4500,- for en service?

Medlem
13. nov. 2013
Innlegg
1
Heisann folkens!

Er ikke noe kjent med priser på service på klokker, og fikk et tilbud på 4500,- på en klokke med Valjoux 7750. Dette var hos OTTEREN GULLSMED & URMAKER i Stavanger. Er dette "normal" pris for en service? Jeg spurte hva som ville bli utført, og fikk da følgende til svar: "Ved full service, så blir urverket demontert, renset, smurt opp igjen og justert.".

Dette er for en klokke jeg har hatt liggende en stund, så jeg ønsker egentlig bare å finne ut om dette er noe jeg burde gjøre og om denne prisen er akseptabel. Takk

10_zpsc85a2106.jpg


20_zps486a1a77.jpg
 
Hei

Jeg har kun tatt service på "standard" rolex urverk. altså uten komplikasjon og dette kom på 4000,- og dette er normalpris etter det jeg forstår. Så 4500,- høres ut som en ok pris i og me at den har en komplikasjon i tillegg :)
 
4500 er en god pris. Når jeg hadde min gule Tudor 79260 (med V7750-verk) på service hos bjerke, endte det opp på 5500 kr.
 
Er 4000,- en slags minste pris? Ser det er ca dette de fleste må betale, men dette er jo nesten 1/3 av det min seamster diver koster!
 
Er vel ikke noen minste pris, men rundt den prisen må man regne med å betale. Det spiller ikke noen rolle hva klokken koster, jobben må gjøres, og det tar sin tid.
 
Er vel ikke noen minste pris, men rundt den prisen må man regne med å betale. Det spiller ikke noen rolle hva klokken koster, jobben må gjøres, og det tar sin tid.

Det vil jo si at billigere ur, gjerne beatere burde man bare enten flippe rett før et servicebehov/bare bruke den til uret stopper? Er litt høl i hodet å betale 4500 for en service på en tissot, seiko etc til 3-4k, lol. :confused:
 
Jeg betalte nettopp 8200 for en standard service hos Lervik på min Rolex day-date ..
 
Beklager å bruke tråden din til mine spørsmål, men det passer inn og da slipper vi unødvendige nye tråder.

Skjønner at jobben og tiden har en pris, og klokken må jo holdes i orden. Hvordan er det på billigere klokker, fks Orange Monsteren min? Den må jo også på service en gang. Går utifra at dette blir en mindre jobb og ikke koster all verdens? Eller pleier folk å kaste billigere ur når de trenger service?
 
Om klokka går stabilt og med relativt små avvik i døgnet(+-10sek) så må man jo ikke serve den. Vet ikke hvor mye klokka kostet deg? Det er jo litt forskjellig om man har betalt 5 eller 50k..
 
Beklager å bruke tråden din til mine spørsmål, men det passer inn og da slipper vi unødvendige nye tråder.

Skjønner at jobben og tiden har en pris, og klokken må jo holdes i orden. Hvordan er det på billigere klokker, fks Orange Monsteren min? Den må jo også på service en gang. Går utifra at dette blir en mindre jobb og ikke koster all verdens? Eller pleier folk å kaste billigere ur når de trenger service?

Ikke vanskelig å skifte urverk i disse.. Så het kan man kjøpe nytt istedet for å serve. Til Monster etc
 
Jeg betalte rett i underkant av 4k hos Jacobsen når jeg hadde service på min Sinn 103. Det ble byttet krone, kronehals, visere, pushere, hovedfjær samt andre slitedeler i verket. Dette var riktig nok et 7760 verk som er den håndtrukkede versjonen av 7750. Men det lønner seg nok og sjekke litt rundt. Ellers vet jeg at div urmakere her på forumet er kurset i 7750. Kanskje de kan hjelpe deg:)
 
Det vil jo si at billigere ur, gjerne beatere burde man bare enten flippe rett før et servicebehov/bare bruke den til uret stopper? Er litt høl i hodet å betale 4500 for en service på en tissot, seiko etc til 3-4k, lol. :confused:

Dersom man har et "bruk og kast"-forhold til urene, har flippesyken eller er mer opptatt av pengeverdien enn selve klokken: Ja

Dersom man er glad i klokken: Nei

Seiko er som nevnt tidligere veldig lett å skifte urverk i og da slipper man jo service. Nytt urverk koster vel rundt 500 kr :)
Det er jo forsåvidt mulig på Tissot også ettersom de bruker ETA. Skru av Tissot-roteren og skru den på et nytt ETA-verk dersom du synes service blir for dyrt (klokken mister jo da selvsagt noe av originaliteten). Eller evt lær deg å ta service selv ;)
 
Ukjent historikk. Byttet krone og glass. Ellers vanlig service med smøring og pakninger

Oida, dette var dyrt? Er kronen dyr pga gull kanskje? Betalte selv nettopp ca 6000 for service pluss ny bezel pluss skifte på en air king. skal sies at jeg kunne spart noe pga jeg fikk bezelen montert ved en annen anledning.
 
Ja, det var kronen som dro lasset ja. Sikkert litt ekstra dyr siden den er i gull ja
 
Hvis du gidder å sende klokka til Oslo, Så skal jeg hjelpe deg med en service til grei pris. Send meg en PM.
 
blir litt i tvil om jeg skal ha mekanisk da det virker dyrt med service. tenker å kjøpe en seiko SRP311J1 men blir veldig dyrt med 4000 tusen i service da synes jeg. eller vis en må bytte urverk selv etc mye vil det koste i en service eller vis urmaker bytter verket å kjøper verket hos urmaker?
 
Klokkeambulansen er her

Dersom dere er klokke-entusiaster eller klokke-fanatikere, fikser jeg det gratis for dere.

I tillegg faar dere hurtig-kurs. Gjelder baade verket og ikke minst retting, oppretting, bortfjerning av riper og skader/stygge arr.

Tikk takk, ja takk, tusen takk

Mvh
Clockomania K1
 
Dersom dere er klokke-entusiaster eller klokke-fanatikere, fikser jeg det gratis for dere.

I tillegg faar dere hurtig-kurs. Gjelder baade verket og ikke minst retting, oppretting, bortfjerning av riper og skader/stygge arr.

Tikk takk, ja takk, tusen takk

Mvh
Clockomania K1
Sikker på at du ikke tar deg vann over hodet nå? ;)

Et fantastisk tilbud - i god TS-ånd!

Hadde jeg hatt sånne tommelen-opp-figurer skulle jeg gitt deg fem stk for dette.