Alle de annonsene på forumet

Føler kanskje at det sklei litt ut. Jeg hadde bare en tanke om å gi en tilbakemelding til moderatorer mv. Jeg er ny, og jeg kunne tenkt meg å kjøpe meg en klokke. Nå fikk jeg det gode tipset her om å sortere trådene etter FS (For Sale), men likevel så er masse av annonsene med denne tag'en likevel solgt eller trukket tilbake. Og disse ønsker jeg jo ikke å se når jeg kun vil finne de som er til salgs :)

Føler kanskje at det sklei litt ut. Jeg hadde bare en tanke om å gi en tilbakemelding til moderatorer mv. Jeg er ny, og jeg kunne tenkt meg å kjøpe meg en klokke. Nå fikk jeg det gode tipset her om å sortere trådene etter FS (For Sale), men likevel så er masse av annonsene med denne tag'en likevel solgt eller trukket tilbake. Og disse ønsker jeg jo ikke å se når jeg kun vil finne de som er til salgs :)

Men det er jo selger sin feil og ikke forumets...

Gode meninger i denen tråden, men enkelte ting er lettere å si enn gjøre.

De aller, aller fleste annonsene har hva man se på som en prisantydning - og det er ingen garanti for de som ser gjennom gamle annonser, at den prisantydningen = prisen klokka de facto ble solgt for.

Dersom man antar et selgere gjennomgående ber om pris X som prisantydning - og kjøpere gjennomgående ønsker å betale X minus 10-20% - så vil muligens reell pris ligge en plass i det leiet. Skal man mao. ha et petimeterforhold til dette med å beholde prisene i annonsene, ja - så må prisen som annonsen inneholder være salgsprisen.

Andre fora så oppgir man reell pris objektet bel solgt for, samt at selger gir kjøper en vurdering - og vice versa. Gjør man det på dette forumet også, så oppnår man to ting:

a) reell prishistorikk er allment tilgjengelig
b) good guy tråden er overflødig da vurdering av begge parter er gitt ved transaksjonen