Alarm mot brann og tjuvpakk

De kaller det utrykning ja. Men hverken Sector, Securitas eller noen av de andre vekterselskapene har lov til å kjøre utrykningskjøring. De kjører når de har tid. Og ikke tro de slipper alt de har og kjører rett til deg. Når de først kommer frem er det ikke mye de kan gjøre annet enn å bekrefte det ene eller det andre.

Jeg får de samme varslene på mobilen min selv med smart-systemet mitt og jeg kan varsle politi eller brannvesen selv. Så slipper vi vekterleddet som bare tar ekstra tid for bekreftelse. I mine øyne er alarmselskap helt unødvendig.

Vektere har ikke utrykningsbil. Det er riktig. Er man heldig kommer en vekter som legger litt ekstra i jobben og drar på litt. Derimot så er de fleste innbrudd over rimelig raskt. I alle fall om en alarm uler
Om vekteren skulle få tak i tyven og krumme et hår på hans hode.....

8

(edit: Trykkleif endret)

Redigert:
De kaller det utrykning ja. Men hverken Sector, Securitas eller noen av de andre vekterselskapene har lov til å kjøre utrykningskjøring. De kjører når de har tid. Og ikke tro de slipper alt de har og kjører rett til deg. Når de først kommer frem er det ikke mye de kan gjøre annet enn å bekrefte det ene eller det andre.

Jeg får de samme varslene på mobilen min selv med smart-systemet mitt og jeg kan varsle politi eller brannvesen selv. Så slipper vi vekterleddet som bare tar ekstra tid for bekreftelse. I mine øyne er alarmselskap helt unødvendig.
Det å ha alarm er jo i utgangspunktet et preventivt tiltak, det er aldri hensikten for vekterne å «ta» tyvene. De fleste tyver hopper over hus der det er risiko for uling og oppmerksomhet, det sier seg selv.
Og jeg kan garantere deg at politiet vil bruke minst dobbelt så lang tid som en vekter dersom du ringer og informerer om at du tror du har innbrudd. Sannsynligvis vil de bare skylde på lite kapasitet og legge på røret.

• Liker
Reaksjoner: Grendel
Jeg valgte Verisure, de leverte et vesentlig bedre (smartere) og for min del også rimeligere produkt enn Sector.

Jeg synes kamera, temperatur- og fuktighetssensorer gir en trygghet med barn som er alene hjemme. I tillegg har jeg full oversikt over alle åpne/lukkede vinduer og dører, samt smartlåser som styres av Verisure-app´en.

Ved innbrudd o.l. vil jeg også slippe å måtte avbryte ferie o.l. da huset vil sikres. Jeg tenker dessuten at alarm, kamera og vekterutrykning virker avskrekkende. Det sagt, man kan selvfølgelig lage sitt eget alarmsystem, og spare løpende abonnementsutgifter.

Om tyven blir tatt eller ikke er ikke så nøye, med mindre jeg får sjansen selv :D

• Liker
Reaksjoner: Grendel og Preacher
Vektere har ikke utrykningsbil. Det er riktig. Er man heldig kommer en vekter som legger litt ekstra i jobben og drar på litt. Derimot så er de fleste innbrudd over rimelig raskt. I alle fall om en alarm uler
Om vekteren skulle få tak i tyven og krumme et hår på hans hode.....

8

(edit: Trykkleif endret)
News_014976_FirstLevel_001.jpeg

I min kommune (Asker) har brannvesenet en alarmtjeneste som jeg har benyttet i en del år.
Utrykningstid ved brann var et motiv når jeg valgte dem. Det å slippe mellomledd. Tyveri er som de fleste sier mest forebyggende. Koster stort sett det samme som alternativene. Hadde G4S før. Utstyret begynner å bli noen år nå og de er lite proaktive når det gjelder ettersyn, kontroll og oppgradering av utstyr, App støtte finnes heller ikke så på teknologi siden er det nok ikke de beste i klassen

Og jeg kan garantere deg at politiet vil bruke minst dobbelt så lang tid som en vekter dersom du ringer og informerer om at du tror du har innbrudd. Sannsynligvis vil de bare skylde på lite kapasitet og legge på røret.

-Heee-eeelt feil tilnærming. Du ringer og forklarer at innbruddsjævelen er i underetasjen, men at dette går bra, du har balltre og kan et og annet om å håndtere slik pøbel; eneste grunn til at du ringer, er for å få avklart hvor langt du kan gå og fortsatt kalle det selvforsvar.

Vips, er innsatsstyrken, hundepatruljen, dykkere og et psykologteam på plass utenfor døren din. Om du er i Spania eller ikke, er komplett irrelevant; politiet dukker nok opp... :)

Gikk for Verisure efter(-klok) innbrudd hjemme.
Har funket fint det, app-en gjør det jeg trenger og har vært kjappe på telefon (vel å merke) hvis det har vært noe.
De har vel, så vidt jeg vet, gratis utrykning og for egen del er brann- og vannvakt hovedargumenter og for fruen (den falske) tryggheten med innbruddsalarm.
Som tidligere ansatt i Securitas da jeg var ung og svensk er jeg dog meget skuffet over navneendring.

• Liker
Reaksjoner: Callahan
Verisure ser ut til å være suverent foran teknologisk. Dessverre også dertil høyere i pris og vanskelig prutbare..

Jeg har aldri forstått hvorfor man skal ha alarm. De kjører ikke akkurat utrykning med blålys. De kjører ut når de får tid, og det kan ta alt fra en halvtime til flere timer. Da er tyven ute borte vekk, huset brent ned eller oversvømt. Skjønner ikke hva de kan gjøre med det annet enn å bekrefte at, joda, her har det vært tyver/brent/lekket.

Jeg har Smart alarm med varsling på telefonen min som gjør minst like god jobb som alarmselskap.
Kan ikke du utbrodere litt om nøyaktig hva du har satt opp hjemme hos deg?

Hva med å skrive en ekstra lapp på postkassa "Boris Zabrovskij & Ludmila Razjavskij Zabrovskij"

Har du hørt noen gang at nye landsmenn klaget over innbrudd og tyveri? -Nettopp!! :D:D:D

Fred ut! :cool:

• Liker
Reaksjoner: GrimReaper og Grendel