Børsting av lenke på nyere Rolex

Vil også nevne Jacobsen i lillestrøm siden du skriver Oslo/Akershus. Tror Jørgen fikser det greit for en rimelig penge og har erfaring med Rolex.

* Eller du kan høre med Jonny (Briljantwatches), urmakern hans skal visst være dyktig.

* Heier urmakerverksted i Enebakk. Har bare hørt mye bra om de.
 
Det ligner veldig på det Bergeon selger, som de kaller satin finish bar: http://www.ofrei.com/page250.html

Jeg bruker 5444 A på min 114060 / 216570 når de blir for ripete og resultatet blir meget bra.

260.jpg


/TF

Det er nok det @TimeFactor. Takk for opplysningen:cool:
Funker kanon for min del også.
 
Redigert av en moderator:
Vil også nevne Jacobsen i lillestrøm siden du skriver Oslo/Akershus. Tror Jørgen fikser det greit for en rimelig penge og har erfaring med Rolex.

* Eller du kan høre med Jonny (Briljantwatches), urmakern hans skal visst være dyktig.

* Heier urmakerverksted i Enebakk. Har bare hørt mye bra om de.

Jeg tror urmakeren som Jonny bruker er Heier.
 
Vil også nevne Jacobsen i lillestrøm siden du skriver Oslo/Akershus. Tror Jørgen fikser det greit for en rimelig penge og har erfaring med Rolex.

* Eller du kan høre med Jonny (Briljantwatches), urmakern hans skal visst være dyktig.

* Heier urmakerverksted i Enebakk. Har bare hørt mye bra om de.

Jeg tror urmakeren som Jonny bruker er Heier.

Hehehe, jammen ser man det. :eek: Det er jo greit å vite hvis det er det som er tingen. Takk for info @Superlite. Da jeg snakket med Jonny sist sa han ihvertfall at urmakern var godt kvalifisert innen Rolex.
 
Redigert av en moderator:
Noen som kan hjelpe med kontaktinfo til Heier Urmakerverksted? Jeg finner bare et fasttelefonnummer jeg ikke får svar på.
 
Jeg har brukt den røde 3M pad’en på flere av mine klokker, koster mye mindre enn Bergeon pad’s og gir glimrende resultat. Har enda ikke hatt noen «uhell» så anbefaler alle som liker å gjøre ting selv å gjøre et forsøk. Man skal selvsagt tenke gjennom hva man gjør men når det er snakk om å fjerne små riper på en børstet overflate er det faktisk ikke vanskelig. Når det gjelder å fjerne små riper/hairlines på polerte overflater kan man faktisk gjøre dette med polywatch gjerne i kombinasjon med en metallpolish først.

Når det gjelder litt dypere riper og hakk skal vel en amatør tenke seg om, er vel best å la det være på kostbare klokker...