Basel 2016: Ny Rolex Daytona i stål, keramisk bezel

Saastad hadde to dager etter lansering venteliste på 7stk, depositum jeg måtte ut med var 50 000,-
De veit ikke leveringsdato enda.
Jeg registrerte meg hos Saastad i dag. Nr 10 på liste.
Det var ikke snakk om depositum.
Jeg liker den svarte best, men er usikker. Kjøpte en sort 116610LN i 2011. Vurderte da Hulk, men feiget ut. Feil valg kan det se ut som i dag etter prisutvikling brukt. Men det betyr ikke så mye.....
Hvordan er fordelingen mellom butikkene. Hva avgjør antall og levering ?
 
@Sjur Deilig å slippe depositum:) Fikk du noe indikasjon på hvor lang tid før du får levering?
Tipper det som avgjør antall pr AD er hvor mye de handler, etter hva jeg forstår hjelper det ikke om butikkene bestiller kun populære SS sportsmodeller, de må handle en viss bredde av sortimentet til Rolex, feks klokker i edelt metall, twotone osv.
 
@olem
Svaret jeg fikk, var at det vil ta lang tid. De vet ikke når det blir levering.
Mitt spørsmål er om det er lurt å velge AD etter hvem som er flinkest til å bestille, størst eller har kontakter i markedet.
Er det bedre å stå som nummer 10 hos Saastad eller 40 hos Bjerke ?
Hvis AD ikke tar depositum, vil potensielt ventelisten bli kortere.
Det var heller ikke spørsmål om hvit eller sort Daytona.
Prisen vil også forandre seg før levering.
Jeg var også i kontakt med Jørgensen i Tromsø. Han sier leveransen av denne modellen blir meget liten fremover.
Det virker på meg som dette er en planlagt strategi fra produsent og en bevisst handling for å skape stor etterspørsel. Rart at det er slik med en klokke til over 100000....
 
Ren gjetting fra min side, men om man ikke er på liste som topp 4 hos de største AD i Norge, så se langt etter denne i juni.
Tror forresten ikke det er så lang liste på sort. Lervik har to lister, en prioritert for de som har betalt depositum og en uten depositum.

Jeg er glad jeg satt meg på liste 2 uker før Basel, om ny Daytona eller GMT skulle dukke opp ;)
 
Redigert:
Vanskelig å vite hvor det lønner seg å bestille, tror tilgangen er ca lik, så hvis bjerke selger 4 ganger så mange Rolex som det Saastad gjør, kan det hende at man får den ca likt, men dette er bare wild guess fra min side.

Tror ikke nødvendigvis det er en bevisst handling fra Rolex at de slipper så få antall, etter hva jeg forstår har de kapasitet til å produsere et visst antall 4130-verk i året, og disse skal fordeles på Daytona i SS og de i edelt metall. Det er vesentlig bedre margin på Daytona i edelt metall, så de vil nok ikke gjøre tiltak som går på bekostning på disse modellene.

Hvis man tenker seg at 116520 har hatt relativt stabile salgstall de siste årene, tror jeg ikke Rolex investerer i økt produksjonskapasitet for 4130-verket, kun for å glede markedet ved å pumpe ut mengder 116500 de første årene. Etterspørselen etter 116500 vil jevne seg ut etter som årene går, og da er det dumt å ha brukt enorme summer for å mette markedet i starten. Det at 116500 blir så ettertraktet som den virker å være, vil kunne tenkes å være en bieffekt av denne strategien. Alt er nøye planlagt når det kommer til Rolex sin strategi, men for å være helt ærlig, tror jeg ikke Rolex har en plan for at det skal være 5 års venteliste på Daytona-C(som det blir meldt om flere steder i UK og USA).
 
Det blir spennende å se hvem som får den nye Daytona på labben her inne, kan ikke lottopremien komme så jeg kan legge meg på venteliste. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Barry2812
En kompis fikk opplyst ca. 60 stk. på venteliste hos Askeland. Sikkert begge avdelingene samlet.

Ikke så rart :D
image.jpeg
image.jpeg
 
Redigert:
Askeland i Kristiansand har kuttet ut å sette folk på venteliste etter at over 15 tegnet seg kjapt... I Stavanger skal det være enda fler på liste... Da ser det ut til at det kan ta noen år før man kan skaffe seg en slik om man ikke pusher litt på... ;)

Gleder meg til å se en slik på sonen.
I mellomtiden kan man jo kanskje spare litt slik at man kan trå til om det blir en mulighet?

:eek:
 
  • Liker
Reaksjoner: Rød
Vindu i Dubail Paris, i følge Facebook.
Kan vi forvente levering tidligere?

ESIT: Muligens lånt av Rolex i forbindelse med ett eller annet. I følge kilde ;)
image.jpeg
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Barry2812
Ren gjetting fra min side, men om man ikke er på liste som topp 4 hos de største AD i Norge, så se langt etter denne i juni.
Tror forresten ikke det er så lang liste på sort. Lervik har to lister, en prioritert for de som har betalt depositum og en uten depositum.

Jeg er glad jeg satt meg på liste 2 uker før Basel, om ny Daytona eller GMT skulle dukke opp ;)


Hvilken farge satt du deg opp på da? Står vel som nr 1 viss du satt deg opp to uker før Basel? Og ventes levert i juni? :D
 
At Rolex velger å lansere stål modellen med keramisk bezel før helgull og delgull modellene, betyr at
denne (stål) vil komme i ytterst begrenset antall.

USA og Asia vil bli prioritert først med ytterst få. Norge kommer nok langt bak i køen. De første vil
ikke komme til Norge før tidligst i desember. Prisen vil da høyst sannsylig øke til 120-130k.

AW:)
 
Hvordan er det og skifte skive fra hvit til sort vise versa hos AD? Kansje det har vert diskutert tidligere i tråden?
På 116520 så har dette vært et kostnadsfritt tilbud fra AD, i 2015 i hvert fall. Er ikke sikkert tilgangen på løse skiver for 116500 er like bra de første måneder/år?

@A.Warhol - du kan ha rett, men også ta feil ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: LarsOlav