Apple har lansert Apple Watch

Jeg bytter nok neppe ut et mekanisk ur for en Apple watch, men på trening og for ikke å snakke om på MC tur må den være genial.
Prisen er jo ikke mere enn vi betaler for en disent skinnrem så her blir det kjøp ;)

Som en stor tilhenger av Apple's produkter vet jeg at det bare er et spørsmål om tid før jeg kjøper en Apple Watch. Kommer neppe til å campe utenfor butikken.

En iPhone 6 (kanskje Plus size) skal jeg forhåndsbestille ASAP!

Jeg er en stor Apple tilhenger, produktene, historien om selskapet osv.

Men denne klokken...

Jeg kommer selvsagt til å kjøpe den, tenker på samme måte som flere her, til trening, turer, storby turer.

Men, kommer den ikke litt for sent til Apple å være? Nå har vi sett smartklokker en stund allerede, Apple Watch setter sikkert nye standarder for denne typen produkter men det er likevel litt "umusikalsk", ikke helt Apple?

Kan ikke se for meg at gutta i Sveits mister nattesøvnen av denne lanseringen, men hva med Polar (treningsklokkene), det firmaet mister jo livets rett her omtrent over natten?

Det gjenstår jo å se hvordan den fungerer i det virkelige liv, men jeg tolker det dit hen at de har ventet med å lansere for å lansere noe skikkelig. Det er isåfall veldig musikalsk i mine ører.

Nei, det blir fint med dette som ultra-beater og aktivitets-klokke.

Jeg er en stor Apple tilhenger, produktene, historien om selskapet osv.

Men denne klokken...

Jeg kommer selvsagt til å kjøpe den, tenker på samme måte som flere her, til trening, turer, storby turer.

Men, kommer den ikke litt for sent til Apple å være? Nå har vi sett smartklokker en stund allerede, Apple Watch setter sikkert nye standarder for denne typen produkter men det er likevel litt "umusikalsk", ikke helt Apple?

Her i gården blir det nok ikke en slik. En del praktiske funksjoner har den jo, men jeg er redd denne vil skape enda flere zombier enn det allerede er. Det blir enda enklere å holde seg oppdatert på en diskret måte, på godt og vondt. Tidligere hadde de fleste en sperre for å ta opp telefonen for å sjekke Facebook eller whatever mens man satt og spiste. Dette er nå ganske utvisket, og jeg er lei av å være sammen med venner jeg må chatte med på Facebook for å oppnå kontakt når vi sitter rundt bordet. Nå blir det enda enklere, man trenger ikke ta opp telefonen, man kan bare slenge et blikk på håndleddet. Hva skjedde med å snakke sammen egentlig? Nei, bruk pengene på et mekanisk ur, og snakk sammen sånn som i gamledager:p

Fy flate, jeg begynner å bli gammel, høres ut som bestefar jo!

Jeg er ganske enig med onecall i reklamene sine når de sier "Logg av telefonen, logg på livet".

Men det er fortsatt en kul gadget, og jeg kan se den som praktisk i enkelte tilfeller:)

Men den har jo ikke GPS?! Hvis man allikevel må ha med telefonen på løpeturen blir poenget litt borte?

Blir poenget egentlig borte?
Man har med telefonen på løpetur uansett, for musikk, tilgjengelighet, for å kunne betale med ruter-appen for bussen hjem om du går tom osv.

Men du slipper å ta den opp av lomma og slite med å skrive ting på skjermen med våte hender (spesielt viktig feks i alpinbakken, da man også blir kald av slikt) og man slipper å eksponere telefonen for dårlig vær etc.

Redigert:
Dette er nok, og blir nok den beste og kuleste smartklokken på markedet. Det er greit nok, men hele konseptet smartklokke har jeg litt vondt for å forstå.

Må si meg enig med @Gin :) Den har et kulere konsept med det hybrid greiene. Var vel opptil flere her inne som muligens hadde bestilt slike, så gleder meg til unboxing! :)

Redigert av en moderator:
Så ut som en vellykket smartklokke, men ingenting slår vel det klassiske armbåndsuret???

Jeg føler ikke at jeg trenger enda en slik sak som trekker fokuset vekk fra det virkelige livet mitt. Ille nok med mobilen egentlig for jeg synes jeg ikke husker noenting lenger, men google vet jo å er aldri langt unna.. :)