Ancon - Billig Helson?

Er selv enige med dere begge. Synes i grunn det var litt unødvendig av Ancon å kjøre denne "kopi"-serien. Spesielt når jeg faktisk synes at Mark26 tank-modellen (det siste bildet jeg postet) var ganske kul.

Personlig er jeg ikke i markedet for en bronze diver akkurat nå, men det kommer vel en tid for det og. Liker Helson, men den begynner kanskje å bli litt vanlig. Finnes jo mange andre fine bronze divere også. Kazimon 1500b finnes vel en plass på min ønskeliste ihvertfall.

Noen kameler må man jo spise her på TS. Jeg sitter jo nå på en Armida A8 som også er temmelig lik Helson Shark Diver :eek:

Men etter jeg fant ut at Helson tross alt bestiller klokkene sine fra samme plass som mange andre små produsenter så tar jeg ikke så tungt på det. Selv om Helson kanskje er best kjent for designet er det jo tross alt et generisk design.
 
IMG_20140314_234133_zps5aa546e6.jpg
[/URL][/IMG]

Har kjøpt ANCON SEA005.

Liker den veldig godt. Solid og stor diver. Fin skinnreim.
 
Redigert:
Når vi først er inne i strømmen av bronseklokker:

ec85972e3151d253927a7c3e3b1e8510_zpsf5e13c50.jpg


Helberg CH6

Case material: Stainless Steel 316L or Bronze
Case back: Stainless Steel 316L
Case diameter: 45.50mm
Lug width: 24mm
Length: 50.50mm
Height: 16.20mm with flat sapphire crystal /
20.20mm with 4mm domed sapphire crystal
WR: 1000M / 100bar
Crown: 8.50mm
Dial: Glossy Black, Navy Blue, Drab Olive or Brown enamel dial with Super-LumiNova BGW9 marker
Handset: Chromed or golden handset with Super-LumiNova BGW9
Movement: Miyota 9015 / 28.800 bph / 42 hour reserve / 24 Jewels

HELBERG CH6 - PRE-ORDER - MADDOG SPECIAL - ISOFRANE SPECIAL

Mange valgmuligheter til å sette sammen sin egen variant til en billig penge. Badass sommerklokke anyone? :)

De slenger med en håndlaget Maddog Shark-remm, i tillegg tilbyr de en orginal Isofrane gummiremm til 50$ til de som forhåndsbestiller.

Ble litt fristet...
 
Redigert:
Når vi først er inne i strømmen av bronseklokker:

ec85972e3151d253927a7c3e3b1e8510_zpsf5e13c50.jpg


Helberg CH6

Case material: Stainless Steel 316L or Bronze
Case back: Stainless Steel 316L
Case diameter: 45.50mm
Lug width: 24mm
Length: 50.50mm
Height: 16.20mm with flat sapphire crystal /
20.20mm with 4mm domed sapphire crystal
WR: 1000M / 100bar
Crown: 8.50mm
Dial: Glossy Black, Navy Blue, Drab Olive or Brown enamel dial with Super-LumiNova BGW9 marker
Handset: Chromed or golden handset with Super-LumiNova BGW9
Movement: Miyota 9015 / 28.800 bph / 42 hour reserve / 24 Jewels

HELBERG CH6 - PRE-ORDER - MADDOG SPECIAL - ISOFRANE SPECIAL

Mange valgmuligheter til å sette sammen sin egen variant til en billig penge. Badass sommerklokke anyone? :)

De slenger med en håndlaget Maddog Shark-remm, i tillegg tilbyr de en orginal Isofrane gummiremm til 50$ til de som forhåndsbestiller.

Ble litt fristet...

Hmmm....
Et HAV av bronze for tiden.
Lysta har vore der lenge, men dabber kanskje av før kjøp for min del(?) Er jo så sykt mange etterkvart.

Har du din Armida enda?
 
