Askeland Ur & Smykker (Kristiansand, Stavanger)

Har vært innom Askeland i Stavanger et par ganger og forhørt meg om kjøp av Rolex Explorer 1 og OP36. Får beskjed om at jeg bare må fortsette å stikke innom i ny og ne og at de plutselig kan ha klokkene inne (og at jeg får kjøpe). Er det bare noe de sier? Bør jeg bare gi opp hele prosjektet? Jeg tviler liksom på at de en dag sier at "i dag var du heldig, vi har faktisk en Rolex Explorer her til deg".
 
  • Liker
Reaksjoner: Zomged
Har vært innom Askeland i Stavanger et par ganger og forhørt meg om kjøp av Rolex Explorer 1 og OP36. Får beskjed om at jeg bare må fortsette å stikke innom i ny og ne og at de plutselig kan ha klokkene inne (og at jeg får kjøpe). Er det bare noe de sier? Bør jeg bare gi opp hele prosjektet? Jeg tviler liksom på at de en dag sier at "i dag var du heldig, vi har faktisk en Rolex Explorer her til deg".

Absolutt mulig! En bekjent gikk forbi når de hadde en Daytona i stål. Han fikk kjøpe den :)
 
Absolutt mulig! En bekjent gikk forbi når de hadde en Daytona i stål. Han fikk kjøpe den :)
OP 36 kan nok stemme, de hadde faktisk en blå i vinduet forrige måned. Når det gjelder de fleste andre stålmodeller tenker jeg at disse allerede er "solgt" lenge før sendingene kommer. Historien om han som var innom og fikk kjøpe en Daytona i stål (tror det var i 2019) stemmer den, men mye har forandret seg de siste to årene. Etterspørselen etter stål er hinsides, og jeg tror man må opparbeide et kundeforhold over lang tid for å komme i betraktning ;)
 
OP 36 kan nok stemme, de hadde faktisk en blå i vinduet forrige måned. Når det gjelder de fleste andre stålmodeller tenker jeg at disse allerede er "solgt" lenge før sendingene kommer. Historien om han som var innom og fikk kjøpe en Daytona i stål (tror det var i 2019) stemmer den, men mye har forandret seg de siste to årene. Etterspørselen etter stål er hinsides, og jeg tror man må opparbeide et kundeforhold over lang tid for å komme i betraktning ;)
Tja, usikker. En bekjent kjøpte en Expl1 i disk der. Men er tida går fort, så var kanskje i 2019 dette og...
 
Tja, usikker. En bekjent kjøpte en Expl1 i disk der. Men er tida går fort, så var kanskje i 2019 dette og...
Mye har skjedd siden 2019... I disse dager tipper jeg de får en kunde inn i butikken hvert 10. minutt (minst) som spør etter akkurat de samme stålmodellene :rolleyes:
 
  • Wow
Reaksjoner: Oddemann
Det er det jeg mistenker. Er vel bare å gi opp, først som sist.
Nei, synes ikke du skal gi opp. Ta turen innom jevnlig, vis interesse og slå av en god klokkeprat uten å "mase". Det er hyggelige folk som jobber der, og det er lettere å få tilgang til attraktive modeller når de vet hvem du er - og skjønner at du ikke er ute etter å flippe klokken når du går ut av døra. Det skader heller ikke om du har litt kjøpshistorikk fra før. Jeg overdrev selvsagt litt i posten over om at det sikkert kommer kunder inn hvert 10 min. og spør om de samme stålmodellene, men at forhandlere av Rolex rennes ned av henvendelser i butikk, telefon og mail er nok ingen overdrivelse :)
 
  • Liker
Reaksjoner: oggaman
Var innom Askeland i Stavanger (for første gang) nå før helgen. Fin og sjarmerende butikk, med en flott vri på sin Rolex-avdeling.

Ikke noe kjøp på meg, men fikk tid til både en god klokkeprat og en meget hyggelig omvisning i butikken av betjeningen som var på jobb denne kvelden!
 
Redigert: