akorsvik's lille urhistorie

Grattis med fet gullklump. Bestissen min har den samme og jeg har stiftet godt bekjentskap med den. perfekt sommerklokke

Da var ny krokodille rem fra Breitling bestillt! Ble en brun rem identisk til den jeg har på uret allerede, men ser selvsagt en del lysere ut da den jeg har er skitten og matt. De vet å ta seg godt betalt.. 4400 kr for en rem uten spenne og pinner :)

Idag kom det noe i posten. En mistenksom flat konvolutt :) Noen som gjetter hva som kom?

--

image_zpsb86ed81d.jpeg

Postmannen var generøs og sendte meg en helt ny croco rem til gullklumpen min!

Både remmen som står på uret og remmen jeg fikk er identiske (723P /brun croco) Helt utrolig å se hvor mørk/slitt den gamle remmen er i forhold til den nye.
Samtidig er det jo imponerende at den ser så bra ut etter 10 års bruk. Det sier litt om kvaliteten på disse remmene!

Anyway, her er et par bilder av den nyankommende!

image1_zps44bbb44b.jpeg

image2_zps9511e13e.jpeg

image3_zpsc3068f78.jpeg

Nytt ur i stua

Da var det kommet ett nytt ur i hus igjen.. Og jammen ble det vel ikke en Omega 300M Chrono igjen (som jeg hadde for under 2 mnd siden).

Denne gangen ble det en 2006 modell.. Bilder kommer!

Litt usikker på om jeg gidder å gratulere siden den allerede ligger på finn.no.... La gå da: grattis :)

Ja nå var det veldig lenge siden jeg har skrevet her inne.. Har hatt 2 ur siden siste oppdatering. En Steinhart Ocean one vintage DLC og en Meistersinger No.03.

Her er et par bilder av Meistersingeren. Bilder av Steinharten kommer senere:)

Den Meistersingeren blir jeg mer og mer positivt til

Flott klokke! Men jeg er veldig pirkete av meg, så det å ikke kunne se om klokken er 4 over eller 8 over ble et problem :) Denne passer nok best under dressen, når du er på en fest hvor man glemmer tid og sted :) Flott utseende ihvertfall!

Post nr 100 feires med noen bilder

Ser ut til at dette blir post nr 100 for meg. Med det vil jeg legge ut bilder av de siste 3 urene jeg har hatt siden Meistersingeren jeg allerede har lagt ut bilder av. Har ett fjerde ur som jeg fikk inn døren i går, men denne venter jeg litt med å avsløre ;)

Steinhart Ocean One Vintage DLC:

Her på grå nato:

På orginallenken:

-

Etter denne kom det en Tudor Grantour Chrono i hus. Dette var min første Tudor. Enormt kvalitetsinntrykk! Passet ikke så godt på armen, så denne ble raskt solgt.

Etter Tudoren ble det Rolex Explorer ii Polar IGJEN, og helt tilfeldig, 1993 model som forrige gang..

Den Tudoren var flott, men passer den ikke på armen er det vel ikke noe å gjøre... Annet enn å selge:confused:

Polaren er jo strålende! Grattis :cool:

Takker for det! Om det ikke føles riktig den første timen uret er på hånden, er det etter min erfaring bare å selge..