Ancon - Billig Helson?

Medlem
30. juni 2013
Innlegg
4.341
Sted
Drammen
Kom over disse i dag:

1044726d1365766879-ancon-watches-what-they-about-image.jpg


ANCON Watches - The legend

Dette minner jo mistenkelig mye om en Helson Shark Diver, men med en prislapp på 699$ er den jo en del billigere. Urverket som tikker i Ancon-klokka er et Miyota 8215. Hva synes dere? Billig og greit alternativ til Helson? Eller provoserende kopi?
 
Helt på trynet! Helson er jo sånn sett en billig klokke fra før av, og jeg skjønner ikke hvorfor noen vil kopiere. Blir litt som å kopiere seiko. Ren kopi er det jo ikke, men man kan jo se hvor de har tatt inspirasjon fra! :)

Nei, kjøp Helson er min mening! :eek:
 
Er selv enige med dere begge. Synes i grunn det var litt unødvendig av Ancon å kjøre denne "kopi"-serien. Spesielt når jeg faktisk synes at Mark26 tank-modellen (det siste bildet jeg postet) var ganske kul.

Personlig er jeg ikke i markedet for en bronze diver akkurat nå, men det kommer vel en tid for det og. Liker Helson, men den begynner kanskje å bli litt vanlig. Finnes jo mange andre fine bronze divere også. Kazimon 1500b finnes vel en plass på min ønskeliste ihvertfall.
 
Redigert:
Jeg ser en bronzeklokke med dykkerbezel og litt kraftige lugs... Dette er da et ganske generisk design, og kan vel vanskelig komme i homage-kategorien.

Jeg liker den, men hadde nok ikke kjøpt den selv! Hadde den brukt Miyota 9015 derimot... :)
 
I likhet med Bønna ser ikke jeg heller noe stort problem med designet på klokken. Hadde urverket vært ett annet, kunne jeg fint godt for disse, om jeg var på jakt etter en bronseklokke.
 
Jeg ser en bronzeklokke med dykkerbezel og litt kraftige lugs... Dette er da et ganske generisk design, og kan vel vanskelig komme i homage-kategorien.

Jeg liker den, men hadde nok ikke kjøpt den selv! Hadde den brukt Miyota 9015 derimot... :)

Den siste klokka jeg la ut bilde av har faktisk 9015 :) Dog til litt over 100 dollar mer.
 
Designet er så velbrukt at å kalle det en homage er litt overdrevet for meg, liker mye, men de påskrudde crownguards'ene er jo hinsides stygge...

P1010380_zpsd94dacd6.jpg
 
Redigert:
Syntes ikke så mye om disse egentlig, men mulig jeg må ha en likevel, av åpenbare grunner...

e38dece6baf2b2b61a259d85b1ae4659.jpg
 
Har ikke noe problemer med disse klokkene. Som det blir nevnt her er jo ikke Helson unike. De er helt klært en av de mest populære produsentene av slike klokker, men unike er de ikke. I tillegg er det jo slik at de har flere andre modeller, så for meg går dette helt fint. Likte spesielt den siste der :)
 
Mange som smir når jernet er varmt i bronsebølgen vi er inne i.

Synes klokken er kul, men hadde kanskje like godt gått for ein Armida A8 bronse?
Armidaen har jo rykte på seg for å ha eit urverk som går patentelig. (Seiko sak).
Er jo rundt samma pris? Om ikkje enda billigere?

Ellers har ein jo Heroic 18 som ein kan sjå i annan tråd her på sonen. Denne syns eg er BadAss deluxe. Litt dyrere.


Om eg skulle gått for ein Helson hadde eg prøvd å få tak i ein anna variant enn desse "Sharkene", finnes jo uttallige av de her på sonen? Eller bare virker det sånn siden de flippes ofte?

Helson Porthole feks? Ûberkul synes eg:)
 
Kopi/tilnærming er for mitt vedkommende ikke aktuelt. Her kommer også Homage inn.


Det er en ærlig sak, men tilnærminger lager mange klokkeprodusenter.
Mange av diver- og pilot-klokkene er temmelig like.

Synes micro-brandsenen er et spennende alternativ.

Rene kopier er noe helt annet, det holder jeg meg også unna.