Basel 2016: Ny Rolex Daytona i stål, keramisk bezel

Er også en av dem som vurderer den nye Panda 116500LN og vurderte for to dager siden bare å bestille. For meg står det mellom Panda og YM II i SS, og er stadig på søken.

Hvor lang venteliste er det rundt hos de forskjellige AD'ene om dagen? Ser vel for meg Lervik som akkurat har gjort en god figur på service av min DSSD, og hva er vanlig depositum?
 
Er også en av dem som vurderer den nye Panda 116500LN og vurderte for to dager siden bare å bestille. For meg står det mellom Panda og YM II i SS, og er stadig på søken.

Hvor lang venteliste er det rundt hos de forskjellige AD'ene om dagen? Ser vel for meg Lervik som akkurat har gjort en god figur på service av min DSSD, og hva er vanlig depositum?

Jeg bestilte min for noen dager siden hos Lervik - depositum 30K. Ikke noe å tenke på - Knut sa at ALLE ville ha den i hvit:)
 
Lurer på hvorfor de har brukt trekant-markeringer på bezel. Har vel tidligere vært forbeholdt edelt metall.

EDIT: Etter litt grubling, så var det nok en del å spare på å ikke lage ny form. Det er vel samme bezel som Sjokotona og Paltona, bare med annen farge på markeringer.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Genta og Tek
Noen som vet om det er mulig å kun kjøpe dialen til en daytona? Og om den nye blå dialen som rolex lanserte i hvitt gull vil passe fysisk i en Stål versjon?
 
Rolex-Daytona-116500LN-in-steel-Cerachrom-ceramic-black-bezel-5-1140x450.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Ckjels og Tek
Noen som vet om det er mulig å kun kjøpe dialen til en daytona? Og om den nye blå dialen som rolex lanserte i hvitt gull vil passe fysisk i en Stål versjon?

Du får neppe kjøpt den løs fra AD, men det dukker alltids opp i annenhåndsmarkedet, Finn, Ebay, Chrono24, og ja skive til edelmetall passer på stålversjonen, men du må finne en urmaker som er villig til å bytte for deg. Litt styr.
 
Så hvis f.eks glasset på en klokke med en spesiell dial knuses og det skader dialen så er det ikke mulig å få kjøpt en ny fra en AD?:) må vel være muligheter å få tak i hva som helst, når som helst og ikke vente til en dukker opp?

Er det ikke slik at veldig mange urmakere bytter dial mellom svart og hvis kostnadsfritt inntil ett år etter et kjøp?
 
Så hvis f.eks glasset på en klokke med en spesiell dial knuses og det skader dialen så er det ikke mulig å få kjøpt en ny fra en AD?:) må vel være muligheter å få tak i hva som helst, når som helst og ikke vente til en dukker opp?

Er det ikke slik at veldig mange urmakere bytter dial mellom svart og hvis kostnadsfritt inntil ett år etter et kjøp?
hallo. da har du den klokken fra før. noe annet er å skaffe en skive som ikke er original til den klokken du faktisk har. ring rund til ADer og forhør deg.
 
Så hvis f.eks glasset på en klokke med en spesiell dial knuses og det skader dialen så er det ikke mulig å få kjøpt en ny fra en AD?:) må vel være muligheter å få tak i hva som helst, når som helst og ikke vente til en dukker opp?

Er det ikke slik at veldig mange urmakere bytter dial mellom svart og hvis kostnadsfritt inntil ett år etter et kjøp?
Joda, men da er klokken originalt levert med akkurat det alternativet. Ikke alle AD's (om noen?) som skifter til skive som kun er levert til gullmodell på en stålklokke
 
Er også en av dem som vurderer den nye Panda 116500LN og vurderte for to dager siden bare å bestille. For meg står det mellom Panda og YM II i SS, og er stadig på søken.

Hvor lang venteliste er det rundt hos de forskjellige AD'ene om dagen? Ser vel for meg Lervik som akkurat har gjort en god figur på service av min DSSD, og hva er vanlig depositum?

Saastad hadde to dager etter lansering venteliste på 7stk, depositum jeg måtte ut med var 50 000,-
De veit ikke leveringsdato enda.
 
Tillater meg å avsløre min uvitenhet med følgende spørsmål: Har markeringene på bezel (units per hour) noen funksjon eller er det bare "pynt"? Hvis ja, hvordan brukes det?
 
Forskjellige målinger kan leses, f.eks. hastighet. Husker ikke helt, men om du når 200 merket etter 20 (25?) sekunder, så kjører du i 200 km/t. Eller var det hvor viseren står etter distanse på 1 km.
Gjennomsnittsfart kan også måles, men jeg husker det ikke da det er veldig lenge siden jeg leste om det og bruker aldri tachymeter eller stoppeklokke på Daytona.

Mange forvirrende svar fra meg, men står en del her:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Tachymeter_(watch)
Og her:
http://www.rolexforums.com/showthread.php?t=84416
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: perfectsense
Forskjellige målinger kan leses, f.eks. hastighet. Husker ikke helt, men om du når 200 merket etter 20 (25?) sekunder, så kjører du i 200 km/t. Eller var det hvor viseren står etter distanse på 1 km.
Gjennomsnittsfart kan også måles, men jeg husker det ikke da det er veldig lenge siden jeg leste om det og bruker aldri tachymeter eller stoppeklokke på Daytona.

Mange forvirrende svar fra meg, men står en del her:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Tachymeter_(watch)
Og her:
http://www.rolexforums.com/showthread.php?t=84416

Du er inne på det her ja. Den kan måle gjennomsnittshastighet og distanse. Det eneste "problemet" er at du må enten vite henholdsvis distansen eller hastigheten for å få det til..

Kjører du rundt på en racerbane og vet at den er nøyaktig 1 km kan du starte timeren og lese av på klokken hvilken snitthastighet du brukte rundt banen.