BASELWORLD 2012: Nyheter fra Rolex og Tudor

Bezel og annual kalenderen var tøfft, dessverre fikser jeg ikke helt sub-dialsen og de avkuttete romertallene.
Håper dette verket kommer i flere modeller etterhvert, men da gjerne uten sub-dial GMT:D

Falt ikke i smak. Selv om det er et pluss at klokken har flere funksjoner så har jeg sett bedre eksempler fra andre produsenter. For mye, altfor rotete dial og hvis prisen stemmer med ryktene så har IWC et mye bedre alternativ.

Tør jeg være den første til å spå at nesten alle kritikerne vil like denne innen slutten av 2012?

Jeg gjør meg ikke opp noen mening før jeg har prøvd den på armen:)

Tør jeg være den første til å spå at nesten alle kritikerne vil like denne innen slutten av 2012?

Jeg gjør meg ikke opp noen mening før jeg har prøvd den på armen:)

Det var to ting som slo meg da jeg så denne. Det ene var uffda. Det andre var vel noe sånt som du skriver over her.

Men Rolex har jo feks YMII aka Clown-master, som meg bekjent fortsatt ikke får spesielt mye kjærlighet rundt omkring (som et eksempel på Rolex som ikke har vokst på folk).

Vet ikke helt hvordan "dweller" helt passer til luft temaet. Har med at jeg knytter ordet sterkt opp mot dykkerklokker og vann. Men dette er subjektivt flisespikkeri av en annen dimensjon fra min side.

Synes det er en meget oversiktlig visning av GMT funksjonen, men det at den indre sirkelen skal gi plass til rolex kronen og skriften under gjør at den må sentreres usymmetrisk, noe som skurrer litt for meg. Liker ikke helt at de romerske tallene på bunn ble så kuttet. Synes også at datejust bezelen kanskje ikke helt passer inn - de burde ha gått for en helt blank som på explorer 1 IMHO.

Meget mulig designet er ett som vil vokse på meg, men foreløpig er jeg ganske nøytral. Dog absolutt en spennende og ny måte og gjøre en måned og GMT visning på, noe som krever respekt. Godt mulig jeg ender opp med å digge denne.

Likte den ikke, men jeg likte ikke AP Roc i starten heller så vi får se......

Hmmm, me not like. Eg hadde kanskje forventa noko meir "toolish" i ein Sky-Dweller. Forresten den Federer-approvalgreia var pinlig.