Audemars Piguet-tråden

G´aften godtfolk,... and thanks for having me. =)

Vel overstått jul, alle sammen.
Kort introduksjon av meg selv, siden jeg er en "unknown quantity" her på Tidssonen:
Jeg ´oppdaget´ur med mekaniske ur-verk i 1998, og ble bitt av basillen - og var en ivrig & iherdig kunde hos de mer velrenomerte forhandlerne i Norge (/stort-sett-sentrert-rundt-Tigerstaden) frem til slutten av 2000-tallet, der hus, bil (/belåningsgraden av disse) og jobb gjorde at jeg hadde en «hiatus» fra å aktivt handle inn flere armbåndsur... frem til for ca. 2 år siden der jeg igjen ble aktiv innenfor denne hobbyen (/mentale lidelsen?) vi bedriver - med tilhørende ´prislapp´.

Lang historie kort: Det var overraskende enkelt å «gjenopplive» gamle kundeforhold med norske AD´er etter å ha vært innaktiv i 8-9 år,... opp til et punkt...
...Rolex skulle vise seg å bli en utfordring å «være god nok» til å få lov til å få kjøpe (/hente ut) fra Norsk AD.
[...og før noen andre påpeker det: Ja, jeg er fullstendig klar over ironien, og ´selvmotsigelsen´, i å miste litt interessen for Rolex, til fordel for AP Royal Oak.]

Så, dermed er jeg der at jeg har fått AP RO 15500ST med sort skive som et høyt ønske - og i løpet av noen uker i vinter har jeg lest meg opp på historien og markedet for AP RO (og fått forståelse for at det ikke er i min favør).
Derav kom jeg over denne tråden, som jeg leste med stor interesse - og det ga meg et godt innblikk i situasjonen vi forholder oss til (i særdeleshet ref. Sir Thalas´ innlegg over mitt innlegg).

Jeg har noen ´særegenheter´ i form av innkjøp- & samling av klokker, og det går i korthet på at jeg kjøper kun klokker nye fra AD (så-fremt uret fortsatt er i produksjon) og jeg selger ikke klokker (selv ikke de som har vært bom-kjøp)... dermed så er jeg ingen investor/profitør/"flipper".
*Utfordringen* melder seg derimot ved at vi nå ikke lenger har noen norsk AD for Audemars Piquet, og jeg dermed ikke har historie med noen som kan hjelpe meg mot mitt mål om en 15500ST.
(Jeg har et bekjentskap som har litt historie med AP på det europeiske kontinentet, og vedkommende har sagt seg mer-en-villig til å legge inn et godt ord for meg - hva nå dette måte ha av verdi & «leverage» for mitt omdømme hos ukjente AD´er nede i Europa.)

Dermed (/konkluderingsvis) så vil jeg bare si at alle gode råd, tips og gode idéer for hvordan jeg kan opparbeide meg et godt kundeforhold til eksisterende AP AD´er (fortrinnsvis fokus på AD i éntall) mottas med takk. =)

Riktig Godt Nytt År til dere alle. =) =) =)
 
Redigert:
B36A582B-DD2D-48AD-8807-557654E914A5.jpeg

Og nok en gang kommer jeg til å tenke på intervjuet med Hr. Stern for en tid tilbake...
 
Kan de ikke bare gå tilbake til å produsere 15300 serien igjen istede for det tullet de har kommet med de siste årene...? :unsure:
 
  • Liker
Reaksjoner: turmeric
Ehh ... for oss glemsomme: hva sa Stern? At man ikke bør melke 5711/Nautilus forever? Er veldig glad i min AP som nå er på armen pt, men dette er heller tvilsomme greier. Og hva har skjedd med lugsa/remfestene/ørene?
Kort fortalt ja. Og om ansvaret han som dagens eier hadde for fremtidige forvaltere av historien til merket sitt.

For meg har François-Henry Bennahmias mer og mer fremstått som en aldrende brasiliansk klassespiller idet han signerer for en klubb i Kina de siste årene.
 
Kan de ikke bare gå tilbake til å produsere 15300 serien igjen istede for det tullet de har kommet med de siste årene...? :unsure:

Jeg er vel én av dem som også liker noen av Offshore-modellene. Husker at det var maaange Bumblebee på sonen for en (5-6?) år siden, men ser veldig ingen av dem lenger.

11.59 var vel heller ikke det helt store (i hvert fall design-messig). Millenary? Tja ...