Any love 4 IWC Big Pilot?

Piece Unique i platina. Herre min hatt!
lead_image_unique_piece.jpg
 
Utrolig flott klokke, da særlig med litt komplikasjoner på skiven!

iwc-big-pilot-perpetual-calendar-ceramic-titanium-iw502902-2kvb51.jpg


Litt for dyrt for min lomme, men lov å drømme.

Størrelsesmessig hadde jeg gitt blanke i om jeg var spinkelrundt håndleddet eller 2m høy. Gå me`n hvis du likern!
 
La oss få litt liv igjen i denne tråden! Jeg låner hemningsløst av Timegeeks/Kristian Haagen

1005001_491136924327771_458008244_n.jpg

Så akkurat samme line-up i IWC butikken i New York for et par uker siden. Helt rå butikk! Der tok jeg forøvrig dette bildet:
IMG_1109_zps3b40e44e.jpg


Forøvrig så henger jeg meg på som tilhenger av Big Pilot, spesielt denne (100', 46mm, tror den vil funke..):
 
100k for BP synes jeg er i hvert fall 30 for mye. I hele tatt synes jeg iwc tar i overkant betalt for sine ur med inhouse. :p
 
Nydelige. Har en BP selv.
Drømmeklokka må være BP annual calendar med blå skive.
Var innom å kikket litt på iwc hos otteren idag. Portuguiser 7 days står også høyt på ønskelista:)
 
Gledelig nyhet for alle som er glade i Big Pilot (og for alle andre klokkeinteresserte for den saks skyld). Entusiaster har snekret sammen en glimrende nettside som tar for seg denne legendariske klokkemodellen. Her kan du finne alle modeller som er lansert siden starten, både standard og limiterte. Nå er det bare å begynne å samle. Siden finner du her: http://bigpilot.watch/
 
Helt siden vi begynte å selge IWC for 11 år siden har jeg digget Big Pilot. Hadde 5002 i mange år og brukte den som min eneste klokke. Den er egentlig for stor for armen min, men det er noe helt spesielt med Big Pilot. Den enkle og overdimensjonerte utførelsen gir meg en helt spesiell følelse. Nå har jeg vært flere år uten Big Pilot og egentlig tenkt at jeg skulle holde meg med mindre klokker. Så på SIHH i januar dukket plutselig denne opp fra sidelinjen og jeg falt pladask. Grå spitfire skive, Santoni skinnreim og innsyn til et mesterverk på baksiden gjorde det helt umulig for meg. I går kom den inn døren.
BP AC Bil.JPG
BP AC 1.JPG
BP AC 2.JPG
 
Redigert: