- Medlem
- 11. juni 2008
"LIGHTNING BOLT SECOND HAND" må være tidenes dårligste skivetekst?![]()

Kopi/tilnærming er for mitt vedkommende ikke aktuelt. Her kommer også Homage inn.
Er selv enige med dere begge. Synes i grunn det var litt unødvendig av Ancon å kjøre denne "kopi"-serien. Spesielt når jeg faktisk synes at Mark26 tank-modellen (det siste bildet jeg postet) var ganske kul.
Personlig er jeg ikke i markedet for en bronze diver akkurat nå, men det kommer vel en tid for det og. Liker Helson, men den begynner kanskje å bli litt vanlig. Finnes jo mange andre fine bronze divere også. Kazimon 1500b finnes vel en plass på min ønskeliste ihvertfall.
Når vi først er inne i strømmen av bronseklokker:
![]()
Helberg CH6
Case material: Stainless Steel 316L or Bronze
Case back: Stainless Steel 316L
Case diameter: 45.50mm
Lug width: 24mm
Length: 50.50mm
Height: 16.20mm with flat sapphire crystal /
20.20mm with 4mm domed sapphire crystal
WR: 1000M / 100bar
Crown: 8.50mm
Dial: Glossy Black, Navy Blue, Drab Olive or Brown enamel dial with Super-LumiNova BGW9 marker
Handset: Chromed or golden handset with Super-LumiNova BGW9
Movement: Miyota 9015 / 28.800 bph / 42 hour reserve / 24 Jewels
HELBERG CH6 - PRE-ORDER - MADDOG SPECIAL - ISOFRANE SPECIAL
Mange valgmuligheter til å sette sammen sin egen variant til en billig penge. Badass sommerklokke anyone?
De slenger med en håndlaget Maddog Shark-remm, i tillegg tilbyr de en orginal Isofrane gummiremm til 50$ til de som forhåndsbestiller.
Ble litt fristet...
Når vi først er inne i strømmen av bronseklokker:
![]()
Helberg CH6
Case material: Stainless Steel 316L or Bronze
Case back: Stainless Steel 316L
Case diameter: 45.50mm
Lug width: 24mm
Length: 50.50mm
Height: 16.20mm with flat sapphire crystal /
20.20mm with 4mm domed sapphire crystal
WR: 1000M / 100bar
Crown: 8.50mm
Dial: Glossy Black, Navy Blue, Drab Olive or Brown enamel dial with Super-LumiNova BGW9 marker
Handset: Chromed or golden handset with Super-LumiNova BGW9
Movement: Miyota 9015 / 28.800 bph / 42 hour reserve / 24 Jewels
HELBERG CH6 - PRE-ORDER - MADDOG SPECIAL - ISOFRANE SPECIAL
Mange valgmuligheter til å sette sammen sin egen variant til en billig penge. Badass sommerklokke anyone?
De slenger med en håndlaget Maddog Shark-remm, i tillegg tilbyr de en orginal Isofrane gummiremm til 50$ til de som forhåndsbestiller.
Ble litt fristet...
Denne likte jeg godt, kanskje ett alternativ å bytte ut armidaen med en sånn en..
Er det noen som har bestilt? Kommer til checkout med en pris på $357 men nede på info siden står det : PRICING:
- The HELBERG CH6 Pre-Order-Reservation deposit is $300 regardless of the total price. The deposit will be deducted from the final invoice and is is non-refundable.
- The base price for the HELBERG CH6 standard configuration is USD450 (SS VERSION)/ USD495 (BRONZE VERSION).
Noen som skjønner det?