Basel 2016: Ny Rolex Daytona i stål, keramisk bezel

Forskjellige målinger kan leses, f.eks. hastighet. Husker ikke helt, men om du når 200 merket etter 20 (25?) sekunder, så kjører du i 200 km/t. Eller var det hvor viseren står etter distanse på 1 km.
Gjennomsnittsfart kan også måles, men jeg husker det ikke da det er veldig lenge siden jeg leste om det og bruker aldri tachymeter eller stoppeklokke på Daytona.

Mange forvirrende svar fra meg, men står en del her:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Tachymeter_(watch)
Og her:
http://www.rolexforums.com/showthread.php?t=84416

Takk for svaret :) Konklusjonen er at det kan brukes i teorien, men alt i alt kommer man aldri til å gjøre det :D
 
  • Liker
Reaksjoner: Tek og Rød
Får henge meg på her. Bestilte meg hvit Daytona forrige uke, og depositum er overført. Listen har allerede blitt lang og forventet levering for min er mars 2017. Det er lenge :(
 
Tachymeter skalaen er veldig enkel. Du bruker den for å måle gjennomsnittshastighet. Du kan bruke den distanse enheten du selv ønsker. F.eks mph, kmt.

Enkelt forklart:

Kjører du 1 km på 1 min har du en snitthastighet på 60kmt
Kjører du 1 km på 30 sek har du en snitthastighet på 120kmt

Kjører du 1 mile på 1 min har du en snitthastighet på 60mph
Kjører du 1 mile på 30 sek har du en snitthastighet på 120mph

etc etc etc

Funfact. Er du tilskuer på Daytona Speedway og klokker en runde på din nye Daytona til eksakt 1 min, har de en gjennomsnittshastighet på 240kmt da banen er 4 km. (60 på tachymeter skala ganger 4 for bane lengde) Raskeste runde klokket på Daytona Speedway er på 40.364 sekunder som på klokka viser ca 90 på tachymeter skalaen. Da er det bare å gange opp med 4 til ca 360, eller eksakt 358.837kmt :D (ref: http://www.mrn.com/Race-Series/GRAND-AM/News/Articles/2013/09/Braun-Sets-Daytona-Speed-Record.aspx)
 
Får henge meg på her. Bestilte meg hvit Daytona forrige uke, og depositum er overført. Listen har allerede blitt lang og forventet levering for min er mars 2017. Det er lenge :(
Hvilket nr. på listen er du da?

Tipper nok også at det er noen som står på liste hos flere AD´r, så kan fort rykke fremover i køen.
 
Seriøst, 450 stk?! Bra jobba Rolex.

Men mars 17 med 450 før deg? Enten har Rolex skrudd produksjonen til 11 eller så regner Bjerke med et voldsomt frafall fra den liste. 37,5 Daytonaer hver måned i tolv måneder. Neppe.
 
Etter den første bølgen så vil Daytonaen være lett tilgjengelig igjen. Planlegger å kjøpe min i januar 2017. Stresser ikke med å sette meg opp på venteliste. Forventer det vil være som enhver Rolex mot slutten av året.














Men nå har jo jeg tatt feil før da ;)
 
25 på venteliste hos AD i Stavanger. Lervik tar ikke imot flere på venteliste.

Håper det er mulig å få en innen ett år. Uansett, gleder meg til å se bilder i sommer fra de som allerede har fått tak i en :)
 
@Sponon Oi, såpass ja. Ser ut som denne vil selge som varmt hvetebrød, noe som ikke er veldig overraskende forresten.

Slik er det når Rolex hører på fansen og (omsider) lager det folk vil ha!
 
  • Liker
Reaksjoner: olem, time og Rød
@Sponon Oi, såpass ja. Ser ut som denne vil selge som varmt hvetebrød, noe som ikke er veldig overraskende forresten.

Slik er det når Rolex hører på fansen og (omsider) lager det folk vil ha!
Det er vel og en grei måte å sikre seg til smør på brødet i disse nedgangstider. Å få til en real markedsvinner(som dette ligger an til å bli) i dagens økonomi er vel intet mindre enn et kunststykke.
 
  • Liker
Reaksjoner: Kohe321
Er endelig pris bekreftet fra Rolex på veiledende pris for den nye keramiske Daytonaen i Norge? Sist hørt rundt 112k, men kan være greit å få den endelige prisen?! Noen som vet?:)
 
Ikke ille pris nei, spørs bare hvor mange som rekker å handle en Daytona-C til denne prisen før Rolex øker prisen.
Ja, om de ventelistene som hintes om her er riktige, så hadde de muligens solgt like mange i Norge om prisen hadde vært 119K?
Er det slik at Rolex setter alle lands veil.pris ut i fra valuta/MVA og trykker listene for norske AD's?