Alarm mot brann og tjuvpakk

Mener å ha hørt at å ha disse, uten å ha alarmsystem, kan gi avkorting i forsikringen.
Ja, om du har oppgitt for selskapet at du har FG-godkjent alarm så kan avkortning bli tema. Hvis ikke så finnes det veldig mange rare lapper rundt om i nabolaget som antakelig ikke har noen preventiv effekt. Et merke fra en av de nevnte selskap derimot, tror jeg kan sørge for at pakket går videre.

Hva med å skrive en ekstra lapp på postkassa "Boris Zabrovskij & Ludmila Razjavskij Zabrovskij"

-Om du merker den slik, ville iallefall tyven ha merket det om han var østfra, han også. (Østpå er det vanlig å kjønnsbøye etternavnene sine; det ville vært Ludmila Razjavskaja.) Tror også det er veldig uvanlig å ta mannens etternavn, uten at jeg skal banne på dette.

Da jeg studerte i Trondheim, gikk det en (sannsynligvis vandre-) historie om en kar som hadde kommet hjem fra ferie og oppdaget at ruta ved siden av døren hadde vært knust og blitt reparert, og inne i gangen stod det to flasker brennevin og en lapp fra en angrende synder om at han ikke hadde sett diplomet før etter at han hadde kommet seg inn. (På veggen: diplom som bekreftet at eieren var fullverdig medlem av Hells Angels....)

Det finnes mange måter å sikre boligen sin på, later det til. :)

M3oU_ebg1GOyc-3jxwr7mQoKc6XDTx5N-cWkkt583PEA

• Liker
Reaksjoner: Preacher og Grendel
Jeg besøkte en bilopphugger i England. Der hadde de et skilt med en treffende ordlyd:

"Don't steal. We don't always call the police".

8

Aha, det gir mening, trodde du mente at forsikringsselskapet ville avkortet selv om du ikke hadde sagt til de at du hadde alarm.