Barbour - hvilken modell?

Yes, den ligger i ønskelisten/favoritter.. Vet du om målene som oppgis er korrekte? I så fall er jeg fristet til å bestille L selv om jeg vanligvis ville gått for M eller 48. Prøvde M i London og synes vel den var liiiitt trang over skuldrene...

Careofcarl tar egne mål av alle plagg, så det ville jeg stolt på! Du er ikke førstemann som har kommentert størrelsene på en barbourjakke..
 
Careofcarl tar egne mål av alle plagg, så det ville jeg stolt på! Du er ikke førstemann som har kommentert størrelsene på en barbourjakke..
Ja vet de gjør det, men jeg har hatt litt varierende erfaringer med målene deres. Jeg måtte bestille Incotex-slacks i W34 til slutt for å ikke få pipestemme (jeg er til vanlig et sted mellom 31 og 32 i både jeans og chinos) når jeg prøvde de på, til tross for at oppgitte mål var relativt like et annet merke jeg har...

Da prøver jeg meg frem - de har tross alt gratis retur/bytte :)
 
Ja disse italienerene er ikke alltid så enkle på størrelser de heller.
Men ja, som du sier er det mulig å sende tilbake så det skader jo ikke å prøve!

Lykke til!
 
Liten avsporing fra tråden, men har et spm angående Skyfall-jakken jeg ikke finner svar på. I venstre lomme er det stoff i "Barbour"-mønster, er det løst nederst eller er stoffet sydd fast hos deg? Hos meg er stoffet løst mot bunnen av lommen. Det kjennes ikke ut som det skulle vært sting der, men er litt snodig.

Hos meg er lommestoffet fast,
på begge sider,
med to ringemaljerte hull i bunn på begge lommene. (Beklager sent svar, men først nå er jakka kommet ned fra vinterlageret på loftet)
 
  • Liker
Reaksjoner: raknes
Det ble Bristol i klassisk olivengrønn som første Barbour på meg! Satser på å kjøpe en slik zip-inliner til høsten for å forlenge brukstiden ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: MaKi
Jag är väldigt nöjd med Duke

Screenshot_20181011-162509_Samsung Internet.jpg
 
fredag 26 og lørdag 27 oktober vil det være mulig å rewaxe Barbour jakker på Ferner Jacobsen, skredderen som jobber for Barbours customer service avdeling kommer over til Norge disse dagene!
Den skredderen kommer til å få hjerteinfarkt. Jeg skal forsøke å komme innom med en godt slitt border som kun er brukt på jakt. haha.
 
  • Liker
Reaksjoner: Tom Henriksen
Den skredderen kommer til å få hjerteinfarkt. Jeg skal forsøke å komme innom med en godt slitt border som kun er brukt på jakt. haha.

Hun har vært i gamet en stund, så det tipper jeg hun fikser!
legg merke til at hun kun tar rewax på stedet, om det skal repareres må hun ta det med seg til sverige og reparere der.
 
Hun har vært i gamet en stund, så det tipper jeg hun fikser!
legg merke til at hun kun tar rewax på stedet, om det skal repareres må hun ta det med seg til sverige og reparere der.
Ingen reparasjon trengs. Er en rift på en gampocket innvendig, men det syr jeg selv.

Kul ide og jeg ser frem til dette.
 
Jeg kjøpte en Ashby i dag. Strålende fornøyd. Prøvde Beaufort også, men syntes denne ble litt for løs i snittet.

Forøvrig helt fantastisk å oppdage at Bergen har sin egen Barbour butikk hos Aksdal i muren. 10-15kvm butikk i et bygg fra 1500 tallet hvor de har solgt regntøy siden 1883
 

Vedlegg

  • 20181013_150651.jpg
    20181013_150651.jpg
    184,1 KB · Visninger: 0
Aksdal har Barbour? Glimrende tips, takker!

Selv endte jeg opp med å gjøre meg høstklar med en Classic Northumbria i går - akkurat slik en oilskinjakke skal være, i mine øyne.

Tung, romslig, et utall enorme lommer, stormflapp over glidelåsen, lengde godt ned på lårene...

Nesten så jeg håper høsten skal fortsette å være våt og vindfull. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Oyvindhl
Gode priser på blant annet Bristol og Ashby på Boozt :)
Plukket opp Ashby i både olive og navy, så får vi se hvilken som klinger best når de kommer. Har en Beaufort som begynner å bli klar for en tur på spa og bli fikset godt opp, men har savnet en med litt mer moderne snitt til dagligdags.

Ferner Jacobsen meldte forøvrig før jul at de arbeidet med å få tak i en Barbour-skredder i Norge som kunne gjøre reparasjon i stedet for å sende til Sverige, så håper det kommer på plass snart. Noen som har oppdatert informasjon?
 
  • Liker
Reaksjoner: Koffen