Basel 2020: Spekulasjoner Rolex

De som synes dette var stusslig, kan jo ikke kjenne Rolex sin evolusjon og historie særlig godt. At man ikke liker det som slippes er noe annet. Hvis man ser på dette slippet, så er dette langt over sprekt enn det Rolex normalt leverer av nye modeller per år. Så, hvis 2020 er stusselig - så vetta søren hva folk egentlig da håper Rolex skal lansere utover en blå submariner i stål.
 
Står på liste til hulk, og jeg har mer lyst på den pga skiven, enn den nye, så det var nesten litt kjipt.. Den var også tiltenkt madammen.

Så jeg er spent på hvordan nye sub sitter på medium/små lanker. Dersom baklokket bygger litt mindre enn nåværende, kan det hende det blir ok. Tenker f eks i forhold til 42mm explorer som ikke er så gal, siden den ligger ganske flatt..

Jeg er derimot glad det ikke kom en smurf eller blå besel i stål. :)
 
Virker som om Rolex ønsker og etablere en fot i den fargerike 'tropikale' verden. fult forstålig da mye har vært i sort/grått/hvitt.
Vi som har vandret noen år på den horologiske sti elsker jo sub og dets tidløse framtoning, men for en som nettopp har startet på denne stien, så river ikke sub grøten mtp estetikk. En typisk klokke som vokser på en. Ergo er dette en frisk satsing fra Rolex tenker jeg.
Vet ikke om jeg likte Oysterflex Sky-Dweller! Syns flex'en ble vel sporty/billig til denne klokken....Tanker?
Er som regel bare litt uvant og se en slik ny kombo.
Ellers syns jeg 41mm/21mm bevitner om at nå er jobben gjort mtp. sub.
At #AnneGretePreusEdition utgaven av sub (1mm er nok) blir en vinner, er vel ingen overraskelse. En flott og mer sømløs utgave der lenkeavd, har snakket med kasseavd og kompromisset seg fram til det vi ser i dag. Bra!
Er vel bare og bestille klokke da:mrgreen:
 
Ny Sub: Mye bedre proposjoner. Visuelt lik i størrelse som den gamle. Personlig hadde jeg håpet de beholdt 40mm og visuelt krympet uttrykket.
L1270242.jpg


Nye OP41/36/32s: Friskt nok. Men at de har discontinued OP39 er ganske frekt! Håper inderlig de lar EXP1 være 39mm eller mindre til neste år. 41mm Explorer 1 hadde vært kvalmende.
 
  • Liker
Reaksjoner: Alinoe
1. september 2020:
"Drit kjipt, støgg, for stor, omg 1mm større er KRISE!".

Hvilken som helst dag i 2021 og utover:
"Endelig har jeg fått den nye Suben. Tidenes beste. Sitter som støpt. Keeper".

Skjegg i postkassa, stein i glasshus osv ;)
 
Er vel noen buketter og konfektesker på vei til AD i skrivende stund. Hadde virkelig bare vært for trist om de begynte med onlinesalg.

Men jeg hører at tusenfryd skal starte «ventelisteopplevelsen» i 2021. Det er en eneste lang kø og når du kommer til slutten kommer en fyr i klovnekostyme og kaster en bøtte med isvann på deg.
 
177D2EC1-9B32-47A2-8DEC-7370B80798EC.png
tok ikke lange stunden før denne var på Chrono24(sikker ikke på lager ennå, men bekreftet levering fra en eller annen som stør øverst allerede) Men "shrek"? Er det virkelig det nye navnet?
 
Hva skjer med prisen på gamle Kermit nå som den egentlig ikke er discontinued lenker? Hulk..når ser vi at den bikker 300’? :cool: o_O

Det første spm er interessant... håper prisen kollapser - siden jeg er på jakt etter en :p
 
Jeg syns den nye suben er rå, men slo meg faktisk nå for første gang at jeg syns den forrige modellen med maxi case har en ganske unik coolness faktor.
 
  • Liker
Reaksjoner: Gunnar
I all viraken om en millimeter her og en millimeter der, Fisher Price-farger på OP-skivene og en dæsj grønt og blått på en bitteliten dykkerklokke, er det ingen som har adressert at skivediameteren på klokkene fremdeles er på barneklokkenivå.

Gjesp :rolleyes:
 
Hvilken som helst dag i 2021 og utover:
"Endelig har jeg fått den nye Suben. Tidenes beste. Sitter som støpt. Keeper".

Her har du misforstått. "helt ny sub tatt ut fra AD for 3 minutter siden selges fordi jeg har ny grail på vei inn og den passet ikke på håndleddet. Pris bare 2 ganger så mye som fra AD, kupp her er det garantert prisstigning."