Nå er det kanskje noen folk som skal tenke at jeg er vanskelig, men ikke alt er helt på plass, uansett at en del er veldig bra og fin.
Jeg kunne ta mer bilder og "problemer" opp (ja, virkelig, jeg fant mer på nettet), men nå blir det nok.
Ja, jeg vet, mye er "håndlaget", men det betyr ikke at det ikke kunne bli bedre.
Under på høyre er den "perlage" ikke helt reguliert og med hull i mellom.
Noe vi har sett før, på andre urverk.
Forsenkningen på rubien (ned til høyre) er ugjenvt, men ja, man må se nær på den, greit nok.
Vis vedlegg 352855
"N" på Nr 06P gikk litt galt. Gullet inn i navnet er ikke helt på plass etc...
Det ble nevnt i artikkelen fra Sjx og alt skulle omgjøres på de neste utgavene (men det er Nr 6).
Vis vedlegg 352856
Under, kan vi se at navnet Akrivia gikk galt på fargefyllingen (fyllingfeil sett på andre urverk også) og det er en del korrosjonprikker rundt delen/broen som bærer navnet.
Vis vedlegg 352857
Mer lett korrosjon på den tynn akslingen/armen(?) til tourbillon delen.
Det ser ut som armen er av ubehandlet svart stål. Altså, utseende.
Under broen, er det en del utydelige og mistenkelig greier...
Vis vedlegg 352858
Tydelig korrosjonprikker på samme del igjen, som ikker er pusset på noen måte.
En av de 2 regulerings skruene ble litt mishandlet i sporet sitt (den på topp).
Vis vedlegg 352859
Det ser ut som korrosjonprikker problem rundt høyre skruen på broen som vises under.
Sprekk? på ned-venstre side av broens kilen over skruen. (vises litt på bildet under også).
"Sprekken" vises ikke på de andre 3 kilene og er ganske uvanlig.
Vis vedlegg 352860
En del korrosjonprikker der også, litt overalt (hjul og top-venstre kile etc)...Tydelig.
Vis vedlegg 352863
Prikker vises under også, på de største skruene og det børstet hjulet i "vinduet".
Jeg vil si at sånn kan skje når "skitne" verktøyer overfører korrodert metal(svart stål spor) til delene som er maskinert med disse.
Vis vedlegg 352869
Her er det mye rot og raskapå tenker jeg.
Vis vedlegg 352862
40 står ikke sentrert med punktet(forsenket) som er under seg.
Sporene på skruene er aldri i linje med hverandre (det kan diskuteres, greit nok).
Ingen sammenheng mellom Nr-05 og alle andre 5 siffrene, og det samme med de 2ene.
Nr-05 er ikke helt sentret på platen sin og ikke helt top.
Blåingen på viserene er veldig ugjenvt med flekker. Med vilje?
Ingenting er perfekt, sånt nok. Men noen folk er veldige nøye og andre er ikke så nøye.
En gang til: ingen "blogger" ser dette... De ser hva som er bra, men ikke det som er kritisk og ikke riktig.
Og som sagt, dere skal finne mer på andre nær bilder.
Jeg konkluderer: kanskje er han ikke helt klar for dette, kanskje går han for fort, kanskje er han ikke så nøye på alt.
Han er ingen inkompetant fyr, klart det, men han er ikke helt på toppen og han viser ikke veien til de andre.
Vis vedlegg 352878