Anonimo

Medlem
8. mars 2008
Innlegg
741
Sted
Oslo
Noen med erfaring rundt Anomino ? Har disse noe sammenheng med den "litt" mer kjente Panerai'en ? Mener å ha lest at de lages/ble laget på samme fabrikk en gang i tiden, men ikke fulgte med på lasset til sveits når Panerai gjorde sjakktrekket og ble populære og "spesielle"...

http://www.anonimo.com/

Urverkene er stort sett ETA verk, mend et er det jo forsåvidt i de fleste Panerai'ene også.
Liker Firenze Dual Time...
 
Jeg har haft to forskellige Millemetri modeller, og er stadig imponeret over den kvalitet, man får for sine penge - især hvis du kan finde et brugt eksemplar. Kassefinishen er rigtig god, og den børstede overflade er let at holde og pudse let op, i fald man skulle få lidt brugsspor. Bagkassen er et helt kapitel for sig, og jeg må også lige nævne, at de pakninger, som anvendes på en Anonimo diver, de er nærmest lige så tykke som O-ringe :cool: Begge mine Millemetri har været utrolig præcise. Vær lige opmærksom på, at de i nogle modeller anvender ETA 2824 og at de i andre anvender SW 200. Nogle mener ikke det gør den store forskel, men jeg foretrækker nu 2824 ;) Jeg solgte kun mine Millemetri, fordi jeg ikke var helt tilfreds med lumen på markeringerne - den var for svag, især ifht viserne ... andre ville sikkert være ligeglade :oops:

MilleLderArm.jpg


MilleBagSort.jpg


Trilogeo071109.jpg
 
Noen med erfaring rundt Anomino ? Har disse noe sammenheng med den "litt" mer kjente Panerai'en ? Mener å ha lest at de lages/ble laget på samme fabrikk en gang i tiden, men ikke fulgte med på lasset til sveits når Panerai gjorde sjakktrekket og ble populære og "spesielle"...

http://www.anonimo.com/

Urverkene er stort sett ETA verk, mend et er det jo forsåvidt i de fleste Panerai'ene også.
Liker Firenze Dual Time...

Vet ikke annet enn at de skal være av svært høy kvalitet. Særlig i forhold til pris. Når det gjelder historien leste jeg et sted at de er laget av utbrytere som ikke lenger ville jobbe for Panerai for noen år tilbake. Mener dette fremkom mer presist i en test i Watchtime.
Og dermed ble det helgens "forskningsprosjekt"!:cool:
 
Jeg er kjempebegeistret for Anonimo,har utrolig lyst på en Duamillimetri Profesionale!

Så vidt jeg har skjønt var det sjefsurmakeren (hvis det er noe som heter det?) hos Panerai som kjøpte opp det gamle utstyret og startet for seg selv da Panerai flyttet produksjonen.

Flotte klokker er det uansett,og jeg er egentlig ikke noe kjempefan av Panerai heller..
 
Tusen takk for input...jeg var en tur i London i helgen og kikket litt på klokker (self...), var innom Jura watches som har bla Anonimo, desverre ikke riktig modell, men fikk sett litt nærmere og er imponert over finish og følelse. Tipper det blir en slik en...hehe
 
Jeg har gjort et kjapt søk, men finner kun nettbutikker som sender i USA. Ellers ligger det lister over AD på diverse Anonimo-siter, så den som skal til utlandet en svipptur, kan plotte inn adressen på sin portable GPS- er vel handlemåten å foretrekke.
Jeg for min del kjøpte min Anonimo på EBay. Flere nydelige ur der i dette øyeblikk. Merk at annenhåndsverdien er betydelig lavere på Anonimo enn på f.eks Panerai. Dette gjør at i alle fall jeg ble lokket til å kjøpe et brukt :)
 
Dette er gode nyheter, Arild.

Lurer på om Chronomaster kan bestille av importøren i UK..?
 
http://www.chronomaster.co.uk/anonimo_watches.htm

har dem. Og husker jeg ikke feil har han fått good guy stempelet her på TS.

Kjøp en Zulu!

Jo, Chronomaster har fått god omtale her på TS, men når det kommer til salg av Anonimo, vet jeg ærlig talt ikke hvilke prinsipper han handler etter- fire ganger har jeg prøvd å kjøpe Anonimo av ham, men har fått til svar at de er reserverte hver gang. På spørsmål om han opererer med ventelister, svarer han negativt til det. Jeg har i tillegg meldt meg på mailinglista hans, i håp om å få et vink om nye ur som kommer inn, men har aldri fått en eneste mail fra ham. Jeg har gitt opp, for å si det rett ut...
 
...denne ankom i går: Militare Chrono Automatico Flyback "Red Hot", limited edition (noe som Anonimo har latt gå inflasjon i IMHO...) Men en meget god representant for merket:



 
Gratulerer med en flott klokke!

Jeg liker spesielt måten de plasserer kronen på. Bra du valgte en klokke med slik krone!