AkriviA

1696195479963.png
 
Litt av en horologisk pilgrimsferd du for tiden vandrer på.
Du har jo investert en god del mental kapital opp i gjennom åra for og bli vurdert som verdig kjøper av dette kunstverket.
Raust har du delt av din reise mot nettopp dette målet, og holdt oss oppdatert med skisser og tankegods.
Føler nesten at jeg også kjenner Rexhep etter og ha fulgt denne tråden over lang tid.
Du får jo ikke bare en klokke til sikkert over 1 mill når de endelig finner 'din' pris krysset mot leveringsdato, men også en hel bærepose med flere millioner egentlig når du flyr hjem.
Er nok ikke det som 'drivstoffet' ditt kjenner jeg deg rett, men du verden for en herlig bieffekt da!
Lykke til videre, og håper alt ender som planlagt.
 
  • Elsker
Reaksjoner: Edzilla
Hodinkee har en gjennomgang her: https://www.hodinkee.com/articles/louis-vuitton-rexhep-rexhepi-lvrr01-chronographe-a-sonnerie

Min take: Nei takk, dette var ikke pent. Lyspunkter er AkriLVia-logoen foran (artig!), og tallskiven bak (som minner om den herlige LV Monterey II). Får egentlig litt samme vibber som Biver-klokkene, som jeg heller ikke syns er pene.

Jeg liker Akrivia og det er mange ting man kan like med Louis Vuitton, men hver for seg.

For å sette det helt på spissen – et av verdens mest rosemalte indies i samarbeid med et av verdens mest vulgære luksusmerker.

Det skurrer litt for meg, men egentlig mest hva gjelder "optics". For til syvende og sist må vi kunne være så ærlige å si at både independent watchmakers og store luksusmerker er interessert i å tjene penger ;) Og det bør egentlig ikke være noe uventet eller feil med det.
 
Dette likte jeg virkelig (!) ikke..

Ingenting med verken samarbeidet eller produktet gir noen som helst mening i min bok, ei heller var det pent å se på..
 
  • Liker
Reaksjoner: Hvalrossen og Suften
Mulig jeg er litt sær, men jeg synes Akrivia taper seg litt med dette stuntet. Får litt de samme vibbene som det Swatch holder på med, bare helt i andre enden av skalaen.

Mister ikke "indie" litt av poenget når de inngår ultrakommersielle samarbeid med kanskje de mest vulgære og harry luksusmerkene i verden.

Nå har jeg aldri helt kastet meg på indie og ultraspesielle (ref: idiotisk dyre) merker enda, men dette virker for meg som en ripe i lakken til en av de som skulle bli en av de nye store mesterne.

Men - money talks. Sånn er det bare. Uansett hvor idealistisk man vil fremstå.