BASEL 2009

Medlem
8. jan. 2008
Innlegg
2.705
Sted
Oslo / / Bergen
Lurer på vilke spennende nyheter Rolex kommer med...

Kanskje en Sub no-Date som Light-utgave: vanntett 50m ! ;)


Seriøst; savner en Oyster lenke til Sub / SD som er paralell, altså ikke smalne ved låsen.
 
Hadde vært gøy å sett den nye SS suben komme i år, ellers går det jo rykter i at ExplorerII kan komme med oppdateringer. En triplock krone og kanskje en orange hånd hadde jo vært artig å se :)
Hadde vært utrolig stilig å se en ny utgave av moon phase`n og!
 
Bullit skrev:
Hadde vært utrolig stilig å se en ny utgave av moon phase`n og!

Moonphase? Har Rolex noe månefaseur å oppgradere?

Verden går framover også for Rolex, men forandringene på sportsmodellene har jeg lite til overs for - SeaDwelleren er jo et skrekkeksempel, nye GMT er ikke stort bedre. Det blir for mye bling og rotete tallskiver. I en perfekt verden hadde de gitt Sub og Explorer buet safirglass, fixed lugs (bort med raslelenka), kvittet seg med hvitgullsrammene og ferdig med dét. :)
 
Moonphase: http://vintage-watch.blogspot.com/2006/ ... phase.html
De er bare lekre :D Trenger ikke nødvendigvis noen oppgradering, men hadde vært kult å sett de i produksjon igjen selvom de mest sannsynlig hadde kostet en arm og et par vitale indre organer.
Ellers er jeg veldig enig med deg Jolu, er ikke noen fan av hvittgullsrammene heller, var faktisk en av de største grunnene til at Explorer1 ble utdanket av en Omega Railmaster som neste på lista :D Men først får vi se hva Basel bringer for noe intresangt!
 
Forandringer er ikke alltid til det beste nei... Den nye keramikkbezelen på 16613 gir på ingen måte denne samme fine blåfargen som på den gamle 16613 imo.
 
En ny Explorer i full børstet stål, tungsten bezel, domet glass, glidelock, og maxi dial i 43-44mm kasse hadde vært noe. :D

Synes Rolex er inne i en svært spennende utvikling og er iferd å kvitte seg med gammelmans stemplet, fans av de eldre modellene som hyler ut sin skepsis mot forandring er det første sunnhetstegnet.
 
sebbi skrev:
...fans av de eldre modellene som hyler ut sin skepsis mot forandring er det første sunnhetstegnet.

Touché :)

Dog er vel ikke "gammelmannsstempelet" først og fremst knyttet til Rolex' utvalg av sportsmodeller.
 
Enig med jolu.

Nå har dere jo en stor og stygg rolex. det holder... trenger ikke og ødelege exp2 også...

'Og hvorfor må dere hele tiden ha så store klokker..? er det for å gjøre opp for noe som er mindre..? kjører dere hummer også? eller enda bedre, audi q7???

kongen her er mr.Jo med en exp på 36mm! Jeg bruker den nye gmt og synes den er moderne, stor og maskulin.
 
Såså, behold skjorta på, John Morten. Ingen grunn til all den subtile ironien. Jeg begynner snarere å føle meg som svigersønnen til kongen nå, stadig nye fronter... :roll:
 
JoLu skrev:
Såså, behold skjorta på, John Morten. Ingen grunn til all den subtile ironien. Jeg begynner snarere å føle meg som svigersønnen til kongen nå, stadig nye fronter... :roll:

Haha! Veldig bra! :D
 
Alltid likt sportsmodellene og det er aldri et "feil" valg men synes det har tatt vel lang tid for Rolex å oppdatere modellene sine.
Som en representant for den yngre garde har det blitt vel mange modeller som havner i kategorien klassisk. Og hvis man først skal ha en klassisk modell finnes det jo ikke et bedre valg enn en god gammel vintage. Så fans har jo allerede et flust av modeller å velge mellom om ikke de nye modellen skal se like ut også.

Mens vi snakker om klassisk, så noen ta opp analogien store ting, små peniser. Haha, vet ikke hvordan det er med dere men hadde jeg vært sparsommelig utstyrt ville jeg vært ekstremt opptatt av å omringe meg med SMÅ ting slik at medlemmet mitt ville sett monstrøst ut i forhold. Jolu, kanske jeg kan låne 36mm din? :D
 
sebbi skrev:
Alltid likt sportsmodellene og det er aldri et "feil" valg men synes det har tatt vel lang tid for Rolex å oppdatere modellene sine.
Som en representant for den yngre garde har det blitt vel mange modeller som havner i kategorien klassisk. Og hvis man først skal ha en klassisk modell finnes det jo ikke et bedre valg enn en god gammel vintage. Så fans har jo allerede et flust av modeller å velge mellom om ikke de nye modellen skal se like ut også.
Joda, du kan ha et poeng der.
Mens vi snakker om klassisk, så noen ta opp analogien store ting, små peniser. Haha, vet ikke hvordan det er med dere men hadde jeg vært sparsommelig utstyrt ville jeg vært ekstremt opptatt av å omringe meg med SMÅ ting slik at medlemmet mitt ville sett monstrøst ut i forhold. Jolu, kanske jeg kan låne 36mm din? :D
Selvsagt, jeg unner alle følelsen av å bære en klassiker (så lenge du har den på armen). Ting tyder på at det skal solide cojones til for å eie en Explorer i disse dager... :)
 
Jeg må si at jeg synes det er bra av Rolex å gå imot strømmen. Når man bruker 40000 kr ++ på en sportsklokke som er er både pen og statussymbol, er det arti at man 10 år senere fremdeles har en modell som er "up to date". Submariner fra 2000 tallet er jo så og si helt lik dagens versjon. Omega og Tag Heuer har blitt altfor mye "komersielle" synes jeg, skifter utseendet på modellene nesten annethvert år! Fortsett slik Rolex :D

Vi har alle forskjellige meninger, sier ikke dette er den riktige, men er iallefall min :D
 
Erik N skrev:
støttes.. hilsen 53mm... hehe

Haha! Beklager, Erik! Du er en fin fyr. :D Og jeg kan ikke huske at du kjører Q7?? Er det ikke du som kjører/ har kjørt fiat500? Tidenes feteste bil! Og det er ikke akkurat en penisforlenger.