+ 9.80 sek i minuttet på min Seiko Monster!

seb

Medlem
14. mai 2011
Innlegg
9
Oppdaget I dag på ishockey kamp mellom Bergen Flyers og Rosenborg da jeg gløttet ned på min Seiko Black Monster at jeg lå over en time forran alle andre ur som befant seg rundt meg. Fikk buljongen i halsen da jeg tok tiden på sekundviseren med mobilen og fant ut at i løpet av 1 minutt i vår verden, lå min Monster + 9.80 sek forran med dårlig tid. Hva den må rekke har jeg fortsatt ikke funnet ut av. Kanskje graven. Kanskje noen som har opplevd noe lignende, eller har en luddi idè om hva grunnen til dette kan være. Klokken har ikke blitt brukt mye og er relativt ny fra creationwatches i 2011. Bergen flyers vant forresten 10 -4 :cool:
 
Oppdaget I dag på ishockey kamp mellom Bergen Flyers og Rosenborg da jeg gløttet ned på min Seiko Black Monster at jeg lå over en time forran alle andre ur som befant seg rundt meg. Fikk buljongen i halsen da jeg tok tiden på sekundviseren med mobilen og fant ut at i løpet av 1 minutt i vår verden, lå min Monster + 9.80 sek forran med dårlig tid. Hva den må rekke har jeg fortsatt ikke funnet ut av. Kanskje graven. Kanskje noen som har opplevd noe lignende, eller har en luddi idè om hva grunnen til dette kan være. Klokken har ikke blitt brukt mye og er relativt ny fra creationwatches i 2011. Bergen flyers vant forresten 10 -4 :cool:


Det har vært tidligere nevnt her at ei fjær i urverket bruker å henge seg opp, og at det var en forholdsvis enkel sak å fikse.
 
Om den ikke er magnetisert kan det være, som nevnt over, at fjæren har hengt seg opp. "Trikset" som folk på forumer har meldt kan fikse dette, om du ikke vil levere den inn til en urmaker, er å "klaske" klokken ned i bordet bestemt (slik at baklokket treffer bordet). Må vel ta av lenken for å gjøre dette. Ikke for hardt, og du bør legge et håndkle eller noe som demper litt under, men fremdeles hardt nok til at det kan riste fri fjæren.

Gjør dette på eget ansvar, dog. De som gjør dette har gjerne et ganske pragmatisk forhold til klokken som "beater", og om du er litt mer redd for den enn det så ta å lever den inn til en urmaker. Jeg ville gått for sistnevnte forslag - det skulle være en kjapp ting å fikse.
 
La klokken ligge til den har stoppet, gi den et lite klask i bordet og den er "good to go".
 
Har opplevd dette med alle de tre klokkene jeg har hatt med dette urverket. Tror det er litt lotto om urverket er pålitelig eller ikke. Noen har ikke problemer i det hele tatt.

Om ikke klokka har høy affeksjonsverdi hos deg så ville jeg nok kastet den i bosset. Den er ikke verdt ytterligere utgifter IMHO. Bruk & kast :p
 
@Sponon: Grattis med innlegg nr. 3000.:)
Ingen spektakulær utboksing, men det nest beste. Trashing av 7S26-verket.:p
 
@Sponon: Grattis med innlegg nr. 3000.:)
Ingen spektakulær utboksing, men det nest beste. Trashing av 7S26-verket.:p

Haha... 3k posten ble gratulasjoner til Anders. Så det var vel verdt. Planen var å vente til jeg fikk en pakke i posten, men ser ut som det blir litt forsinkelser fra fabrikken.

Alltid kjekt å trashe Seiko sine billig-verk :mrgreen:
 
Haha... 3k posten ble gratulasjoner til Anders. Så det var vel verdt. Planen var å vente til jeg fikk en pakke i posten, men ser ut som det blir litt forsinkelser fra fabrikken.

Alltid kjekt å trashe Seiko sine billig-verk :mrgreen:

Jepp, du har rukket å bli en ekte WIS i løpet av 3K innlegg. Beklager å trekke frem innlegg nr 1 :D :D ;)
(mine sladdinger :) )

Hei.

Heter XXX og er fra YYY. er 24 år og jobber offshore.
for to mnd siden fant jeg ut at jeg måtte ha en ny klokke, ettersom Timex'n min tok kvelden. Så jeg begynte å lese på internett etter råd og tips, og det var da jeg datt innom tidssonen. etter det har jeg tilbrakt en god del tid nesten hver dag her. Lest masse om mye og på den måten fått en liten innføring i klokker.
fant fort ut at her var det folk som VIRKELIG kan urverk!

Nå har jeg handlet inn noen billig-klokker som:
*Tissot PRC200 T17.1.516.32
*ORIENT Automatic Power Reserve Flightmaster
*Citicen Eco-Drive BL5295-55E
*Ollech & Wajs Pilot 3095
samt et klokkeskrin.
Blir nok å kjøpe et ur av høy kvalitet med tiden som kommer, liker godt PO XL med oransje bezel.

Et veldig bra forum med hyggelige mennesker. Vi snakkes nok

Mvh. XXX

Hva skjedde egetlig med Orienten:confused: ;)
 
Jepp, du har rukket å bli en ekte WIS i løpet av 3K innlegg. Beklager å trekke frem innlegg nr 1 :D :D ;)
(mine sladdinger :) )



Hva skjedde egetlig med Orienten:confused: ;)

Hehe.. Orienten havnet nok på finn.no tror jeg. Ingen på Tidssonen som kjøper sånt spetakkel vet du ;)

Og ja, jeg brukte faktisk Timex før :eek:
 
Hehe.. Orienten havnet nok på finn.no tror jeg. Ingen på Tidssonen som kjøper sånt spetakkel vet du ;)

Og ja, jeg brukte faktisk Timex før :eek:

Ha ha!

Håper ingen kikker på hva jeg kjøpte inn av rask ila 2011, hehe, det inkluderte quartz Seiko og ymist anna lol.
 
takk for gode tips! (forhåpentligvis). hiver den i veggen å ser hva som skjer.
Og det funket som bare f