A. Lange & Söhne-tråden

Samme klokke på meg i kveld..


IMG_0010.JPG
 
De har faktisk hatt det 31-dagers verket en stund, husker jeg rett fra katalogen følger det med en egen nøkkel til å trekke det opp.
 
Hvordan gjøres det best å ta et fabrikkbesøk hos Lange hvis man er i Berlin? Skal til Berlin med jobben i mars/april, og har et par dager for meg selv. Lurte på om jeg skulle ta én dag med reise til Glashutte, holder det?
 
Hvordan gjøres det best å ta et fabrikkbesøk hos Lange hvis man er i Berlin? Skal til Berlin med jobben i mars/april, og har et par dager for meg selv. Lurte på om jeg skulle ta én dag med reise til Glashutte, holder det?
Besøkte Glasshütte i mai 2015 i forbindelse med en langhelg i Berlin. Toget fra Berlin til Dresden tar vel 2-3timer og fra Dresden til Glasshütte er det vel ca 1t. Vi kombinerte det med en overnatting i Dresden, det er jo en koslig by med mange klokkebutikker (Lange og Glashütte Orginal hadde egne butikker rett rundt hjørnet for der vi bodde). Selve byen Glashütte er jo ikke stor og det er den eneste byen jeg vet om der det er flere klokkeprodusenter enn serveringsteder. Skal du inn hos en produsent bør du booke plass tidlig, jeg fikk aldri svar fra Lange og Nomos var fullbooket ut året... (Men Nomos har en liten butikk i byen). Klokkemuseet er veldig bra og må besøkes. Ellers er det satt opp plakater rundt i byen som forteller om historien til klokkeprodusentene i byen.
Var vel verdt avstikkeren fra Dresden, selv om oppholdet på 4 timer i Glashütte kostet meg 7500kr timen
 
  • Liker
Reaksjoner: Bilanz og Preacher
ALS er blant mine absolutte grails og er for meg ren urlykke.. Men, med fare for å få kjeft, hvordan holder disse seg i verdi? Jeg vurderer å investere i en ALS fordi det er en grail som jeg håper å beholde leeenge, men OM man ikke skulle bli komfortabel, hvordan holder disse seg generelt i pris, både i kortere og lengre perioder? Det er jo dyre ur, så noen slike vurderinger må man nesten gjøre når man ikke har millioner i banken :)
 
  • Liker
Reaksjoner: holmby