Bare én klokke...........?!

Det er mye i denne tråden som tyder på at spørsmålet burde vært:

Bare én klokkesamling........?

Vel, da er mitt forslag Hopalongs ur - denne finnes i en egen tråd med samme tittel.

:p

Jeg har sikkert en mening i dag og en annen i morgen, men i dag ville jeg valgt Explorer I, helst den med de litt runde tallene. Siden det ikke står noe om antall lenker og reimer vil jeg tro at denne klokken kan brukes til absolutt alt med den rette "comboen".

Nr-koden får ekspertene knekke;)

1016:D

Tror ikke at jeg .......

Bare en klokke? Hmmmmmmm - tror ikke at jeg kjenner noen som kun har en klokke. Til og med Fruen - som ikke bryr seg filla om klokker - har en hel haug liggende som hun skifter mellom å bruke :confused:

Datteren i huset har riktignok kun 3-4 klokker, men hun bruker kun en av dem. En Rolex Exp II med hvit skive. Den bruker hun samme hva hun gjør er eller hvor hun reiser. Både til hverdags og til fest altså. Til og med til bunaden sin bruker hun den (og det tok seg faktisk ganske bra ut).

Dette kan jo tyde på at en Exp II med hvit skive kan brukes til det meste ????

Frode.

Skjønner heller ikke hvordan man skal kunne leve med bare en klokke. :D
Men hvisom, dersom så synes jeg vel at det finnes langt bedre alternativer enn Sub?
Må man ha Rolex så ville vel valget falt på Explorer I for meg, men jeg er så heldig at Rolex ikke er et must!
Avhengig av hvilken pris man vil legge seg på så mener jeg det finnes mange gode alternativ fra f.eks Longines Legend Diver (SS eller Gull) og videre oppover med JLC, IWC, Omega, PP, GO, AP osv. osv, de fleste har flere modeller som vil egne seg bedre som "enebarn" enn Sub IMO.
Sub er og framstår som et sports/dykkerur og ikke som det beste dressvalget.
Skulle jeg velge et og ikke var "ursinnsyk" så kan det godt hende det ble Longines Legend Diver! ;)

Den er lett.
IWC Portuguese Yacht Club Chrono

iwc-portuguese-yacht-club-automatic-chronograph-watch-iw3902.jpg

:eek:
Rett og slett et skrekkscenario.

+1 :)

Egentlig forstår jeg ikke helt tråd starterens spørsmål. For man har jo fler enn ett par sko. Har man ikke?
Egentlig setter jeg ikke pris på slike "worst case scenarioes" eller "stress testing" som det også kalles. Jeg begynner å svette allerede ved første gjennomtenkning av spørsmålet. Og nå har jeg til og med fått utslett over hele overkroppen. Nei - dette er ikke bra. Enkelte eksistensielle spørsmål bør man (av hensyn til den generelle klokke nerds psykiske helse) ikke stille.

Frode.