En liten oppdatering herfra: Jakten på gulldressklokken går ikke helt etter planen. Vanskelig å finne gode eksemplarer i Europa. Virker som alt har hopet seg opp i Hong Kong.
Det går mye tid om dagen til å lese meg opp på alt det spennende som skjer rundt i klokke verden. Jeg har litt å ta igjen etter en periode med lav aktivitet. Problemet er at jeg til stadighet snubler over andre klokker, både gamle og nye, som jeg faller for. Så sendte plutselig @andres meg en link til en interessant forhandler i London, med et spennende utvalg. Og da var det snart enda en ny klokke på vei i posten, som heller ikke denne gangen er en dressklokke i gull
Da blir det en liten unboxing av et merke jeg tviler på finnes mange av her på sonen. Om noen..?
Ophion har Spansk opprinnelse og Tysk/Sveitsisk innmat. Er det Haute Horlogerie? Mer Haute Supply Chain, men helheten er en pakke som skiller seg ut. .
Kassen er produsert av selskapet til Kari Voutilainen. Den er lagd av sandblåst titan med loddede lugs. Urverket er et modifisert/dekorert Soprod. Verket er flott å se på og gir hele 5 dager gangreserve.
Skiven/visere kommer fra Tyskland. Klok av tidligere feil valgte de skive og visere fra samme leverandør for at fargetonen skulle stemme 100%. Fargen på skiven er veldig dyp svart. Tenderer mot vanta-svart, men ikke helt.
Klokken er produsert i 60 eksemplarer, så sjansen for at naboen har samme klokke en tilnærmet null.
Vi kjører videre..
Av med all plast og et par bilder til før jeg løper til flytoget. Kvaliteten på finish er gjennomgående meget bra og inspirasjonene er mer enn tydelig!
Gratulerer så mye!! The limited edition og Pietro er fantastiske ( har kjøpt de fleste av klokkene mine fra de) og klokken er virkelig nydelig. Her har du fått mye for pengene ! @bjolyg har en gilt spectre i limited edt.. virkelig nydelige og gratulerer igjen med et flott ur.