Basel 2016: Ny Rolex Daytona i stål, keramisk bezel

Det var denne jeg fikk så billig. Håper den er ekte :p
image.jpeg
image.jpeg
 
Mulig det bare er meg, men jeg begriper ikke at noen er villige til å betale noe av betydning utover veiledende pris for nye Daytona. Om noen måneder så roer hypen seg, forhandleren får klokker, flere av de som allerede har fått kjøpe kommer på at de egentlig ikke har råd til å beholde, de blir lei og/eller innser at det er så mye annet de også vil prøvekjøre - og må selge. Og klokka kommer til å være i produksjon de neste femten årene. Nå er vel tidspunktet for å kjøpe 116520 på billigsalg, ikke betale blodpris for den nye.
 
Finnes ikke fornuft i denne hobbyen, vettu ;)

Personlig hadde jeg betalt mer for nye Daytona (og 116520) enn en Aquanaut. Som du også nevnte, mulig det er bare meg?

En annen ting er at det mest sannsynlig vil være lange ventelister ett år eller tre til, og så lenge det er det, vil bruktprisene være høye.
 
Redigert:
Før nissen spiser grøt på låven i år - har markedet normalisert seg - og 116500 er allerede omsatt her på TS til normale priser.

Jeg TROR du tar feil.. Vil nok ta en del lengre tid enn årets julegrøt tipper jeg.. Virker som om antallet klokker kontra etterspørsel er såpass stor at jeg tror det ikke vil "normalisere" seg med det aller første.

:confused::cool:
 
  • Liker
Reaksjoner: Bears
Jeg tror det har vært flere prisjusteringer fra Rolex sin side, før markedet har normalisert seg. Så jeg tror ikke bruktprisene noengang kommer til å være under det som er utsalgspris idag.
 
  • Liker
Reaksjoner: Barry2812