Med gode kunder menes personer vi leser om i Kapital eller Finansavisen/DN.
Disse går foran i køen ja, lik det eller ikke!
Jeg skal ikke uttale meg for bastant jeg heller, men som flere artikler internasjonalt har avdekket er dette en klokke hvor det ikke hjelper hvor mye penger du har eller hva du heter. Du må vente i kø som alle andre eller belage deg på å kjøpe dyrt av de første kjøperne. Vi ser jo på TRF at det tilbys summer i 20k$ klassen for å få et eksemplar. Pågangen var så stor allerede før modellen ble av dekket at listene har vært fulle i lang tid. Mange av disse kundene på listen er selvfølgelig viktige tidligere kunder, dermed er mitt inntrykk at AD respekterer listene. Flere AD jeg har snakket med har nektet å ta i mot bestillinger dersom du ikke er tidligere kunde. Nå har jeg dog hørt at AD ofte kontakter noen av sine viktigste og mest lojale kunder hver gang det kommer noe nytt for å høre om de skal ha en. De har da allerede en reservert plass til disse, dersom de skal ha en. De må dog bestemme seg raskt. Kommer du i dag og vil ha en, tror jeg du må vente som alle andre, selv om du kjøper en Patek Philippe. Det er litt av mystikken Rolex ønsker å skape, og krever at AD følger. Selv om det sikkert finnes unntak.