Når vi først er inne i strømmen av bronseklokker:

ec85972e3151d253927a7c3e3b1e8510_zpsf5e13c50.jpg


Helberg CH6

Case material: Stainless Steel 316L or Bronze
Case back: Stainless Steel 316L
Case diameter: 45.50mm
Lug width: 24mm
Length: 50.50mm
Height: 16.20mm with flat sapphire crystal /
20.20mm with 4mm domed sapphire crystal
WR: 1000M / 100bar
Crown: 8.50mm
Dial: Glossy Black, Navy Blue, Drab Olive or Brown enamel dial with Super-LumiNova BGW9 marker
Handset: Chromed or golden handset with Super-LumiNova BGW9
Movement: Miyota 9015 / 28.800 bph / 42 hour reserve / 24 Jewels

HELBERG CH6 - PRE-ORDER - MADDOG SPECIAL - ISOFRANE SPECIAL

Mange valgmuligheter til å sette sammen sin egen variant til en billig penge. Badass sommerklokke anyone? :)

De slenger med en håndlaget Maddog Shark-remm, i tillegg tilbyr de en orginal Isofrane gummiremm til 50$ til de som forhåndsbestiller.

Ble litt fristet...

Denne likte jeg godt, kanskje ett alternativ å bytte ut armidaen med en sånn en..

Er det noen som har bestilt? Kommer til checkout med en pris på $357 men nede på info siden står det : PRICING:
- The HELBERG CH6 Pre-Order-Reservation deposit is $300 regardless of the total price. The deposit will be deducted from the final invoice and is is non-refundable.
- The base price for the HELBERG CH6 standard configuration is USD450 (SS VERSION)/ USD495 (BRONZE VERSION).

Noen som skjønner det?
 
Ja frister faktisk mer når en kikker skikkelig på den. Ren og pen skive.

Men for mange valgalternativ, særlig når det gjeld skive: Sort, Blå, Grønn og Brun.
Personlig synes jeg ikke blå passer på en Bronzeklokke. Grønn har i utgangspunktet vert min favoritt på disse. Men da har valget som regel vert Sort eller Grøn. No er og Brun eit alternativ, eller er det egentlig det?

Hva synes "folket" er fineste kombo på denne?

Vurdere å forhåndsbestille en. Er liksom en "affordable" pris uansett...
 
Denne likte jeg godt, kanskje ett alternativ å bytte ut armidaen med en sånn en..

Er det noen som har bestilt? Kommer til checkout med en pris på $357 men nede på info siden står det : PRICING:
- The HELBERG CH6 Pre-Order-Reservation deposit is $300 regardless of the total price. The deposit will be deducted from the final invoice and is is non-refundable.
- The base price for the HELBERG CH6 standard configuration is USD450 (SS VERSION)/ USD495 (BRONZE VERSION).

Noen som skjønner det?

- Important notice for NON EU customer: Wrongly the shop system adds sometimes 19% VAT even to customers from the outside of the EU. To prevent this happening please create an account first here: Register Account
 
Takk.

Synd det ikke er crown guards på den, tror det hadde gitt ett enda bedre uttrykk.
Ser at kronen også er i bronse, kan det være ett problem etter en lang dag med saltvann? Tenker kronen setter seg fast etterhvert.
 
Hva synes dere om ANCON X-35? Denne var helt ny for meg, men må si det var ett eller annet som tiltalte meg. En hybrid av Sevenfriday og Linde Werdelin?

1468508d1398321570-anyone-pre-ordered-new-ancon-x-35-concept-uploadfromtaptalk1398321545828.jpg
DSC03812r_zps2f6d8eec.jpg
 
Veldig tøff klokke, men låner kanskje mer designelementer enn jeg liker... Veldig mange klokker gjør jo det men :p
 
@andres Er litt enig, og tenker på det samme. Det at denne klokken er vanntett til 200meter, har screw down krone, safirglass både foran og bak, gjør allikevel klokken til en ypperlig sommerklokke. Jeg skulle helst sett at Sevenfriday var vanntett, ettersom det er en klokke designet for morro.

Når jeg tenker meg om så sliter jeg med å komme på mange klokker til under $1000 som står helt på egne ben. Men godt mulig at denne bikker over når det gjelder å låne designelementer:confused:
 
Redigert av en moderator:
Hadde vært kult om det kom en dykker fra sevenfriday ;) Men er enig at klokken du fant var knalltøff altså :)