, og en Flightmaster som kommer.