Alle de annonsene på forumet

Medlem
3. feb. 2015
Innlegg
10
Sted
Bergen
Synes det er forvirrende med alle de annonsene på Marked. Det er flesteparten som er market med solgt, men her og der så er det noen som ikke er solgt ser jeg. For så slippe å bla igjennom flere tusen annonser, kunne det ikke vært mulig å fjernet de som er solgt?
Det hadde blitt mye mer oversiktlig og rent. Et bedre marked hadde det også blitt :)

:mrgreen:
 
De fleste ønsker vel at annonsene blir liggende etter salg, som en referanse. Det kan være veldig greit å se på gamle annonser for å orientere seg om priser.

Ønsker du å bla igjennom uten å få opp solgte klokker finnes det en filtreringsmulighet nederst på siden, under Trådvisningsinnstillinger. Der kan du velge å bare vise annonser som er FT eller FSOT, litt dumt at man ikke kan kombinere de to.
 
Er det virkelig noen som ser igjennom disse gamle annonsene altså? :) Uansett, det kunne vært en løsning å flyttet de over til en ny mappe som "utgåtte" annonser, og hatt en aktiv :)
Hilsen pettimeter :mrgreen:
 
Jeg synes det er rimelig at alle gamle annonser blir liggende. Det er også en uting at folk fjerner all informasjonen i posten og erstatter det med "SOLGT".


Petimeter.

Enig.

Søker ofte meg bakover for å se når ulike modeller ble solgt, priser, om den har blitt solgt tidligere på forumet etc.

Nyttig at de blir liggende.
 
Misforstå meg rett, historikken kan være fin å ha, men skulle ønske at de lå I forskjellige mapper :)
 
Det går an å lage et avansert søk og benytte dette. Da kan man søke på mer enn ett prefiks.
 
Hva med å låse innlegg for endring etter f. eks 3 dager? Da bør selger ha fått mulighet til å rette eventuelle feil i annonsen og vi slipper de som sensurerer annonsene sine?
 
Blir feil og låse for endringer. Mange vil jo sette prisen ned om interessen ikke er der med annonsert pris, slitsomt hvis vi måtte bla oss igjennom alle bumps for å se om prisen er endret. Har jo vært tilfeller av klokker som har 3 sider med bumps
 
Ellers har vi også noe som heter BUMP, dvs at annonsører som ikke har fått solgt klokken sin svarer på eget innlegg etter en uke slik at annonsen havner på toppen av lista.

Det er nok lite matnyttig å bla seg gjennom "flere tusen" annonser, for å si det sånn :)
@ENAADES
 
Redigert av en moderator:
Tidligere annonser er et svært godt referansearkiv for prisnivå, omsetningshastighet mv. I et så lite klokkemarked som det norske, der sammenlikningsgrunnlaget til enhver tid er lite eller ikke-eksisterende, er gamle annonser uvurderlig både for kjøper og selger. Personlig mener jeg det burde være mot reglene å slette annonser eller fjerne pris. Det kan enten gjøres slik at prisen må stå i overskriften som deretter trenger moderators godkjennelse for å endres, eller ved at den som fjerner pris/annonse blir avstengt fra å poste annonser senere. Begge alternativer vil kreve litt mer arbeid fra moderatorer, men som vi har sett med reglene om bumping og priskrav går det seg relativt fort til.

Dersom noen har legitime grunner til å fjerne pris, får de eventuelt diskutere dette med moderator, men i de aller fleste tilfeller mener jeg det bør stå. Den eventuelle ulempen noen måtte oppleve får være betaling for å få annonsere på et dedikert forum .
 
Erm.. hva med alle de annonsene som fremdeles har status FS, men som enten er trukket eller solgt. Er en del av de :rolleyes:
 
Erm.. hva med alle de annonsene som fremdeles har status FS, men som enten er trukket eller solgt. Er en del av de :rolleyes:

Hva skal man gjøre med de mener du? Det er jo bare selger (og evt kjøper) som vet at den er solgt/trukket dersom posten ikke oppdateres.
 
Føler kanskje at det sklei litt ut. Jeg hadde bare en tanke om å gi en tilbakemelding til moderatorer mv. Jeg er ny, og jeg kunne tenkt meg å kjøpe meg en klokke. Nå fikk jeg det gode tipset her om å sortere trådene etter FS (For Sale), men likevel så er masse av annonsene med denne tag'en likevel solgt eller trukket tilbake. Og disse ønsker jeg jo ikke å se når jeg kun vil finne de som er til salgs :)
 
Føler kanskje at det sklei litt ut. Jeg hadde bare en tanke om å gi en tilbakemelding til moderatorer mv. Jeg er ny, og jeg kunne tenkt meg å kjøpe meg en klokke. Nå fikk jeg det gode tipset her om å sortere trådene etter FS (For Sale), men likevel så er masse av annonsene med denne tag'en likevel solgt eller trukket tilbake. Og disse ønsker jeg jo ikke å se når jeg kun vil finne de som er til salgs :)

Men det er jo selger sin feil og ikke forumets...
 
Gode meninger i denen tråden, men enkelte ting er lettere å si enn gjøre.

De aller, aller fleste annonsene har hva man se på som en prisantydning - og det er ingen garanti for de som ser gjennom gamle annonser, at den prisantydningen = prisen klokka de facto ble solgt for.

Dersom man antar et selgere gjennomgående ber om pris X som prisantydning - og kjøpere gjennomgående ønsker å betale X minus 10-20% - så vil muligens reell pris ligge en plass i det leiet. Skal man mao. ha et petimeterforhold til dette med å beholde prisene i annonsene, ja - så må prisen som annonsen inneholder være salgsprisen.

Andre fora så oppgir man reell pris objektet bel solgt for, samt at selger gir kjøper en vurdering - og vice versa. Gjør man det på dette forumet også, så oppnår man to ting:

a) reell prishistorikk er allment tilgjengelig
b) good guy tråden er overflødig da vurdering av begge parter er gitt ved transaksjonen