BaselWorld 2011 - samletråd

Har holdt sånn halveis oppsikt med oppdateringene på Timezone. Liker veldig godt Hamilton Pan-Europ Chrono-Matic. Inspirert av en 40 år gammel modell. Sammenfaller også med mitt eget 40 års jubileum. :D

paneurop.jpg

Denne ser kanskje litt halv-ålreit ut ved første øyekast:

TAG Heuer Formula 1 Steel & Ceramic Chronograph

tagceramica.JPG

Synd den er i Tags Formula 1-linje, og dermed mest sannsynlig er quartz og billig-billig-utførelse.

Likte veldig godt Hamiltonen :)

Ja lekker sak det der.

Det er er remake/hommage av utgaven som kom i 1971. Denne hadde Caliber 11 verket lagd i sammarbeid med Heuer og Breitling (som også finnes i Monaco og Breitlings Chrono-Matic). Mener jeg...

hamilton2.jpg

1971 eksemplarer lages og prisen skal etter sigende være under $2k
45mm og Valjoux 7753
Hamilton_PanEurope_2236_G_HD.jpg

Apropos Hamilton.
De kommer også med en annen modell jeg synest ser lovende ut.
Hamilton Khaki SkyMaster UTC
hamutc1.jpg

Glashütte følger opp Senator Sixties med...

...Senator Seventies:

seventies02.jpg

Her jeg sitter, er juryen fremdeles ute.

Denne er etter min mening noe av det mest sexy Glashütte har laget. Det eneste som har hindret meg i å legge inn en bestilling på denne hos Tidemann er at prisen (9000 euro) er litt i høyeste laget med tanke på at det sitter et kaliber 39 i den. Hadde det vært en kaliber 100, hadde jeg slått til umiddelbart. Nå synes jeg at prisen er litt drøy for et slikt urverk. Men designet får meg til å sikle.

Skjermdump fra nettet.
Er litt usikker på hva jeg skal mene om den blå PO'en.:-?
Omega_Basel.jpg

Synes jeg så en blå PO chrono med sorte subdials der også.
Likte det ikke når Breitlilng kom med det i 2009, og likte det ikke nå heller.

Skjermdump fra nettet.
Er litt usikker på hva jeg skal mene om den blå PO'en.:-?
Omega_Basel.jpg

Jeg er ikke begeistret, ut fra det jeg ser på bilder/video. Men, man vet jo aldri hvordan det blir i forhold til å se den i virkeligheten. Litt som med 116610lv...