A. Lange & Söhne-tråden

Ligger på nettsiden til Bjerke
IMG_5793.jpeg

Snakket med ei fra Bjerke - den hadde nettopp kommet tilbake fra full service hos A. Lange & Söhne i Tyskland. Tror den ble sendt i februar i år på service. Medfølger helt ny reim og gammel reim. @andres

• Liker
Reaksjoner: Koonig
Hei og hopp.

Noen med nylige erfaringer mer ODYSSEUS i stål/lenke? Som har lyst å dele noen refleksjoner?

Aldri sett den live selv, var invitert til Bjerke for å titte på den under Corona, men kom meg ikke dit derfor.

Av bilder er det en av klokkene jeg ikke klarer å glemme. Noen som kjenner til nyprisen?

Noen poster her om dårlig lugs-design på hvitt gull på gummi. Men lite om stål på lenke.

@Edzilla @Jørgen @Jon Henrik @Alangemann @KentOve @alle

Jeg har brukt litt tid på å la den modne, men etter å ha sett den (stålmodellen) og prøvd den flere ganger er jeg ganske forelsket. En klokke jeg virkelig kunne gått med hver eneste dag.

Personlig liker jeg ikke WG-utgaven fullt så godt, mye på grunn av remalternativene. Samtidig skulle jeg ønsket de laget en quick shift, så man kunne brukt ulike remmer på stålvarianten. En fun fact er vel at de tidligste eksemplarene har baretter som muliggjør bruk av f.eks. nato, men det skal senere ha blitt endret.

Har ikke aktuell nypris tilgjengelig her på rappen.

• Elsker
Reaksjoner: Genta
Jeg har brukt litt tid på å la den modne, men etter å ha sett den (stålmodellen) og prøvd den flere ganger er jeg ganske forelsket. En klokke jeg virkelig kunne gått med hver eneste dag.

Personlig liker jeg ikke WG-utgaven fullt så godt, mye på grunn av remalternativene. Samtidig skulle jeg ønsket de laget en quick shift, så man kunne brukt ulike remmer på stålvarianten. En fun fact er vel at de tidligste eksemplarene har baretter som muliggjør bruk av f.eks. nato, men det skal senere ha blitt endret.

Har ikke aktuell nypris tilgjengelig her på rappen.
Syns ikke chrono-prisene er spinnville (jada, alt er relativt):
IMG_4755.png

Titan er vel drømmen for mange, om man ikke kan gå for rosé.

Synes ikke prisen på Odesseus er fullstendig hinsides på brukten med tanke på at man ikke får tak i disse ny uten å ha kjøpt en millionklokke fra før.

• Liker
@Jon Henrik digger titanutgaven. Jeg syns den ble for lett og lite sprek (til å være en Lange). Smak und behag. Likte heller ikke HG først, men etter å ha sett den og testet den mer senere samme kveld ble jeg bergtatt.

Fader @Genta. Nå ble jeg fysen på en Odysseus...

Redigert:
  • Haha
Hei og hopp.

Noen med nylige erfaringer mer ODYSSEUS i stål/lenke? Som har lyst å dele noen refleksjoner?

Aldri sett den live selv, var invitert til Bjerke for å titte på den under Corona, men kom meg ikke dit derfor.

Av bilder er det en av klokkene jeg ikke klarer å glemme. Noen som kjenner til nyprisen?

Noen poster her om dårlig lugs-design på hvitt gull på gummi. Men lite om stål på lenke.

@Edzilla @Jørgen @Jon Henrik @Alangemann @KentOve @alle

Jeg har aldri prøvd den på armen, men det er den klokka jeg har vært nærmest å kjøpe, uten å faktisk kjøpe. Jeg skal eie den en gang. Kanskje 2026 🤷‍♂️

Er du tålmodig og tar kontakt med riktig forhandler så får du den for under 500+mva.

Jeg kan legge inn et regneark med alle Lange nypriser når jeg er på PC-en.

Denne lå for øvrig på Chrono i flere uker, nesten strøken og upolert:
IMG_6577.png

• Elsker