Basel 2020: Spekulasjoner Rolex

Oj - dette var brede saker...

7c0ee6a3-98eb-4281-8dcc-e2a65525c68f-jpeg.1542118
 
Jeg tror de sikter til kontrasten til markørene, ikke selve skiva :p

Poenget mitt var at dersom man faktisk skal bruke en klokke til 100k til å dykke med, så kunne man alltids velge den klassiske sorte.
Hulken er vel litt mer for posørene, eller?

Jeg har ikke noe i mot hverken folk som kjøper dem eller modellen i seg selv. Er bare en observasjon.
 
  • Liker
Reaksjoner: Palladium og Trifide
Jeg tror de sikter til kontrasten til markørene, ikke selve skiva :p

Poenget mitt var at dersom man faktisk skal bruke en klokke til 100k til å dykke med, så kunne man alltids velge den klassiske sorte.
Hulken er vel litt mer for posørene, eller?

Jeg har ikke noe i mot hverken folk som kjøper dem eller modellen i seg selv. Er bare en observasjon.
Jeg vet hva hovedsignalet i innlegget var, så jeg valgte bevisst å overse det. ;) On a serious note: Poenget med videoen er ikke skiva isolert sett, men også kontrasten mot hvite markører. De vil nok oppføre seg likt uansett farge på urskiven. Så mer edutainment med den videoen der.
 
  • Elsker
Reaksjoner: Hovedsignal
Jeg kan bidra med noe som faktisk er nyttig informasjon også.

Den nye Submariner har fortsatt Triplock-krone, at det var Twinlock var en skrivefeil og er nå rettet på alle produktsidene til Rolex.

Hadde jo vært rart om de gikk tilbake til noe de sist brukte før 1977.
 
  • Liker
Reaksjoner: Alinoe
Av og til så innser man ikke hva man hadde, før det er borte. 116619LB og 116610LV er konkrete eksempler der Rolex la ned litt mer energi ved å tilby urskiver med litt karakter og for å fremstå som en helhet innen design.

De nye modellene i stål og hvit gull har alle sort urskive med hvit skrift i samme urkassestørrelse. Prisene går opp, mens særegenheten (produksjonskost?) går ned og alt fremstår mer kjedelig enn før. Urkasseformen med nye lugs, crown guards flyter bedre enn før - men det hjelper ikke med bolet lenke og lik urskive i mange av modellene. Personlig, så har jeg mistet interessen for Submarinerlinjen i ny formfaktor - men synes det er desto artig at Rolex har satset friskere innen andre produktlinjer.

Ser man på empiri innen evolusjon her, så er det betimelig å anta at de nye fargerike urskivene (OP36/41) kommer til å bli en del av DJ/DD-produksjonslinjen neste år eller året etter. Det er naturlig utvikling slik Rolex opererer med inkrementelle forbedringer i ulike modeller - for så å gå hardere ut.

Så - jeg er p.t. der at ny Sub ikke frister. Ny OP er forlokkende, men kanskje avvente til de fargerike urskivene kommer i mer spennende modeller (DJ/DD)?
 
Av og til så innser man ikke hva man hadde, før det er borte. 116619LB og 116610LV er konkrete eksempler der Rolex la ned litt mer energi ved å tilby urskiver med litt karakter og for å fremstå som en helhet innen design.

De nye modellene i stål og hvit gull har alle sort urskive med hvit skrift i samme urkassestørrelse. Prisene går opp, mens særegenheten (produksjonskost?) går ned og alt fremstår mer kjedelig enn før. Urkasseformen med nye lugs, crown guards flyter bedre enn før - men det hjelper ikke med bolet lenke og lik urskive i mange av modellene. Personlig, så har jeg mistet interessen for Submarinerlinjen i ny formfaktor - men synes det er desto artig at Rolex har satset friskere innen andre produktlinjer.

Ser man på empiri innen evolusjon her, så er det betimelig å anta at de nye fargerike urskivene (OP36/41) kommer til å bli en del av DJ/DD-produksjonslinjen neste år eller året etter. Det er naturlig utvikling slik Rolex opererer med inkrementelle forbedringer i ulike modeller - for så å gå hardere ut.

Så - jeg er p.t. der at ny Sub ikke frister. Ny OP er forlokkende, men kanskje avvente til de fargerike urskivene kommer i mer spennende modeller (DJ/DD)?

Du får det sagt, 100% enig.
Liker svært godt et par av de spreke fargene, kanskje aller mest gul, men klokken som helhet og skive-layout spesielt, gjør at totaliteten er uinteressant for meg. Kanskje er det en gul DJ/DD som tar det til nye høyder neste år.
 
Merker jeg får litt Tudor vibes av den nye suben. Ikke at det er noe galt med det men. Går kanskje litt motstrøms her men jo mer jeg sammenligner 114060 mot 124060, jo mer vellykket syns jeg at maxi case designet var.
 
Ja, ja - det gikk ikke så lang tid da før de nye modellene var til salgs hos gråmarkedsforhandler og ikke AD-er. Håpløst tragikomisk.

 
Ja, ja - det gikk ikke så lang tid da før de nye modellene var til salgs hos gråmarkedsforhandler og ikke AD-er. Håpløst tragikomisk.

Noen som aner hvordan dette faktisk er mulig? Trodde gråmarkedet plukket opp overliggere og varer etter stengte butikker etc
 
Konspirasjonsteori: Rolex leverer noen få modeller til gråmarkedet med vilje før AD får de for å holde hypen og eksklusiviteten ved like. :cool:

Eventuelt den mest sannsynlige varianten. Utro tjenere blant AD.
 
Konspirasjonsteori: Rolex leverer noen få modeller til gråmarkedet med vilje før AD får de for å holde hypen og eksklusiviteten ved like. :cool:

Eventuelt den mest sannsynlige varianten. Utro tjenere blant AD.

Konservative ADer som merker koronaen godt på driften, og gjerne ønsker å tjene litt penger på fargerike klokker de ikke har helt troen på at de får solgt kjapt nok :)
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper