Basel 2020: Spekulasjoner Rolex

Ingen tvil om at de er klare for å rulle ut 3235, men dette gjøres på en kjip og skuffende måte. I 2019 kom YM 42 med nytt urverk og da oppdaterte Rolex også hele YM 40-linja til 3235 uten mye fanfare og kun en ekstra liten krone på skiva som eneste synlige tegn for denne endringen på YM 40.

Det er klart at SD er der de leker med størrelsen og YM er der de leker med vintage detaljer. Sub er ikke for forandring og er for de som foretrekker, nei krever, misjonær.

Vi kommer derfor til å få noe kjipt noe som Submariner i Everose, muligens i TT, og med det får vi en oppdatering av urverket til 3235 i hele Sub date linja. Rolex vil strømlinje produksjonen og da er det naturlig at 3135 ryker.

Er de riktig så snille med de som allerede har en, så ryker Hulk for å holde annenhåndsverdien skyhøy slik at alle med en iboende investor kan rasjonalisere enhver ny «investering».

Så får vi YM 40 med Oysterflex i stål hvis de er hyggelige (dream baby dream) men høyst sannsynlig får vi YM 40 i hvitt gull.

For å blidgjøre meglerne kommer YM II i en ekstra klovnete utgave, en type YM II IT med grufulle gule, hvite og rød detaljer.

Ettersom bruktprisene på 126710BLNR ser ut til å falle på chrono så vil Rolex slippe 126710RONR kjent som Coke for å holde trøkket og ventelistene oppe.

Muligens vi ser noen flere latterlige varianter av DJ 31 med skivevarianter kun en pilleskev frue fra øst kan like, sånn for å fylle monterplassene i butikken.
 
Dream is true : kjøp en løs oysterflex til din YM stål (slik jeg gjorde til min YM tt rose/stål)
Ser gjerne en YM 42 med stålkasse og oysterflex, ceramic bezel insert (hvittgullet erstattet av stål rett og slett)
 

Vedlegg

  • D11C829F-3AFE-4CA8-A3AD-B43F6E69A334.jpeg
    D11C829F-3AFE-4CA8-A3AD-B43F6E69A334.jpeg
    119,4 KB · Visninger: 0
  • Liker
Reaksjoner: JonasV og SimSVa
Så langt i denne tråden er mye penger spart. Eneste som frister er en SS Submariner i ny slankere urkasse og med mørkeblå keramisk insert og sunburst mørkeblå urskive. Blir den lansert, så blir utfordringen slik @netrom71 sa på side 1.
 
Må si jeg har null tro på YM i en blanding av stål og rosegull. Ellers gode og vel funderte prediksjoner. Tipper det kommer et par nye DJ modeller/varianter pluss oppdatering av noen mindre omtalte modeller som pearlmaster eller slikt.

Celini i stål hadde vært riktig så snasent.
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Må si jeg har null tro på YM i en blanding av stål og rosegull. Ellers gode og vel funderte prediksjoner. Tipper det kommer et par nye DJ modeller/varianter pluss oppdatering av noen mindre omtalte modeller som pearlmaster eller slikt.

Celini i stål hadde vært riktig så snasent.

Om ikke jeg husker feil, så eksisterer ingen av sportsmodellene i kun edelt metall :) Derav tanken om en two-tone (som historisk har vært et "neste steg" for de nye modellene som blir lansert i edelt metall.

Anser det ikke som sannsynlig at Rolex vil la en modell kun eksistere i én materialutførelse, og kun stål blir for "billig" for en Yacht-master (og for lik utgaven i hvitt gull). Andre muligheter kan være hel gult gull, two-tone stål/gult gull :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Sube