A. Lange & Söhne kommer til Oslo

Var innom i går, og de første modellene skal ikke være mer enn 14 dager unna. Håper det stemmer. Blant annet så skal de få inn denne. 1815 UP/DOWN. Peneste ur det går an å kjøpe nytt til under 200.000 uansett produsent? Meget mulig.

Helt fantastisk! Selv om jeg selv sikler mest på en 1815 Chronograph. Med en bakside som dette er vel skiven nesten helt irrelevant ;)

alang_image.1515601.jpg
 
Supergode nyheter at de endelig er på plass :) Moro at ting går fremover i Norge, og at det satses på ting som ikke er helt mainstream.

Jeg snakket forresten med Lange sin CEO, Wilhelm Schmid, tidligere i år. Intervjuet kan leses her (klikk på magasinet for digital utgave).
 
Jeg må si Lange er det råeste jeg har prøvd. Lange kan aldri ta fra Patek sin 175 år uavbrutte historie, alltid en familieid bedrift. Ikoniske modeller som er blant verdens mest ettertraktede etc
Men. påstand! Lange har bedre finish og gir mer kvalitetsfølelse på hånda:) 100% gjennomført design og utførelse. Patek har litt sjarmerende feil her og der, som vi kanskje må godta med delvis håndlagde ting. Men tyskerne er klinisk perfekte i alle ledd. QC hos Lange er drøy med the two gold assembly. Lange er Fantastsik!!! Allerede begynt sparingen til neste:)
 
Lange har bedre finish og gir mer kvalitetsfølelse på hånda:) 100% gjennomført design og utførelse. Patek har litt "sjarmerende" feil her og der, som vi kanskje må godta med delvis håndlagde ting. Men tyskerne er klinisk perfekte i alle ledd. QC hos Lange er drøy med the two gold assembly. Lange er Fantastsik!!! Allerede begynt sparingen til neste:)

Er så enig med deg @Timekeeper. Å det er godt det kommer fra deg som eier to Patek'er
Har testet Lange på armen 5-6-7-ish ganger. Å det er noe magisk med dette Tyske merket som Patek mangler. Men det Lange mangler har FPJ. Å det er Urmakeren
"Kunne ikke la være. He he he".
Sees i morgen. Gleder meg til å klå på 1815'n.
 
  • Liker
Reaksjoner: Celter
Upp this thread!
Lange 1815rosè levert av Tideman. Elsker de kara!!
DxnPLs1.jpg
Gratulerer :) den er bare vakker. Det er noe magisk med å ha en Lange på armen. De jeg har prøvd gir meg liksom en litt sånn tight og god ny fra butikk Mercedes feeling. Håper vi for se flere bilder.

Mvh. Preben
 
Jeg må si Lange er det råeste jeg har prøvd. Lange kan aldri ta fra Patek sin 175 år uavbrutte historie, alltid en familieid bedrift. Ikoniske modeller som er blant verdens mest ettertraktede etc
Men. påstand! Lange har bedre finish og gir mer kvalitetsfølelse på hånda:) 100% gjennomført design og utførelse. Patek har litt sjarmerende feil her og der, som vi kanskje må godta med delvis håndlagde ting. Men tyskerne er klinisk perfekte i alle ledd. QC hos Lange er drøy med the two gold assembly. Lange er Fantastsik!!! Allerede begynt sparingen til neste:)

Gratulerer @Timekeeper . Så Lange > PP? Håper å få tatt denne nærmere i øyensyn en eller annen gang. Herlig!
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla