Baselworld 2015 - 19.-26. mars! Hva har vi i vente?

Er løpet kjørt for de av oss som har lyst på en slankere versjon av POC 9300? Ser ikke ut som det blir noe nytt i det hele tatt Planet Ocean-fronten dessverre.

@Fosen
Størrelsen og tykkelsen av det 9300 urverk tillater ikke en slankere/mindre 600m klokke.
Altså med tykk kasse og krystall for å tåle de 600m+ disse klokker er planlagt for: Kassen er testet til 60bar men er egentlig skapt for å tåle mer.
Sånn er det for alle kvalitets dykkerklokker på markedet: De konstruksjoner overgår de spesifikasjoner.
 
Redigert av en moderator:
Det er jo litt nedtur. Pleier det å ta like lang tid for "mindre" merker som Oris å få nyhetene sine ut i butikkene som det gjør for Omega/Rolex/etc?

Jeg mener å huske at Oris var relativt raske på å komme med Baselnyhetene (mai/juni), men kan dessverre ikke love noe her da det er noen år siden. Er veldig variende dette i klokkeverden, noen lanserer så og si med en gang, annet ser vi året etterpå -.-
 
Redigert:
Er det 1.april? Her har Patek kopiert Zenith IMHO. At de dytter på en dual time er nesten latterlig. Men den blir vel et samlerobjekt den og.

Patek-Philippe-Calatrava-Pilot-Travel-Time-Ref-5524.jpeg
 
Greit nok at jeg ikke har 200k Franc, men jeg kunne nok ikke levd med teksten klokka 6 uansett :D

Patek-Philippe_5370P-001_CHR-29-535-PS_GRAND-COMPLICATION_4.jpeg
 
Denne har sommerklokke skrevet over seg fullstendig. Utrolig fin, og nydelig lys blåfarge!

11055746_903767806312449_1034250829_n.jpg
 
Denne Patek pilotklokken synes jeg er noe av det flotteste de har i katalogen nå. :D

Nå skal jeg nok aldri ha Patek, men skulle jeg det ville denne være den meste aktuelle for min del.

Patek-Philippe-Calatrava-Pilot-Travel-Time-Ref-5524.jpeg
 
Redigert:
Nye Yachtmasteren var lekker!

Lurer på hvordan prisen på gummiremen blir kontra RubberB. Blir nok en del dyrere, men hvor mye?
Noen som har en anelse?
 
Blir interessant å se pris på ny Pelagos. Ja på gamle utgaven også.

Begeistret samtidig som jeg alltid undrer meg over hvorfor det må være så mye tekst på skivene. Kjøper man et ur til tredve pluss har man som regel en anelse om hva man har på armen....

Og Omega de fortsetter å oppføre seg som den tyske riksbanken på tyvetallet, og bare spyr ut greier fra pressa si...
 
Den diverchronoen fra Longines er kjempefin! Spent på prisen på den og den nye Pelagosen.
 
Nye Yachtmasteren var lekker!

Lurer på hvordan prisen på gummiremen blir kontra RubberB. Blir nok en del dyrere, men hvor mye?
Noen som har en anelse?

1. Jeg tipper den ikke passer noe annet enn nye YM.
2. Det er en stållenke som er coatet med gummi så prisen er sikkert nord for 20. Pluss låsen i gull som sikkert kostet 20 den også.
 
Konsepttegning til den nye Omega Speedmaster 50 Shades of Grey Professional.

DQ0Shl9.png

Kommer trolig på neste års Baselworld.
 
Den diverchronoen fra Longines er kjempefin! Spent på prisen på den og den nye Pelagosen.

Tipper 20-22k på Longinesen. Rundt der de andre cal 688 ligger.

Hvis vi tar utgangspunkt i at North Flag ligger rundt 10k høyere enn Tudor Ranger så kan man vel regne med at Pelagos med inhouse vil koste nord for 40k. Mellom 40-45k vil jeg anslå.