AkriviA

Ikke imponerende håndsøm, men skal sikkert være sånn.
IMG_1717.jpeg
 
Knaill klokke! De eneste estetiske detaljene JEG ikke liker er de firkantede timesmarkørene samt kronen og pushern. Mulig er dette noe som kommer til å vokse på meg, men det er jo heller ikke stort problem for meg når den bare skal lages i 10 ex. og koste opp mot 5 mill. hehe!
 
Kort fortalt så synes jeg dette er et frisk pust i en ekstremt konservativ klokkeverden.
ønsker å sammenligne denne kreasjonen med samtidskunst. Kunst som ikke er alltid så lett å tolke, ei heller å like/fordøye. Men med tiden så kand den vokse frem til noe som er banebrytende, og man får da evnen til å kunne elske det slik det engang var ment å bli.
De som har vært med en stund husker også Opus Serien til HW.
 
Kutt ut a..

Rexhep Rexhepi er vel den siste som trenger å bli "put forward".. Han har flere GPHG å vise til, ventelister herfra til månen og sliter vel ekstremt med å levere klokker til de som faktisk har fått lov å kjøpe. Utvilsomt en av de aller aller beste urmakerne samtiden kan vise til.

Hvordan en 24-åring har klart å overtale han til å lage en ny "Tambour" for gigantluksuskonglomeratet LV er nesten uforståelig, men det koker vel ned til økonomi og anerkjennelse. At klokken i tillegg er "det verste" fra Akrivia og LV Tambour, smeltet sammen i ett - og kombinert med en ubrukelig komplikasjon - gjør det bare enda mer uforståelig.

Jeg har faktisk stor respekt for LV sine klokker, med Tambour i spissen - og min respekt for arbeidet til Rexhep kunne neppe vært større. Men de representerer ikke de samme verdiene innen klokkemakeri. Not by a landslide. Da er du nærmere @Edzilla med din mening om at dette er samtidskunst, men nei, denne klokken kommer aldri til å bli elsket for hva den er - bare for hva den representerer i rene "fuck you"-money fra en kjøper som har så mye av det at man er tom for ideer om hva man skal bruke de på..
 
Nå synes jeg du er for strengt @Jørgen
Hverken du eller jeg har sett verket irl. Er jeg heldig så kanskje jeg kan få se og ta på prototypen når jeg møter Rexhep neste gang.
Mulig jeg er biased. Men jeg er åpen for å prøve å tolke og akseptere ting jeg ikke helt skjønner.
Dette er vel et av de tingene jeg må få tid på meg til å fordøye.
 
  • Liker
Reaksjoner: Jørgen
Nå synes jeg du er for strengt @Jørgen
Hverken du eller jeg har sett verket irl. Er jeg heldig så kanskje jeg kan få se og ta på prototypen når jeg møter Rexhep neste gang.
Mulig jeg er biased. Men jeg er åpen for å prøve å tolke og akseptere ting jeg ikke helt skjønner.
Dette er vel et av de tingene jeg må få tid på meg til å fordøye.

Ja, jeg er sikkert streng, men det tåler vi :)

Og verket er jeg overbevist om at er helt spektakulært, i seg selv.

Og sier som en god venn av meg: Dette er et frieri til pengefolk, og kun pengefolk. Og da er vi over i Jacob & Co-land, men Jacob & Co for folk med Mastergrad...
 
Redigert:
Med tanke på komplikasjonene så er vel 11.9mm i høyden veldig imponerende. Samme som en Tudor BB58. Men ja, i sideprofil så ser den kanskje litt høyere ut enn hva den faktisk er.
 
Redigert:
Alle mine klokker er forsikret som verdigjenstand. Så lenge man har dokumentasjonen i orden er ikke det noe problem. Gitt at man aksepterer den vanvittige premien disse forsikringene koster.
 
Alle mine klokker er forsikret som verdigjenstand. Så lenge man har dokumentasjonen i orden er ikke det noe problem. Gitt at man aksepterer den vanvittige premien disse forsikringene koster.
Jeg synes mine premier er stive. Tør ikke engang forestille meg hva dine koster :oops: