Alarm mot brann og tjuvpakk

I min kommune (Asker) har brannvesenet en alarmtjeneste som jeg har benyttet i en del år.
Utrykningstid ved brann var et motiv når jeg valgte dem. Det å slippe mellomledd. Tyveri er som de fleste sier mest forebyggende. Koster stort sett det samme som alternativene. Hadde G4S før. Utstyret begynner å bli noen år nå og de er lite proaktive når det gjelder ettersyn, kontroll og oppgradering av utstyr, App støtte finnes heller ikke så på teknologi siden er det nok ikke de beste i klassen
 
Og jeg kan garantere deg at politiet vil bruke minst dobbelt så lang tid som en vekter dersom du ringer og informerer om at du tror du har innbrudd. Sannsynligvis vil de bare skylde på lite kapasitet og legge på røret.

-Heee-eeelt feil tilnærming. Du ringer og forklarer at innbruddsjævelen er i underetasjen, men at dette går bra, du har balltre og kan et og annet om å håndtere slik pøbel; eneste grunn til at du ringer, er for å få avklart hvor langt du kan gå og fortsatt kalle det selvforsvar.

Vips, er innsatsstyrken, hundepatruljen, dykkere og et psykologteam på plass utenfor døren din. Om du er i Spania eller ikke, er komplett irrelevant; politiet dukker nok opp... :)
 
Gikk for Verisure efter(-klok) innbrudd hjemme.
Har funket fint det, app-en gjør det jeg trenger og har vært kjappe på telefon (vel å merke) hvis det har vært noe.
De har vel, så vidt jeg vet, gratis utrykning og for egen del er brann- og vannvakt hovedargumenter og for fruen (den falske) tryggheten med innbruddsalarm.
Som tidligere ansatt i Securitas da jeg var ung og svensk er jeg dog meget skuffet over navneendring.
 
  • Liker
Reaksjoner: Callahan
Verisure ser ut til å være suverent foran teknologisk. Dessverre også dertil høyere i pris og vanskelig prutbare..
 
Jeg har aldri forstått hvorfor man skal ha alarm. De kjører ikke akkurat utrykning med blålys. De kjører ut når de får tid, og det kan ta alt fra en halvtime til flere timer. Da er tyven ute borte vekk, huset brent ned eller oversvømt. Skjønner ikke hva de kan gjøre med det annet enn å bekrefte at, joda, her har det vært tyver/brent/lekket.

Jeg har Smart alarm med varsling på telefonen min som gjør minst like god jobb som alarmselskap.
Kan ikke du utbrodere litt om nøyaktig hva du har satt opp hjemme hos deg?
 
Hva med å skrive en ekstra lapp på postkassa "Boris Zabrovskij & Ludmila Razjavskij Zabrovskij"

Har du hørt noen gang at nye landsmenn klaget over innbrudd og tyveri? -Nettopp!! :D:D:D

Fred ut! :cool:
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper og Grendel
Mener å ha hørt at å ha disse, uten å ha alarmsystem, kan gi avkorting i forsikringen.
Ja, om du har oppgitt for selskapet at du har FG-godkjent alarm så kan avkortning bli tema. Hvis ikke så finnes det veldig mange rare lapper rundt om i nabolaget som antakelig ikke har noen preventiv effekt. Et merke fra en av de nevnte selskap derimot, tror jeg kan sørge for at pakket går videre.
 
Hva med å skrive en ekstra lapp på postkassa "Boris Zabrovskij & Ludmila Razjavskij Zabrovskij"

-Om du merker den slik, ville iallefall tyven ha merket det om han var østfra, han også. (Østpå er det vanlig å kjønnsbøye etternavnene sine; det ville vært Ludmila Razjavskaja.) Tror også det er veldig uvanlig å ta mannens etternavn, uten at jeg skal banne på dette.

Da jeg studerte i Trondheim, gikk det en (sannsynligvis vandre-) historie om en kar som hadde kommet hjem fra ferie og oppdaget at ruta ved siden av døren hadde vært knust og blitt reparert, og inne i gangen stod det to flasker brennevin og en lapp fra en angrende synder om at han ikke hadde sett diplomet før etter at han hadde kommet seg inn. (På veggen: diplom som bekreftet at eieren var fullverdig medlem av Hells Angels....)

Det finnes mange måter å sikre boligen sin på, later det til. :)
 
M3oU_ebg1GOyc-3jxwr7mQoKc6XDTx5N-cWkkt583PEA
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher og Grendel
Jeg besøkte en bilopphugger i England. Der hadde de et skilt med en treffende ordlyd:

"Don't steal. We don't always call the police".

8
 

Aha, det gir mening, trodde du mente at forsikringsselskapet ville avkortet selv om du ikke hadde sagt til de at du hadde alarm.