4500,- for en service?

Ja, det var kronen som dro lasset ja. Sikkert litt ekstra dyr siden den er i gull ja

Hæ, jeg betalte ca 400,- for ny gullkrone til min DJ. Kan vel ikke være så mye forskjell på DJ vs DD fra ca samme år?

Dette var i forbindelse med service der mange andre biter ble byttet, inkl ny plexi. Ca 2.500,- i arbeid og 2.500,- i deler på min hos Lervik.
 
Hæ, jeg betalte ca 400,- for ny gullkrone til min DJ. Kan vel ikke være så mye forskjell på DJ vs DD fra ca samme år?

Dette var i forbindelse med service der mange andre biter ble byttet, inkl ny plexi. Ca 2.500,- i arbeid og 2.500,- i deler på min hos Lervik.

Jeg hadde også DJen min på service og pris på gullkrone var 500 kr
 
Urmakeren jeg bruker i England tar 1500 kroner for å ta service på en Rolex Submariner, han sier at det ikke er noen forskjell på å serve en Rolex i fohold til andre merker, bortsett fra at delene til Rolex er garanterer god passform.

Han sier han bruker 3 timer på en slik jobb og syns det er godt betalt.

Deler til Rolex får han "bakveier", det er originale deler så null problem.

Dette er ikke et "bakgårdsverksted", fyren har holdt på i en mannsalder og har skrevet flere bøker om urmakeri, fyren er minst like seriøs som et hvilken som helst autorisert rolex verksted, men mye billigere :)
 
Urmakeren jeg bruker i England tar 1500 kroner for å ta service på en Rolex Submariner, han sier at det ikke er noen forskjell på å serve en Rolex i fohold til andre merker, bortsett fra at delene til Rolex er garanterer god passform.

Han sier han bruker 3 timer på en slik jobb og syns det er godt betalt.

Deler til Rolex får han "bakveier", det er originale deler så null problem.
Dette er ikke et "bakgårdsverksted", fyren har holdt på i en mannsalder og har skrevet flere bøker om urmakeri, fyren er minst like seriøs som et hvilken som helst autorisert rolex verksted, men mye billigere :)

:confused::confused:
 


Du er forvirret ja? :confused:

Jeg fastholder at urmakeren er meget seriøs, en urmaker som har skrevet flere bøker om klokker og som har et meget godt renomme blant klokkesamlere i UK bør være grei skuring for å si det mildt.

Og resultatene tyder på det; kjempeservice hver gang.

Hvor han får delene fra aner jeg ikke, det viktigste er at fyren er flink, at originale deler blir brukt og at verktøyet er godt. Det skal nevnes at mannen er en av ti godkjente Horologiske konservatorer med ACR kvalifisering (accredited conservator/restorer) og arbeider for museer og national trusts, fyren har også konstruert og bygget prisbelønte kronografverk.

Så Salvesen: ingen grunn til å være forvirret.

Men klart, alle står fritt til å betale hvor mye de vil hvor de vil selv om jeg tørr påstå at høy pris ikke ALLTID er synonymt med best kvalitet og vise versa! :)
 
Redigert:
Beklager å bruke tråden din til mine spørsmål, men det passer inn og da slipper vi unødvendige nye tråder.

Skjønner at jobben og tiden har en pris, og klokken må jo holdes i orden. Hvordan er det på billigere klokker, fks Orange Monsteren min? Den må jo også på service en gang. Går utifra at dette blir en mindre jobb og ikke koster all verdens? Eller pleier folk å kaste billigere ur når de trenger service?

Det vil uansett ikke lønne seg rent økonomisk å ta service på et Seiko 7s26 urverk. Det tar ikke nødvendigvis særlig mye mindre tid å serve en 7s26 fra en 2824-2 eller 3135 for den sak skyld (selv om AD`er fort kan trenge mange mnd på det siste mener de selv ...)
Men, nå kan jo og et 7s26 verk tikke og gå i en liten evighet før det trenger noen service, og er sånn sett MYE klokke for pengene uavhengig av om man like gjerne kan kjøpe nytt ur til et par tusen den dagen det begynner og tulle.
 
Før jeg sendte klokken til Lervik fikk jeg beskjed om at day-date service måtte jeg regne 6-9 tusen på. Er en dyr klokke og desverre litt dyr service på denne også, skrev han på Mail til meg. Så jeg vet ikke. Driter i det. Den var jo som ny når jeg fikk den tilbake. Verdt hver krone for meg når det gjelder denne klokken..
 
Dersom dere er klokke-entusiaster eller klokke-fanatikere, fikser jeg det gratis for dere.

I tillegg faar dere hurtig-kurs. Gjelder baade verket og ikke minst retting, oppretting, bortfjerning av riper og skader/stygge arr.

Tikk takk, ja takk, tusen takk

Mvh
Clockomania K1
Tar du en Poljot 3133 chrono på strak arm og? :p
Fant denne tråden da jeg så etter Oslos svar på Tusen Tikk i Bergen. Han tar under tusenlappen for full sjekk+oljing, men usikker på om det inkluderte komplett demontering+rens. Rimelig uansett.
 
Redigert: