Børsting av lenke på nyere Rolex

Hei.
Jeg har brukt den røde 3M paden på en Omega lenke med PCL, som jeg børstet ned til satin finish. Det gikk kjempebra, og fikk et reultat svært tett opp mot orginal finish.

Jeg tapet lenken fast til underlaget, og børstet så beint og i en retning som jeg klarte. Regn med at det tar noen drag før ønsket finish er oppnådd. Regner med at også sidene på lenken er høyglanspolert, så disse går du over etterpå med polerskive, grønn rouge og dremel.

Men det koster vel heller ikke allverden å la en urmaker gjøre jobben. Lykke til!

Takk for masse innspill. :)
Lurer fortsatt litt på om noen kan anbefale noen urmaker i Oslo/akershus til å gjøre det, vet selvsagt om Bjerke. Kvalitet og minst mulig ventetid er viktigst.

@Zawatch, som tidligere nevnt i tråden, synes jeg du skal høre med Thomas på Protid Storo. Han er flink. Se arbeidet på urmakergulbrandsen på instagram for en pekepinn:)

Redigert av en moderator:
@Zawatch, som tidligere nevnt i tråden, synes jeg du skal høre med Thomas på Protid Storo. Han er flink. Se arbeidet på urmakergulbrandsen på instagram for en pekepinn:)

Jeg er allerede på fornavn med han allerede for å si det slik, men (iom. at han ikke forhandler Rolex og) generelt har alt for mye å gjøre og ting tar tid, så tenkte jeg å høre litt om andre. :)

Her er min viskelær med diamantpulver: Den skinner i alle retninger når man tar det i lysvinkler...
Den var større enn det og man kan se på frontsiden at min kompis kuttet den med en baufil blad for å gi meg den biten.
Kanskje noen her vet hvor disse fins. Jeg anbefaler.

Det ligner veldig på det Bergeon selger, som de kaller satin finish bar: http://www.ofrei.com/page250.html

Jeg bruker 5444 A på min 114060 / 216570 når de blir for ripete og resultatet blir meget bra.

260.jpg

/TF

Vil også nevne Jacobsen i lillestrøm siden du skriver Oslo/Akershus. Tror Jørgen fikser det greit for en rimelig penge og har erfaring med Rolex.

* Eller du kan høre med Jonny (Briljantwatches), urmakern hans skal visst være dyktig.

* Heier urmakerverksted i Enebakk. Har bare hørt mye bra om de.

Vil også nevne Jacobsen i lillestrøm siden du skriver Oslo/Akershus. Tror Jørgen fikser det greit for en rimelig penge og har erfaring med Rolex.

* Eller du kan høre med Jonny (Briljantwatches), urmakern hans skal visst være dyktig.

Jeg tror urmakeren som Jonny bruker er Heier.

Jeg tror urmakeren som Jonny bruker er Heier.

Hehehe, jammen ser man det. :eek: Det er jo greit å vite hvis det er det som er tingen. Takk for info @Superlite. Da jeg snakket med Jonny sist sa han ihvertfall at urmakern var godt kvalifisert innen Rolex.

Noen som kan hjelpe med kontaktinfo til Heier Urmakerverksted? Jeg finner bare et fasttelefonnummer jeg ikke får svar på.

Jeg har brukt den røde 3M pad’en på flere av mine klokker, koster mye mindre enn Bergeon pad’s og gir glimrende resultat. Har enda ikke hatt noen «uhell» så anbefaler alle som liker å gjøre ting selv å gjøre et forsøk. Man skal selvsagt tenke gjennom hva man gjør men når det er snakk om å fjerne små riper på en børstet overflate er det faktisk ikke vanskelig. Når det gjelder å fjerne små riper/hairlines på polerte overflater kan man faktisk gjøre dette med polywatch gjerne i kombinasjon med en metallpolish først.

Når det gjelder litt dypere riper og hakk skal vel en amatør tenke seg om, er vel best å la det være på kostbare klokker...