Basel 2020: Spekulasjoner Rolex

Fant ikke helt ut hva som er nytt med «nye datejust». Noen som vet mer om det?
 
CA4D3D19-C398-4EE0-9230-0F80A4B1B652.jpeg

Nå er ikke jeg på jakt etter Rolex men nye OP 36 må da ligge å lure på kategorien «alt man trenger i en klokke». Synes det var litt gøy med de nye fargene og, alt trenger ikke være like alvorlig hele tiden.
 
Enig. OP36 er utvilsomt det mest attraktive her for meg og. Og hadde jeg ikke hatt en 36mm explorer hadde jeg nok vært veldig frista. De nye fargene er ikke for meg, men de er jo kule. Både den grønne og den rosa (!) er knalltøffe, den blå er dødsfin, og den sorte skiva gir deg den mest anvendelige klokka i hele verden.
 
Synes den nye smurfen så lekker ut på alt av katalogbilder hos Rolex, men hvis det er sånn den ser ut i virkeligheten må jeg si jeg er litt overrasket :oops:

Mulig det bare er lyset, og at blåfargen oppfører seg mer som på BLNR. I så fall blir det vel bra.

6E3CF0C8-3242-48E9-91BB-8DF4E7BA16F0.jpeg
 
De som synes dette var stusslig, kan jo ikke kjenne Rolex sin evolusjon og historie særlig godt. At man ikke liker det som slippes er noe annet. Hvis man ser på dette slippet, så er dette langt over sprekt enn det Rolex normalt leverer av nye modeller per år. Så, hvis 2020 er stusselig - så vetta søren hva folk egentlig da håper Rolex skal lansere utover en blå submariner i stål.

Beklager, men årets «nyheter» var en våt fjert sammenlignet med tidligere år.

Nye Subamerineren er flott den, ikke noe å si på det og en etterlengtet oppdatering, men ingen ting å hause opp heller. Endelig fikk Sub urverket som andre modeller har brukt i flere år og russer-kjeven av et lug-parti ble slanket, tjohoi!

Oppdateringen av Submarineren burde blitt introdusert slik oppdateringen av YM 116655 til 126655; som en stille overgang og uten noen fanfare med oppbygning og flere dagers trommevirvel med noe «Out of the Blue»-shit.

Om noe, så har Rolex fjernet mer enn de introduserte. Hulk og Smurf er borte, mens vi sitter igjen med en Tudor-look-alike i edelt metall og en reissue av en jubileumsmodell.

I tillegg kom det noen OP med skiver som egner seg til grotterave.

Forventer ikke at de skal introdusere fyrverkerier av nyheter, men synes det er tydelig fra årets lansering at Rolex lener seg på ventelistene hos AD, og synes det er stusselig sammenlignet med samtlige år så lenge jeg har fulgt med.
 
Synes den nye smurfen så lekker ut på alt av katalogbilder hos Rolex, men hvis det er sånn den ser ut i virkeligheten må jeg si jeg er litt overrasket :oops:

Mulig det bare er lyset, og at blåfargen oppfører seg mer som på BLNR. I så fall blir det vel bra.

Vis vedlegg 211110

Jeg stoler kanskje mer på fargene til de offisielle bildene enn mobilbilder hvor fargene ofte forsterkes. Men skal få se nyhetene imorgen og satser på noen gode bilder :)
 
Her har du misforstått. "helt ny sub tatt ut fra AD for 3 minutter siden selges fordi jeg har ny grail på vei inn og den passet ikke på håndleddet. Pris bare 2 ganger så mye som fra AD, kupp her er det garantert prisstigning."
Nei. Jeg kommenterer ikke flipping. Jeg kommenter klaging, sutring og "rope høyt" mentalitet, fordi de samme som klager, sutrer og roper høyt nesten 100% sikkert ila det neste året kommer til å kjøpe en, to, tre eller flere ;)

At noen som får levert tidlig flipper for profitt er jo ikke til å unnga, men det er heller ikke det jeg kommenterer.
 
Ny Sub: Mye bedre proposjoner. Visuelt lik i størrelse som den gamle. Personlig hadde jeg håpet de beholdt 40mm og visuelt krympet uttrykket.
L1270242.jpg


Nye OP41/36/32s: Friskt nok. Men at de har discontinued OP39 er ganske frekt! Håper inderlig de lar EXP1 være 39mm eller mindre til neste år. 41mm Explorer 1 hadde vært kvalmende.
Out of the blue dere. Drømmejobben min må være å jobbe i design-avdelingen til Rolex. Der må det være rolige dager. Kan altså ikke skjønne annet.
 
Når alt kommer til alt så synes jeg den nye 126610 ser bra ut på bilder. Så bra at jeg heller ønsker med denne enn forgjengeren.
Litt som når Porsche lanserer en ny 911. Det vil alltid være de som mener at 911 skal være luftkjølt. Så er det de som mener at det kun er 911 med SWB som gjelder.
 
  • Liker
Reaksjoner: MrTime og flyback
Out of the blue dere. Drømmejobben min må være å jobbe i design-avdelingen til Rolex. Der må det være rolige dager. Kan altså ikke skjønne annet.

Hvordan ville mottakelsen vært om denne tilnærmingen til oppgradering og utvikling hadde gjort seg gjeldende i andre bransjer?

Sett at f.eks et bilmerke ville, med brask og bram, lansert en helt ny bil som viste seg å være kliss lik en 10-15 år gammel model men med noget større bensintank og litt bredere dekk?

Jeg har et par Rolex selv og kan sette pris på den konservative linjen, men jeg blir litt overrasket over hvor mye hoopla det blir av så små justeringer.
 
  • Liker
Reaksjoner: EirikH og GrimReaper