A. Lange & Söhne kommer til Oslo

Ikke at dette vil bli et problem for "studenten" med det første, men hvor ofte ville de av dere som har anledning til å kjøpe en Lange faktisk bruke uret?

Lange er en av kandidatene mine når jeg skal gå til innkjøp av "dressklokke" iløpet av et år eller to. Kommer nok isåfall til å bruke den så mye jeg kan. Vil nok ikke ta den med når jeg vet at det blir høy aktivitet eller stor fare for skade, men til hverdagen og til dressen passer den ypperlig :)
 
Forstår ikke problemstillingen. Kan man ikke bruke en ALS som en hverdagsklokke? Å hvis man kjøper den i WG eller i PT950 så går den under radaren på de aller fleste som ikke er WIS.
 
Forstår ikke problemstillingen. Kan man ikke bruke en ALS som en hverdagsklokke? Å hvis man kjøper den i WG eller i PT950 så går den under radaren på de aller fleste som ikke er WIS.

Finnes jo så mange store juggelgull Nixon-klokker der ute at jeg tror en Lange i rødt eller gult gull også hadde glidd lett under radaren til de fleste ;)
 
Ikke at dette vil bli et problem for "studenten" med det første, men hvor ofte ville de av dere som har anledning til å kjøpe en Lange faktisk bruke uret?

Nå er ikke dette en Lange, men omtrent i samme kategori? :mrgreen:



Klokker skal brukes.

@acnorway

Nixon-Cannon-Analog-Watch-_235338.jpg
 
Redigert av en moderator:
Finnes jo så mange store juggelgull Nixon-klokker der ute at jeg tror en Lange i rødt eller gult gull også hadde glidd lett under radaren til de fleste ;)

Jeg hadde heller luket blomsterbed med Lange enn å vist meg offentlig med Nixon i posten over!

EDIT: selv om begge alternativer mest sannsynlig er uaktuelt...
 
Redigert:
Nå er ikke dette en Lange, men omtrent i samme kategori? :mrgreen:

Ha ha - pen repost. i samme priskategori i alle fall.

Gjengangeren i annonser med salg av ur i prisklassen >200K er:"brukt få ganger, ligget i safe, brukt ved 3 anledninger..."
Poenget mitt er at det er synd at det kan være sånn, og kjedelig at de ikke skal luftes ofte.

Klin til og tapetser "Dagens klokke" i fremtiden :cool:
 
Leste i en kommentar på Hodinkee at servicekostnadene på ALS er 3-5k dollar. Er dette en sterk overdrivelse?

Kan sikkert havne opp i de summene på de mer kompliserte modellene dersom man har vært skikkelig uforsiktig. Men har du råd til å kjøpe dem, er det lommerusk ;)

Så nei, etter det jeg vet er ikke typiske servicekostnader så høye. Men det avhenger naturligvis av hva som skal gjøres :)

Patek Philippe publiserer sine servicepriser, og de er nok roughly i samme gate som Lange: http://www.patek.com/en/client-service/service-costs
 
@klokka er ikke helt enig med deg. Idag har på min tourbillon og den har jeg kjøpt for å bruke. Brukes i rotasjon med resten av samlingen.

Nå er ikke dette en Lange, men omtrent i samme kategori? :mrgreen:

Ha ha - pen repost. i samme priskategori i alle fall.

Gjengangeren i annonser med salg av ur i prisklassen >200K er:"brukt få ganger, ligget i safe, brukt ved 3 anledninger..."
Poenget mitt er at det er synd at det kan være sånn, og kjedelig at de ikke skal luftes ofte.

Klin til og tapetser "Dagens klokke" i fremtiden :cool:
 
Redigert av en moderator:
"Problemet" med ALS, slik jeg forsto det da de kom til Nymans ur i Sverige, er vel at produksjonen ikke økes selv om antall utsalgssteder gjør det. Jeg har selv ingen erfaring med merket (gr. pris), men dette må vel påvirke hva forhandler til en hver tid har inne / kan få?

Det sto også i den artikelen i DN (se innlegg her på forumet) at ALS vurderte "utsalgssted" i Oslo... Skrivefeil, eller ville ikke DN nevne norsk forhandlers navn... :confused:

:)
 
Det sto også i den artikelen i DN (se innlegg her på forumet) at ALS vurderte "utsalgssted" i Oslo... Skrivefeil, eller ville ikke DN nevne norsk forhandlers navn... :confused:

:)

Stusset på det selv, men intervjuet kan være fra før papirer var signert for eksempel og at ALS dermed ikke vil love noe med utsalgssted før ting er 100%. Virker som det har vært en utsettelse her så kan hende papirer ikke har vært signert helt enda, men siden de har ny dato er det godt mulig dette er i orden nå.